A co na to děti?

Dana G

Nedávno tady proběhla bouřlivá diskuze na téma mamánci. Při čtení a úvahách nad napsanými názory, mne napadlo: Jak vůbec dnes děti vnímají rodiče? Tak jsem si vybrala jedno kritérium a zkusím ho za svou osobu rozebrat.
Dnešní módou je mít děti, spíš dítě, co nejpozději. Jak je všeobecně uváděno, zodpovědní rodiče přivedou na svět potomka až ve chvíli, kdy mají zajištěn veškerý komfort nejen pro dítě, ale i pro sebe. A to opravdu není hned po škole nebo, nedejpříroda, během studií. Takže dnes jsou prvorodičky často ve věku nad třicet let, mnohdy spíš blíž čtyřicítce, tj. v době, kdy u naší generace narození dítěte v tomto věku bylo spíš už výjimkou, protože tak staří rodiče už měli děti školou povinné. Ale je to opravdu zodpovědný přístup? Není to snaha o oddálení problémů, námahy a práce, které s sebou výchova dětí a starost o ně nese? Není to pohodlnost a obavy ze ztráty zajetého bezstarostného života? Krátkozraké jednání, které nebere v úvahu další vývoj.

Jak se na to dívají děti?
1. Jak vnímají, že mají i v malém věku staré rodiče, kteří jim nerozumí, nemají pochopení pro výstřelky puberťáků? A často nestačí ani fyzicky. Vždyť je-li matce v době narození dítěte 35 let, až bude dítě v pubertě, t.j ve věku 15-ti let, bude matce 50. Bude-li mít žena dítě ve 40-ti, až bude dítě případně promovat, bude jí přes 60. A u otců, kteří zakládají nové rodiny po padesátce, ty počty jsou ještě hrozivější. Může věkem unavený otec nebo matka trpělivě sedět s dítětem nad učením? Může si jít po práci s dítětem zasportovat, na dobrodružné výpravy? Ano, může ho tam odvézt, ale začutat si se synem nebo zabruslit s dcerou už asi moc ne. Spíš má dítě doma otce klimbajícího u televize.
2. S věkem rodičů souvisí i strach dětí, že rodiče zemřou. Že brzy zůstanou samy nebo jen s jedním z rodičů.
3. Pokud má žena první dítě v pozdějším věku, často zůstane jen u toho jednoho dítěte. A děti jsou ochuzeny o další životní jistotu – o sourozence. Protože pokud rodiče zemřou, ale i když žijí, je sourozenec přirozený spojenec a pomocná ruka na cestě strastmi života. Pokud sourozence nemá, zůstává na životní trable sám. A nejen trable, ale i na radosti a zážitky ze života ve velké široké rodině
4. Jsou-li rodiče starší, často už jejich rodiče nežijí, nebo jsou nemocní a neschopni plnit role dědečků a babiček. Děti starších rodičů tak jsou ochuzeny o další rozměr života, o své dědečky a babičky, milující, rozmazlující a chápající, kteří ale jsou i živou ukázkou minulého života a tím ukazují návaznost minula na současnost. Přicházejí o nezapomenutelný zážitek soužití více generací.
A nakonec jeden pohled ze strany starších rodičů. Uvědomují si, že když budou mít děti nestojící ještě na vlastních nohou v pozdním věku, že nebudou moci ani zabezpečit materiálně sami sebe na skutečné stáří? Kdy si naspoří na svůj důchod, své stáří, když do 55 – 65 budou vyživovat své dítě na studiích?
Já si myslím, že mít děti v pozdějším věku je prostě od rodičů nezodpovědné.
Čest výjimkám!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Šumavák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 540 komentářů u „A co na to děti?

  1. 1501
    Faust ze ZT says:

    A asi se něco děje – takové zprávy v mainstreamu:
    http://www.denik.cz/z_domova/socialni-raj-pro-vsechny-anebo-je-to-vsechno-jen-nahoda-20151003-sst3.html
    Podle jména je autorka provdaná za Araba – nicméně píše rozumně.
    Teda IMHO – nikoli podle PC (politická korektnost)

  2. 1502
    Halladin says:

    😀
    Ako známy novinár známeho titulu výlučného a demokratického západu, vyžiadajúc si povolenie redakcie zatelefonoval na Generálny štáb Ministerstva obrany Ruskej federácie s otázkou:
    – Ako rozlišujete pri bombardovaní v Sýrii umiernených teroristov od obyčajných?
    Slečna ma prepojila na operačného dôstojníka, ktorý veľmi priateľsky objasnil:
    – „Ešte pred začtím vojenskej operácie v Sýrii bolo v Generálnom štábe MO RF prijaté zodpovedné riešenie. Princíp tohto riešenia vyplíva z v Rusku tradičnej snahy, prísne dodržať princípy zákonnosti a spravodlivosti. Preto sa teraz všetka naša letecká munícia delí na dve skupiny: na obyčajnú a umiernenú. Proti obyčajným teroristom používame obyčanú muníciu, a proti umierneným teroristom výlučne muníciu umiernenú. Takže sa nemusíte obávať – umiernenosť niektorých teroristov berieme do úvahy a postupujeme v duchu spravodlivosti.“
    Po týchto slovách som sa trochu uspokojil, ale chcel som si to upresniť:
    – „Vy skutočne používate proti umierneným teroristom výlučne umiernenú muníciu, pravda?“
    Spolubesedník odvetil:
    – „Slovo ruského dôstojníka!“
    To ma ukľudnilo. Aby som si to celkom ujasnil, opýtal som sa:
    – „Povedzte, nakoľko sa vaša obyčajná munícia líši od umiernenej?“
    – „Naša obyčajná munícia sa od umiernenej munície odlišuje presne rovnako, ako sa obyčajný teroristi v Sýrii odlišujú od teroristov umiernených: je natretá inou farbou, v svetlejších a umiernenejších tónoch.“ povedal dôstojník a zavesil…

  3. 1503
    PeS says:

    Já se s dovolením zdržím… Přece jen, učím cca 35 let. Sice na opravdu zvláštní škole, ale učím. Takže dle vzoru V + S zaujmu stanovisko nezaujatého pozorovatele, což mě ale vůbec nezachrání… Už jen proto, že jsem si několikrát pustil hubu na veřejné korzo, což se neodpouští.
    Leč kdo jsem já, abych bránil ve spasení světa všem těm, co maj do prdele díru?

  4. 1504
    maYda says:

    Dobré ráno,

    no, já bych se aspoň části kantorského stavu zastala. Myslím, že učitelé, kterým prošel rukama kluk, své profesi rozuměli.

    A ti co své profesi rozumí, obvykle nemaji čas na blbnutí s neziskovkami, protože se věnují své profesi.

    Pokud jde o tu inkluzi, tak na zrušeném oboru UJAKu – speciální pedagiogika – studovali zejména učitelé, dálkově a při zaměstnání, kteří si doplňovali kvalifikaci, aby až to vypukne , byli aspoň trochu připravení.

    Důvod, proč studovali na UJAKu, byl ten, že kantorů je málo, ředitelé je nechtěli kvůli studiu uvoňovat a tudíž museli studovat výhradně o víkendech, což jim nabídl jedině UJAK.

    Mimochodem často šlo o kantory, kteří učí léta, takže vytýkat jim nedostatek praxe bylo opravdu poněkud mimo.

    Takže vážení, až ta inkluze vypukne a bude to o to horší, že kantoři na to nebudou připravení, tak můžete poděkovat i slavné akreditační komisi v čele s politoložkou Dvořákovou.

    Pstižení jsou různá a to utrpení bývá leckdy oboustranné.
    Při veškeré úctě, PeSi, ono to opravdu nebývá tak jednoduché, že na jedné straně je hodný inteligentní a poslušný žák a na druhé straně zlý a agresivní mentálně retardovaný.
    Synek by mohl vyprávět, co si užil od tzv. „normálních“ spolužáků. A v devítce byl jedním z nejméně problémových žáků, protože jeho problémy se týkaly jen prospěchu, ale nechodil za školu a nedělal žádný vylomeniny.

    Pro opravdu nadané děti pořád zůstávají výběrové školy, kam určitě ti mentálně retardovaní nepůjdou.

  5. 1505
    Schumacher says:

    1497 Rputi, ano. Každý má právo pro svůj zájem, svoji víru, své přesvědčení obětovat svůj majetek ba i svůj život. Ne majetek či dokonce život svého souseda. Vidím, že toto dělají mnozí z těch, které jsme zvolili. Pamatujme na to až zas budeme volit.

  6. 1506
    Simon klein says:

    1497 – chudák Chaun,
    To ten Šapitó musel použit hodně pádné argumenty,
    Asi Peacemaker….

  7. 1507
    maYda says:

    PeSi, troufla bych si tvrdit, že učit na matfyzu již dospělé studenty a učit děti s postižením na prvním či druhém stupni základní školy je přece jen jistej rozdíl….

    T taky bych si troufla tvrdit, že co obnáší výchova dyskalkulického dítěte a autisty k tomu, o to přece jen něco vím, i když neuščím třicet let.

    Já tomu jen nerozumím, jak jsem mohla vystudovat vysokou, když jsem chodila na vesnickou malotřídku a veškeré mimoškolní aktivity obnášelo dojíždění do Sokola v sousední vsi a hodiny klavíru na faře u místního fvarhaníka.
    Které ostatně poměrně rychle skončily, neb to byly vyhozený peníze a čas a utrpení moje, varhaníkovo i všech posluchačů.

    Jo, ještě nepovinná němčina, jejímž výsledkem byl celoživotní odpor k tomu jazyku.

    Týýý, jo, jakej bych já mohla být genius, kdybych absolvovala výuku v nějaké dokonalém školském systému, kde by byly harmonicky rozvíjeny všechny mé schopnosti….
    Co myslíte, byla bych? 😀

  8. 1508
    Schumacher says:

    1504 přesně tak, maYdo. V souvislosti jsem si vzpomněl na pozitivní diskriminaci a na kvóty v USA. Především je to problém měkkých, netechnických, nepřídorovědeckých, nemultikultihumanities, sociálněvědních oborů. Předpokládám, že například na MIT takovéhle problémy nejsou. Pozitivně diskriminovaní o takovéhle obory nemají zájem. Předpokládám, že, protože je to univerzální jev, tady je to stejné.

  9. 1509
    maYda says:

    Jo a spolužáci, které jsme nechávali v nižších třídách a sígři všeho druhu. Metálně retardovaná spolužačka Jaruška. Kluci, kteří mně občas nabačili, protože to prostě byl takovej hec, někoho chatit a nabančit. nebo ho vyválet ve sněhu.i a nabančili mu.
    A v první a druhý třídě početné potomstvo cikánské familie, včetně jednej která měla být asi tak v šestvý třídě.

    Netvrdím, že to v tej třídě byl med. Ale nějak jsme nečekala, že ve škole mně budou chovat jako v bavlnce. Takovej byl život a nějak si nevybavuju, že bych tím nějak extra trpěla.

    Já myslím, že víc největší utrpění dětem jsou ambiciozní rodiče, kteř íjsou přesvědčení, že mají vyjimečné geniální dítě a ambice větší, než odpovídá realitě a schopnostem dítěte.

    to je pak utrpení pro rodiče, kantory i spolužáky a především pro to dítě.

  10. 1510
    Rpuť says:

    Tak si maYda vyskočila na PeSa! 😀

    Jenže ona věc má háček!
    Za našich mladých let, sice byl ve třídě ledaskdo, ale taky bylo možno s neposluchou řádně zamávat a neschopu nechat peopadnout.
    Což v současnu již není možné. I kdyby měla celá třída propadnout, ten mentálně postižený vystudovat musí, i kdyby mělo jít školství do kopru. No … a pak ty maturity vypadají, jak vypadají.
    A i PeS má zřejmě v ročníku větší než malý počat diskalkuliků, neb bojují ještě na vejšce s trojčlenkou….

  11. 1511
    maYda says:

    Pardon, rputi, já si nechcu vyskakovat na PeSa. Já jen regagovala na jeho pohled svým pohledem. To se snad v diskusi smí, ne?

    Jetsli někdo na vejšce bojuje s trojčlenkou, tak se nedá mluvit o dyskalkulii. A ukažte mi dyskalkulika, který půjde studovat matfyz, takovou bájnou bytost bych teda fakt chtěla vidět.

    Jetsli na matematicko fyzikální fakultě mají studenty, klteří neumí trojčlenku, tak se můžu jen zeptat : proč je, proboha brali? Ono je snad málo studentů, kteří jsou v matematice vynikající, účastní se soutěží a mají nadprůměrné znalosti?
    Třeba v dceřině ročníku na gymplu je takovejch děti asi pět. Na jediným gymplu a ani to není matematicko fyzikální, ale všeobecnej.

    A myslím, že mícháte hrušky s jabkama.Co to je, “ mentálně postižený vystudovat musí“ ?
    Mentálně postižení nestudují, horko těžko prolezou základku a jdou na učební obory nebo na nějaké praktické školy.
    Na úrovni střední školy už si mohou školy vybírat. O univerzitě nemluvě.

    Nebo snad je nějaký direktivum, že musí každá střední škola povinně vzít nějakého mentálně postiženého? A že když mu to nepůjde, musí nechat propadnout celou třídu?

  12. 1512
    quivis says:

    Mayda píše: “ (Na UJAKu) často šlo o kantory, kteří učí léta“.
    musím se přiznat, že na té demonstraci před ministryní jsem moc prošedivělých kantorů neviděl, možná se jim televizní kamera úmyslně vyhýbala.
    Maydo, můžete mne přesvědčit o opaku?

  13. 1513
    maYda says:

    Ne, nehodlám vás přesvědčovat o opaku, quvisi. Nemám ambice kohokoliv přesvědčovat. Jen nabízím nějaké informace, kterými se media zřejmě nezatěžují a úsudek ať si každý udělá dle své libosti.

    Kantor čtyřicátník dnes prošedivělý nebývá a obvykle má odučeno nějakých patnáct let.

    jinak jsem chtěla podotknout, že ten Chaun je dobrej, opravdu dobrej a velmi civilní, což je u něj překvapivé. Bohužel nepříliš optimistické.

  14. 1514
    PeS says:

    Tak za prvé – UJAK je podvod od začátku do konce. Podvod se vším všudy. Dost o tom vím – ta škola neměla akreditaci vůbec získat. A teprve teď se pozvolna řeší ty největší průsery. To byl principielně vejvar na základě výroku, že za blbost se platí. A rodiče blbečků platili… Platili za papír, nikoli za vzdělání. Dobře jim tak, maj co chtěli a milovaná ratolest má papír. Může se s ním nechat barevně vyfotit. A zarámovat si ho a pověsit na hajzl a kochat se jím ve chvílích zamyšlení.
    Za druhé – právě díky totálně rozhašeným osnovám a tím pádem nemožnosti porovnávat úroveň znalostí (zlatá socialistická maturita), jsme zrušili přijímačky a byli jsme jako smrt – brali jsme každýho. Na fyzice v pohodě – ti, co seznali, že na to nemaj, šli včas jinam… Nebo jim to bylo naznačeno… Problém nastal na matice – jeden z oborů je tam finanční a pojistná matematika a blbečkové a blbky se už viděli za přepážkou z neprůstřelného skla proti střelám banditů a slinám zákazníků v baňkách a v pojišťovnách. S příslušným vejvarem… A kolegové z matiky si nedali říct, že to mají vyházet šmahem na základě testů, neb se jim tam hlásili i čtyřkaři (z gymplu). Trvali na individuálním přístupu a tak se na matice přijímačky znovu zavedly. IMHO, je to chyba. Teprve při studiu mlamoj či frikulína zjistí, že před nima nikdo nepadá na záda a prdel a že ledacos se nedá okecat. A že ten papír si musej setsakra zasloužit. No, ještě štěstí, že existuje matrika studentů. A ta se s nikým nesere. K velkému překvapení všech těch blbečků… A teď jim navíc zrušej ten UJAK… To nasere…

  15. 1515
    Matzurka says:

    Dobré předpolední,
    prase-neprase můžu pochválit jen z hlediska odpoledního programu, večerní baštu už bude muset někdo vytrvalejší – vezla jsem se co porculán s Jurou-p, kterémž za tuto laskavost zde veřejně děkuji 🙂
    Kdo chyběl, chyboval, neb klábosení bylo příjemné a nikoliv hrotící. Asi to bylo tím čerstvým vzduchem 🙂 Ale chyběly PeSovo speciality; a trochu jsem měla dojem, že virózy se šíří, neb zimomřivých nás bylo povícero. Nicméně Daniny vynikající koláčky dozajisté k dobré náladě přispěly, neboť než se stihla ubytovat, krčily se v krabici poslední dva 😀

    PeSi,
    Q.E.D.

    maYdo,
    na světě je i spousta jiných dětí s jinými problémy než je tvůj syn. Sestřenice je „elementaristka“, tedy učící na prvním stupni v jednom malém městečku pod horama. Už teď má nervy v háji díky několika „nepřizpůsobivým“ dětem ve třídě – oni jsoun totiž navíc intelektově pořád na stejné úrovni (teda maximálně druhá třída), a vedení školy si zve nepřející učitele (tedy ty, kteří by nedejDarwin nechali dítko propadnout) na kobereček. Hádej co, učitelka se podvolí, neboť je ráda, že má práci úměrnou svému vzdělání, což v daném regionu je spíš štěstí než pravidlo. A na její místo stojí frontu další tři…
    IMHO, že se učitelé na standartních školách přiučí speciální pedagogiku je sice fajn, ale povinné nadirigování dětí retardovancýh do běžných škol udělá ze všech těchto škol ony rušené školy zvláštní. Neboť třídě nedávají laťku ti nadprůměrní, ale bohužel ti z opačného spektra. Pokvete nevraživost, šikana, frustrace těch, co nedokáží tolik jako standartní část třídy. Komenský se musí v hrobě obracet, protože jeho didaktické zásady (a nejsou těžké, shrnul to do pěti bodů) dostávají na frak od multikulti sluníčkových dementů (to není diagnóza, ale vědomá urážka, postiženým se tímto omlouvám), kteří nás všechny hodlají unifikovat až do vyhynutí. To je prosím Darwin v praxi.
    A divila by ses, co všechno se na VŠ dostane – neboť stávající systém je k tomu nutí způsobem financování i oficiální politikou – maturita pro každého, VŠ diplom pro všechny.
    Co si myslím o akreditační komisi včetně její velitelky nelze publikovat.

  16. 1516
    Matzurka says:

    A ještě přípodotek,
    maYdo, co jste jako rodiče umožnili sévmu synovi zasluhuje obrovský respekt a hluboskosklon. Ti učitelé, které chválíš, to nebyla náhoda – když pedagog vidí, že je snaha ze strany rodičů, tak se samozřejmě o to víc snaží, aby dítěti stojícími „mimo normu“ pomohl, protože ví, že to padne na úrodnou půdu. Nicméně to, že váš syn je schopen solidní existence je zásluha především vás rodičů. Ale rodičů jako vy je opravdu málo.
    V reálu se spíš setkávám s tím, že rodič je nedostatkem svého dítěte zaskočen, ba i otráven, a vše pak přesune na bedra učitelů. Rodič za nic nemůže, to ti špatní a nevzdělaní kantoři ! IMHO by vzdělávání ve speciální pedagogice potřebovali spíš ti rodičové, učitelé jen pokud učí na specializovaných školách….

  17. 1517
    Matzurka says:

    A teď úpěnlivá prosba,
    kdo si ještě zpomínáte na mnemotechnické věty k periodické tabulce prvků ? Po nás to blahé paměti chemikářka zpaměti nechtěla, takže v tomto mám prázdno, ovšem dceři by se to teď hodilo. Berou to zprava doleva tedy od vzácných plynů…. já to umím vyjmenovat i bez těch pomůcek, ale my jsme to tehdy brali jinak, ne se to šprtat jak čínskou modlitbu, ale zároveň nám bylo vysvětleno ke každému prvku něco navíc….

  18. 1518
    NoName says:

    http://zpravy.idnes.cz/azyl-v-nemecku-se-nebude-omezovat-dqx-/zahranicni.aspx?c=A151004_104241_zahranicni_neh
    Když si představím, že jiné politiky chtěli odvolávat za sex se stážistkou …
    Když se do Německa rozhodne vyrazit 20 milionů lidí, Angela je všechny spravedlivě zprocesuje ? Některé věci jsou prostě nemožné, z prostorových, časových, jiných důvodů.
    Merkel je tak mimo, že je v zájmu i Německa ji odstavit. Hned.

  19. 1519
    maYda says:

    MAtzurko, já nehájím inkluzi za každou cenu a pro každého. Naopak se domnívám, že je to blbost a že by měla být celá škála škol, někdo se pro inkluzi hodí, někdo jinej ne a že inkluze by se měla zvažovat případ od případu.

    Ale přiznám se, že se mně poněkud dotýká, když čtu, jak k tomu ty normální zdravé děti přijdou, že musí trpět trpět kvůli těm postiženým. To mně vždycky nadzvedne.

    Ale když už, tak mi připadá poněkud nesystémové znemožnit učitelům dovzdělání v oboru speciální pedagogika.

    PeSi, kde je poptávka, tam je i nabídka. Když někdo je ochoten zaplatit za papír a někdo mu ten papír prodá, je to obchod jako každý jiný. A rodičové vědí, za co platí, je to jejich rozhodnutí. nikdo je nenutí.
    Je to průhlednější, než různé aférky či legendy s přijímáním či vydáváním diplomů na státní univezitě za úplatek.
    Aspoň by ti „blbečkové“, jak jim říkáte, studovali za svoje a nezacláněli na státních univerzitách. Konec konců pro práci v bankovním sektoru tu je hned několik soukromých univerzit ( a není to UJAK), pokud někoho zajímá na tej práci hlavně dobře placené místo.

    K tomu výběru, co na to můžu říct….

    Když to nejde nevzít lidi, kteří nemají dostatečné znalosti, tak se nedá nic dělat….Ale s tím učitelé na nižších stupních nic nenadělají. Tp rozhodnutí, jetsli studenta s nedostatečnými znalsotmi pustí ke studiu, nedělají oni, to dělá univerzita a je to na ní.

  20. 1520
    maYda says:

    MAtzurkko, vždyť to tu píšu, že ta výchova a vzdělání začíná a končí ne školou, ale rodiči. Dokoce si nejsem jistá, jestli by bylo dobře, kdyby se rodiče ani nemuseli snažit o vzdělání svých dětí přemýšlet, protože všechno běží jak hladce namazaný stroj a dětičky jsou ve škole jak ve vatičce a nemusí se s ničím vypořádat. 🙂

    Leč dosti diskuse, tlachá se mi s vámi hezky, ale na to jsem v neděli do práce nešla. 🙂

  21. 1521
    dvd says:

    >> PeS
    S tím UJAKem nemohu než souhlasit. Moc se mi líbí, jak její majitel a „rektor“ hodlá podat žalobu na stát krzevá zmařenou investici. –Já už se na české školství dívám s odstupem, ale občas ke mně něco pronikne a je mi z toho šoufl. Zajímavé je, vzpomenu-li na svá studia v 60. letech. Přijímačky se dělaly, byly však poměrné jednoduché a měl jsem pocit, že jen absolvent dálkového studia pomocné školy měl jakousi naději být nepřijat. Ale již první semestr to dramaticky prosel a do 3. ročníku přešla v řádném termínu asi tak 1/4 těch co se zapsali na začátku studia. Další odpad v posledních letech byl většinou způsoben těhotenstvími, svatbami, nutnosti dostavět bydlení atp. – ale to byli už skoro vždy lidé, kteří přerušovali a nakonec s čínskou houževnatostí dostudovali. Ilustrativní údaj: do 1. ročníku zapsáno 1150 studentů, v řádném termínu promováno 240 – a to asi 30 z toho počtu byli propadlíci z předchozích ročníků. –Rozkošnou historku (a mám pocit, že jsem ji už uváděl) jsem zažil před lety, kdy jsem se se starším synem rozhodl využít svého občanství a volit. Volilo se ve škole, kam jsem chodil na základku já i syn. Jedno patro měla pronajatu nějaká pozoruhodná VŠ. A jak jdeme k volební místnosti, dostali jsme oba záchvat smíchu. Na rohové místnosti, kde byl 50. i 80. letech kabinet učitelek 1. stupně se svěl křtaltovně vyvedený nápis: MÍSTNOST PROREKTORŮ.

  22. 1522
    dvd says:

    >> NoName et al.
    Kupodivu i ZDF se nějak našla: https://www.youtube.com/watch?v=CuZDFYoKoVM

  23. 1523
    Rpuť says:

    Podle deníku „Al-Akhbar“, IS začala evakuovat své rodiny z Raqqa do iráckého Mosulu.
    S municí ma obrněnými transportéry se snaží se dostat do hor na Tureckých hranicích, kde mají své základny.

    http://tass.ru/mezhdunarodnaya-panorama/2316627

  24. 1524
    NoName says:

    MaYdo, představte si, že by UJAK začala produkovat ing architekty. Studovali by za své, UJAK by si nějak vylobovala akreditaci … Považovala byste to za OK ?

  25. 1525
    dvd says:

    >> NoName
    Nechci být jedovatý, ale setkal jsem se už s architektem, elektroinženýrem ba i lékařem, kteří byli možná absolventy UJAKu. 🙂

  26. 1526
    NoName says:

    1525-Ale jo … 😉
    Máme poblíž první soukromou vysokou školu na Moravě? myslím, teď si říká Evropský polytechnický institut? . Viděl jsem pár diplomek, to by se nedostalo ani do gymnaziálního kola SOČ u nás. Těžko se to kvantifikuje, ale některé věci jsou prostě nedůstojné dospělého bělocha a kdysi by se aktéři aspoň styděli…

  27. 1527
    dvd says:

    >> NoName – proč by se styděli?
    Jak to řekl Vespasian o penězích? Non olet.

  28. 1528
    maYda says:

    Proč bych to neměla považovat za OK, NoNAme?

  29. 1529
    Halladin says:

    DVD,

    nemáte tak docela pravdu. Byla celá řada škol, kde počet těch , kteří složili úspěšně zkoušky ( i když trochu hůř) byl o dost vyšší, než těch, kteří mohli být přijati.
    Prostě se uchazeči seřadili podle výsledků, a pod počtem, mohl být přijat se udělala čára.
    Jiný případ byla ostravská VŠB, ti brali jako smrt, pro ty, kteří měli horší výsledky dělali nalejvárny před začátkem školního roku.
    Nicméně po prvním semestru dobrá polovina vyletěla.

    Mimochodem, během tohoto týdne jsem zaslechl, že existuje řebříček nejlepších škol ve světě (800), je v něm 9 našich VŠ a z nich VŠB stojí nejvýš.

  30. 1530
    PeS says:

    2 Matzurka – tak postupně:
    napřed mé oblíbené lanthanoidy (už se s nima peru víc než 20let):
    Laciné Ceny Prasat Nedovolily Prométheovi Smésti Europu, Gdyž Théby Dýchaly Horoucí Erotickou Tmou Ybišku Lučního.
    Dále
    IA: Helenku Líbal Na Kolínku Robustní Cestář Frantík
    IIA: Běžela Magda Caňonem, Srazila Banán Ramenem
    IIIA: Byl Aljoša Gagarin Indická Tlama?
    IVA: Co Si Germáni Snědli, Pak blili.
    VA: Náš Pan Asistent Sbalil Biletářku
    VIA: Ó, Slečno, Sejměte Též Podprsenku
    VIIA: Fikaní Chlapíci Brousili Inkům Antény
    VIIIA: Helena Nechtěla Argonského Krále Xenona Radona

    atd…

  31. 1531
    NoName says:

    1528-protože v takovém případě jsou ty tituly zbytečné a právo projektovat by měl mít každý ? Nebo počítat statiku mostu ? Dělat chirurga ? Je to jenom věc poptávky a nabídky…
    Proč vlastně existují různé autorizace pro nějakou činnost ? Co se dá splést na třech drátech a skříňce s jističi ?

  32. 1532
    Matzurka says:

    PeSi,
    díky, už se mi podařilo to dohledat na nějakém tahákovém webu 🙂
    Na tu V.A se dceži více líbí Náš Pes Asi Sbaštil Bizona… čeština trochu pláče, ale Komenský skáče (a já s ním, mnemotechnika je lepší jezuitovy rákosky) 😀

  33. 1533
    Matzurka says:

    A tohle taky nemá chybu:

    Nosorožci Pošli Asi Sběrem Bioproduktů

    😀 😀 😀

  34. 1534
    maYda says:

    No, znám řadu řadu schopných projektantů, kteří opravdu nemají titul.:-)
    A konec konců on tomu projektování taky rozumí každej, kdo má do prdele díru. leckdy líp, než já, která se tím už téměř třicet let živím. 🙂

    Autorizaci neudílí univerzity, ale profesní komory.
    U autorizačního řízení se musí doložit technické vzdělání, požadovaná praxe a doporučení autorizovaných osob. Pravidla umožňují dát autorizaci i osobám bez VŠ titulu.

    Tím ovšem nechci říct, že autorizační řízení jsou křišťálově čistá a že autorizaci dostávají samí geniové a žádní lempli. 🙂

    Statiku mostu si klidně může z plezíru počítat kdokoliv 🙂 To není zakázaný.
    Akorát se asi nenajde nikdo, kdo by takovej výpočet od kohokoliv objednal a zaplatil. 😀

    Ale když chce někdo ušetřit a nechat si spočítat krov Tondou od vedle, já bych mu nebránila. 🙂
    Ke zvednutí poptávky po kvalitních projektantech (a eliminaci nekvalitních) je to to nejlepší doporučení.

  35. 1535
    skimic says:

    Toto jsem vzdal již v útlém věku. Vždycky když jsme na začítku dostávali učebnice, zvědavě jsme tím listovali až do konce jaké tam jsou obrázky, jestli už konečně přejdeme od nepohlavnímu rozmnožování k pohlavnímu, jestli náhodou v knížce nezůstalo něco obecně použitelného, třeba recept na bouchací kuličky. A pak přišla chemie a s ní vyjmenovaná slova, osmipádové názvy, to istý ičelý a někde na konci tajemná zaklínadla, jako
    [Cr (NH3)4H2OCl]SO4 = síran tetraammin-aqua-chlorochromitý
    Neměl jsem na to buňky stejně jako třebana češtinu nebo poznávání šutrů. Šutr jako šutr v tom věku …

  36. 1536
    NoName says:

    http://zpravy.idnes.cz/jeruzalem-palestinec-zide-dck-/zahranicni.aspx?c=A151004_121016_zahranicni_aba
    Série útoků Palestinců na Izraelce začala už před měsíci, ale článek je v podstatě o tom, že Palestinci nemůžou ven … Že je ještě nenapadlo přesunout se do Evropy…

  37. 1537
    maYda says:

    „Že je ještě nenapadlo přesunout se do Evropy“

    trochu bych, s dovolením, upravila slovosled:

    Ještě, že je nenapadlo přesunout se do Evropy.

    Bohužel, mnohé to napadlo.

  38. 1538
    NoName says:

    Já bych to nezlehčoval, MaYdo, nevěřím tomu, že kdyby požádali máma Merkel, nevím, nevyslyšela by je. Jsou to lidé…

  39. 1539
    maYda says:

    Jaký zlehčování?
    Ubylo snad v tej větě něco?

  40. 1540

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *