Ajťáci ve škole

Ptakopysk podivný

Zkusil jsem se položit na otázku, zda lze využít již hotového ajťáka k přípravě nastupující generace na srážku s počítačovou realitou a zde je výsledek.

Ajťáci jsou různí, hlavně podle toho, co dělají. V současnosti je pod pojmem “ajtý” schován záběr široký jako dvě krávy. Možná i tři. Protože pod „ajtý“ patří třeba designéři, vývojáři, síťaři, provozáci, helpdeskové a buchvíco ještě. Do IT oboru se k hustokrutému obveselení IT komunity dokonce hlásí i ejčárové, ale těm se věnovat nebudeme. Třeba vývojáři se dělí na různé diametrálně odlišné haluze, které ani nejsou schopni za sebe okamžitě alternovat a mnozí z nich jsou jako pedagogové de facto nepoužitelní. Příkladně herní vývojář a unixový čistý céčkař. Zkusmež tedy vybrat člověka, který by měl učit “počítače”. Třeba na hnojárně to může být docela problém. Hnojárnou mám na mysli zemědělský učňák. Může učně třeba naučit logiku ovládání různých servozařízení, objasnit zpětnou vazbu a tak podobně. ALE!!! Uděláme-li hrubou extrakci všeho, co budoucí absolvent bude provozovat – traktor, náklaďák, vysokozdvižný vozík, dojící zařízení – dá se výuka shrnout do dvou hodin za celé studium. A to bude muset pedagog hodně moc tlachat. Protože základní věta zní: “Jakmile se ti něco od počítače na mašině posere, musíš zavolat servisáka s diagnostikou, protože na ní neopravíš ani hovno.”

Jako příklad uvedu třeba poruchu čidla ABS u osobáku. Víte, že je to vadné čidlo, vyměníte ho a pak stejně musíte do servisu, aby vám řídící jednotku pověsili na servisní počítač a čidlo vám s řídící jednotkou spárovali, aby začalo fungovat. Sám to neuděláte, ani kdybyste měl absolvovaný semestr FELky, protože vám chybí co? Chybí vám specializovaný, z ekonomických důvodů nedostupný software.

Třeba na ekonomkách bych jako vrchol ajťáckého Mount Everestu viděl znalost maker v office programech, aby absolvent nemusel v potu tváře furt dokola dělat lautr to samé. Dtto. v přírodovědných oborech pracujících se žvížátkama a kytičkama. Problém je v tom, že tihle lidé nejsou z 80% schopni nakreslit vývojový diagram procesu pro zadání „sečtěte zadaná dvě čísla a výsledek zobrazte“ i když jinak jsou duševně zcela v pořádku, takže napsat makro je pro ně nepřekročitelnou propastí. (Aby se čtenář neurazil – oni pro změnu nechápou člověka, který kýžený diagram nakreslí v baru na ubrousek ve čtyři hodiny ráno se zavřenýma očima, ale je schopen tvrdit, že Ausbeimit Nachvonzu je německý barokní skladatel, či buk červenolistý (Fagus sylvatica ‘Atropurpurea’) že je úděsně hnusnej polygon a rozhýbat ho, znamená vlastnit minimálně dvěstěpadesátišestibitovou džíforsku s třema gigama paměti.) Samozřejmě někdo z těch 20% toho může tržně využívat a za úsluhy se zřetelným sexuálním, ganstronomickým, či alkoholickým podtextem přes propast někomu z těch 80% pomůže, ale to jsou statisticky nevýznamné úchylky.

Z výše uvedeného vyplývá, že optimálním pedagogem v oblasti IT by měl být nějaký vysloužilý provozní programátor, nebo programátor křížený s helpdeskem. Tihle lidi jednak čuchli k programování a druhak přišli do styku s uživateli, takže vědí, co jsou lidi zač a jaká meluzína se jim prohání v prostoru mezi ušima. Proč až vysloužilci? Koukněte se na Jobs.cz a zadejte si třeba heslo „programátor C#“ a hned pochopíte, proč nikdo z nich nepůjde učit dřív. A samozřejmě také proto, že nikdo z nich nepůjde učit do okamžiku, než překročí Rubikon. Rubikon daný věkem, sršatostí, vztahem k manažerskému želé, apod. Protože tahle branže člověka drží do poslední chvíle všemi drápy, co jich má a těžko se s ní člověk loučí, i když má chvílemi pocit, že anihilace centrály zákazníka zrovna když jedná s jeho manažery, by byl významný pozitivní krok na evolučním vývoji lidstva. Ale zpět k tématu.

Máme tedy člověka, který je schopen naučit učně naprogramovat si doma řídící jednotku pro provoz kotle na tuhá paliva v součinnosti se solárními panely, či naučit budoucího účetního, nebo přírodozpytce napsat si makro pro ulehčení práce s textovým, či tabulkovým procesorem. Eventuálně naučit kohokoliv udělat si svoje webové stránky s možností zpětné vazby od čtenáře. A co mu může současné školství ať už státní, či soukromé, nabídnout?

Třídu plnou individualit, z nichž 50% škola vůbec nezajímá, protože jsou to salámisti potřebující pouze orazítkovaný papír, dalších 30% také nezajímá, protože vědí, že jim dotyčný pedagog musí dát známku, s níž prolezou, jinak se otec, či matka postarají, aby pedagog neprodleně vyletěl z práce a těch zbývajících dvacet procent je schopných a několik z nich i ochotných akceptovat přednášenou látku a smysluplně ji využít.

Bude postaven do třídy vybavené věkovitými počítači s prastarým operačním systémem, který nikdo z žáků po absolvování školy už nikdy neuvidí v chodu. Neexistující aplikační programy, či jejich diluviální verze se současností zcela nekompatibilní jsou nutnou podmínkou provozu počítačových učeben. Jak výuka na učebních pomůckách s naprosto jasnou nepoužitelností v praxi bude motivovat žáky je na bíledni.

Taktéž je nutno vzít v potaz, že učitel je současnou většinovou společností zařazován do kasty začleněné někam na pomezí mezi obecním bláznem a příjemcem sociálních dávek. Ajťácký adept práce pedagogické může tudíž očekávat, že během jeho hodiny bude silnými individualitami nejrůznějším způsobem napadán, jeho reakce budou natáčeny na mobily, lajkovány na fejsbůku, komentovány bulvárem a následně dle zásluhy zhodnocovány sociálkou, policií a soudy, pečující o zdravý a nerušený vývoj mládeže monitorujícími v pracovní době multimediální výstupy bulváru.

No… tak základní informace máte všechny pohromadě a teď jděte učit „počítače“.

P.S.

autor zcela záměrně opominul pole úřední a právní, neboť se v houštině paragrafů, vyhlášek a novelizací zbla nevyzná. Jeho dojem z platné i připravované legislativy je, že už jenom myšlenka na to, že by někdo z praxe mohl jít mýrnyxdýrnyx učit, je trestná, přičemž sazba je stejná jako za vraždu.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Virtuální Vodička a jeho autorem je Šumavák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 186 komentářů u „Ajťáci ve škole

  1. Zase zlehčujete hrubé porušení pracovní morálky a neprofesionalitu, na které lepší společnost prostě není zvyklá a ani si zvykat nehodlá !
    Dnes cukr, zítra co, párátko ? Dokážete si představit, kam až by to mohlo dojít ?

  2. 1150 presne jste to popsal – to pocatecne vystrileni nepohodlnych je dulezite.
    Pak uz se dodaji ti nasi spokojeni co je budem ukazovat.

  3. 1152
    obojí probîhalo současně , obyčejné obyvavatelstvo už mělo bijů dost. Přestali podporovat místní radikály , kteří ani v období mezi dvěma Čečenskými válkami nebyli schopni se sjednotit a vytvořit něco jako fungující stát a zajistit klid, ač jim Rusové dali pokoj.
    A když obyvatelstvo pŕestalo podporovat radikály, byla to jen otázka času.

    Mimochodem , tvrdilo se , že na Krymu byl nasazen čečenský prapor specnas…..

  4. Tedy az ted se zareaguje na to jsem dal vcera… Tedy ten cukr. … No asi by se vam nelibilo, kdyby vasi zamestnaci porusovali to co je dulezite, tedy treba nepouzivali pribory ze stolu v restauraci, ci nesladili si jahody pred hostem…. Nebo se posmivali platicimz holandanovi, ze neumi na koni…. Mozna az budete mit treba deset zamestnacu tak to pochopite..
    Jo a zdravim ve zmetkove, koukam ze je vse pri starem a rusko opet bylo dotlaceno k tomu, ze si vezme i dalsi uzemi … Jak to delate, ze kjste jim na to skocili?

  5. jirko mas tu navod – nepohodlne zamestnance a zakazniky zlikvidovat a pak uz bude poradek 😀
    hele neblbni snad se ti nic nestane kdyz si hornik sebere mlato pro deti – krkoune jeden 😀
    40 roku to do hlav dostavali a dalsich 25 jim tvrdili ze maji prece prava 🙁

  6. Já bych si tady mohl zařídit kancelář na na přivádění českých legend na pravou míru. Nemám na to čas a už mne unavuje pořád omílat dokola fakta, která by si každý, kdo umí trochu číst měl najít, než začne šířit nesmysly. Unavuje mne neustálý , bohužel typicky český sebeleítostivý postoj, že za všechno může někdo jiný, že Česko je obětí zvlčilých úředníků z Bruselu, nenasytných kapitalistů z Wall Streetu, zlodějských amerických firem, zatímco domácí korupce, neschopnost a lumpárny jsou převážně výsledkem zahraničních loupeživých manýrů.
    I v případě Aera Vodochody a Tatry Kopřivnice Halladin lže jako když Rudé Právo tiskne. S oběma podniky mám osobní zkušenosti. Ve Vodochodech pracovalo několik mých kamarádů a jeden se dodnes pokouší prodávat neúspěšné L-159.
    Začátkem devadesátých let ztratilo Aero Vodochody většinu svých zákazníků z Varšavské smlouvy pro něž vyrábělo komponenty do MiGů a treninková letadla L-39. Ve snaze proniknout na civilní trh začalo vyvíjet v kooperaci letoun L270, pro který v roce 1997 získalo tajvanskou společnost AIDC, která se na projektu podílela 50%. Letadlo dostalo FAA certifikát v roce 2006 a spolupráce s Tajvanem skončila. Ve snaze zachránit Aero nabídla česká vláda 35% podíl k prodeji v tzv. první privatizaci. Ten získal v roce 1998 Boeing a vstoupil do společnosti a ujal se řízení. Aero začalo vyrábět komponenty pro Boeing, ale hlavním cílem prodeje bylo očekávání, že Boeing Aero podpoří a svou vahou dosáhne zvýšení prodeje vojenských letadel a získá nové trhy. Byl to sen podobný tomu, jakoby se Škodovka prodala Ferrari v očekávání, že se tím zvýší odbyt embéček.
    Tradiční výrobci pro NATO ovšem o nového konkurenta nestáli a také armády, jež jsou tradičně nepružné, neprojevily ochotu přejít z osvědčených treninkových letadel britské, italské a francouzské výroby na nový, dosud nevyzkoušený model z Česka. Modernizovaný Albatros – Alca L-159 byl dokončen, zalétán a nabídnut v době kdy Aero vedl Boeing. Ministrem obrany byl tehdy Jaroslav Tvrdík a česká vláda objednala 170 L-159 pro něž už tehdy neměla žádné uplatnění.
    Albatrosy nejsou špatná letadla. Ale pro amatéry, kteří se honí okolo pylonů v závodech Red Bull v Reno. V USA se jich na civilním trhu dost prodává. Většinou dovezených z Ukrajiny. Nabízejí se za 200 až 500 000 dollarů, tedy hluboko pod výrobní cenou.
    Boeingu se také nepodařilo prodat ani jeden L-159. Jen pomalu se rozejela výroba komponent pro jiné letecké firmy.Ve Vodochodech se začaly vyrábět díly pro Boeing 757, Boeing 767 a pro Hornet F18 a amerického výrobce vrtulníků Sikorski. Ježto výroba L-159 nepokračovala propustilo Aero celkem čtvrtinu zaměstnanců.
    Když v roce 2004 nabídla česká vláda Boeingu, že odkoupí zpět jeho podíl za 7 centů na dollar, Boeing z Aera vycouval. Ve druhé privatizaci bylo Aero prodáno finanční skupině Penta. Dodnes vyrábí komponenty pro Boeing, pro Airbus-320, Sikorski S-76, cockpit pro UH-60 a pro brazilský Embraer170 a 190.
    Vedení Boeingu udělo mnohé chyby, ale tou hlavní bylo, že Boeing vstoupil na český trh nepřipraven na české specifické poměry zděděné ze socialistické způsobu (ne)řízení hospodářství. V českém bordelu a podfucích se nedokázali orientovat, nevyznali se v tom a vsadím se, že jsou v Seattle rádi, že to dobroružství s řízením socialistického podniku skončilo.
    S Tatrou Kopřivnice mám osobní zkušenost. V roce 1990 když se připravovalo osvobození Kuvajtu, neměli spojenci dost nákladních automobilů a tahačů vhodných pro pouštní podmínky. Byl jsem tehdy požádán jedním z mých saudských zákazníků, abych se připojil k teamu jehož úkolem bylo nakoupit pro tuto invazi nákladní Tatry. Podnik byl financován Saudskou Arabií. Saudi věděli, že Tatry úspěšně slouží v Syrii. Evropští ani američtí výrobci nebyli v požadovné krátké době – asi tří měsíců – dodat pořebné množství vozů.
    Přijel jsem do Kopřivnice s nabídkou na nákup 1100 Tater řady 81x, s dohodou na vybudování servisu a pětiletou exklusivitou na dovoz na Střední Východ. Za Tatru tehdy nabízeli okolo 50 000 dollarů (1 dollar byl tehdy za 40Kčs). Jenže já, neznalý místních poměrů, jsem nenabídl nikomu úplatek, který se samozřejmě očekával. Jednání se táhlo, zdržovalo, ale mně to nedošlo. Zejména proto, že ve státních zakázkách je podle amerických zákonů jakákoliv forma úplatku zločinem. Jistě také existují nečisté toky peněz, ale jsou podstatně omezenější než včeské obchodní orientální kultuře. Já neuspěl. Kontrakt nakonec získal švýcarský Libanonec, který v tom uměl chodit, jenže už bylo pozdě. Ještě při poslední návštěvě Kopřivnice jsem nafotil vlak naložený asi 50 tatrami v pouštní barvě. Jak jsem se později dozvěděl všechny se nějak účastnily občanské války v Jugoslávii.
    Na stejnou nekompetenci jako v Aeru narazila i skupina amerických investorů, kteří měli v úmyslu uvést Tatry na americký vojenský trh. Dokonce se jich časem pár smluvně smontovalo v Tennessee. Jenže narazili na stejný val armádní nepružnosti. Ta je na celém světě obdobná. Nevyšla ani spolupráce s britsko-americkým Terexem.
    Problém Tatry byl podobný jako u Aera. Vyráběla něco pro trh, který už neexistoval a novému se nemohla včas přizpůsobit. Mám tatry rád, V jedné jsem obejel Ameriku a T-603 mám v garáži, ale to mi nebrání vidět, že výroba terénních automobilů s neekoligickými motory výtečných pro službu na Sibiři, je pro evropské poměry slepou uličkou. Dnes už z tradiční Tatry zbyl jen rám a nápravy. Motory jsou německé nebo americké, převodovky americké. Jsem rád, že Tatra přežívá všechny skandály i když si nemyslím, že skutečné podhoubí a rozsah korupce ve spojení s nákupy pro českou armádu budou v dohledné době rozklíčovány.

  7. 1154-55 – pánové, což kdybyste na fotku u 1147 pohlédli bedlivěji, než skočíte na špek! 😀 😀 😀

  8. Ad cukr,
    mě ta hromada cukru připadá jako docela pěknej hepenynk. Já bych to nezavrhoval. Kdyby se na vršek tý homole vydefekoval ještě nějaký současný umělec, mohlo by se to celé dostat do mumoku. Vlastně na vršek ne. To je přespříliž snobské. Jedna třetina výšky je in. Ovšem pravý nonkonformista bořící hradby pojetí uměleckého díla defekuje ve třech pětinách hromady.
    Jirka ppa by mohl chápat, že ve státě, ve kterém musí majitel restaurace ve své provozovně i spát, aby mu pinglové nerozkradli provozovnu pod rukama, je čórnutá lžička cukru skutečně marginální záležitostí pod rozlišovací schopností čtenáře. 🙂

  9. Pane neumanne

    problém s Aero byl v tom, že titíž lidé na straně Aera i boingu podepsali smlouvu mezi boingem a Aero o výrobě dílů, která byla pod výrobní náklady Aera Čímž se Aero zase dostalo hluboce do dluhů…
    Již bezmála miliardu korun prodělalo Aero Vodochody na výrobě civilních vrtulníků Sikorsky S-76+. Největší česká zbrojovka jich dosud americké firmě Sikorsky Aircraft Company čtyřicet čtyři. Ztrátovost projektu, který byl za obdivných prohlášení odborníků zahájen před třemi lety, potvrdil viceprezident Aera Viktor Kučera. “Na jednom vrtulníku firma tratí kolem dvaceti miliónů korun. U prvních kusů to bylo ještě více, protože při zavádění nového programu jsou náklady vyšší,” řekl bývalý člen vedení Aero Holding František Duda. V době, kdy se cenově nevýhodný kontrakt uzavíral, byla společnost již dva roky manažersky kontrolována největším americkým leteckým výrobcem, firmou Boeing. Výměnou za slib Boeingu, že bude Aeru pomáhat v prodeji letadel, stát poskytl Aeru garance na revolvingový úvěr 300 miliónů dolarů i na emisi dluhopisů za 200 miliónů dolarů. V případě, že Aero nebude schopno zaplatit, bude za něj muset dluhy vyrovnat stát z peněz daňových poplatníků. Ke konci roku 2002 měl podnik úvěry ve výši 10 miliard korun a splácí je. “Nemáme úvěry po lhůtě splatnosti,” řekl Kučera. “Uzavírání takových smluv není normální, ale stát především u strategických oborů intervenuje i mírně netržními prostředky,” míní prezident Hospodářské komory Jaromír Drábek. Michael Sheedy, viceprezident firmy Boeing Česká, jež drží 35 procent akcií Aera, neuměl vysvětlit, proč se kontrakt uzavřel za těchto podmínek. Uvedl, že to ani nezjistí, protože tehdejší vyjednavači ve firmě už nepracují. Mluvčí České konsolidační agentury vlast

  10. (1128) Je vidět, že hospitalizace nepomohla …. Válku na Ukrajině rozpoutává, zcela plánovitě, Rusko a Putin. EU ani USA tam, přes všechny kecy, zelené mužiky nemají. Na to do mne cpali ruskou propagandu celé mládí, abych ji dokázal k stáru zase poznat.
    (1143) To je ta ukrajinská strana, oligarchové. Pak je i ta ruská ….

  11. Velmi jednoduchá odpověď. Stát drží kontrolní balík 65%. Stát je tedy za ně zodpovědný. Ovládá správní radu. Je pochopitelné, že se vedení podniku snaží zajistit co nejvhodnější podmínky a co největší úlevy. Kdyby tomu tak nebylo, jako akcionář bych trval ne jeho odvolání. Že stát nevěděl jak vyjednávat, nebo to nechtěl , neuměl, či korumpoval není problém vedení podniku. Boeing se ty L-159 pokusil nabízet. Byly tehdy ve Venezuele a ještě jinde, ale to není podstatné. Boeing nikdy neslíbil, že je prodá a už vůbec ne, že se ziskem. Neumětelství ve smluvním financování je zcela na straně českého státu.

  12. Ptakopysku, konformista by využil zlatého řezu, nonkonformista přilehlou předzahrádku. 😉 😀

  13. ptakopysku, bejt u toho Kocáb, tak hromadu i s hovnem přenese na květinový vor a pusti po Dunaji. Propluje Vídní, Bratislavou, Budapeští ….. a bude se rozpouštět a rozpouštět, až mezi květy zbude to jediné, veliké, nezapomenutelné……

  14. Ptakopysku, a to jsi se dole dočetl, jak majitel podniku, když mu ráno volali, že na něj před jeho hospodou čeká Zuckerberg, chvátal a těšil se na něj a když ji pak uviděl, podklesly mu nohy a padl do náruče zbylých zaměstnanců ? 😀

  15. Dobré odpoledne. Barva hráškově zelená je pro kuchyň ta nejvhodnější. Zelená uklidňuje.
    Ad Vídeň a výpověď pro kostku cukru. Neznám vídeňské pracovní právo, ale pokud jsou v něm pozůstatky z doby, kdy jeden socialistický vůdce vládl všem Němcům od Západních Franků po Východní Góty, tak zaměstnanec je svatý a nepropustitelný. Je možné ho propustit jedině pro zradu germánstva, zhanobení odkazu Ariova, pro sabotáž aneb krádež. Co jiného je krádež než sabotáž výroby, ohrožení dějinného určení?
    Na místě není pláč nad panem Plachuttou, ani nad nebohým Slovákem, ale je zde vidět, že socialistické zákony z lidí vlky činí. Jak mohu propustit nemakačenka? Jedině tak, že na něj zkusím ušít boudu.
    Nedávno nejvyšší soud v Německu rozhodl, že není krádež když chudá posluhovačka, resp. sanitářka v důchodkárně nevyhodí nesnězené koblihy po pacientech, ale vezme je své churavé matce domů. Tj. výpověď neplatí.
    Na BR5 jsem zaslechl, že kdo půjde do důchodu v 63, tak půjde za plnou sazbu. Kdy tento nápad dorazí k nám? Zatím počítám s důchodem v 75.

  16. Pane Neumanne, nevýhoda Tatry je v její DNA. Tatra nikdy neuměla postavit náklaďák, který by toho na zpevněné komunikaci uvezl tolik co konkurence, v 8×8 přes 35t. Páteřový rám je shodný pro všechny modifikace a neumožňuje jednoduché zvýšení nosnosti. Dále jsou díky páteřovému rámu a velkému množství převodů/diferenciálů vyšší ztráty při přenosu výkonu z motoru na kola. (Jak jsem koupil, tak prodávám).
    Stavební firma raději položí do bahna dvacet betonových panelů a nechá po nich jezdit auta s horší průchodností terénem, než aby měla na silnici o 20% vyšší spotřebu.
    PS: Tatrovky, Hans Ledwinka mají můj obdiv.

  17. (1167) Proto mne vždy bavilo, když jsem za socíku viděl Tatry vesele rejdit po silnici, vnější kola po okraji pěkně ojetá od jízd bez zatížení.
    Holt každé auto je určené pro něco jiného. Někde to s těmi panely jde, někde ne.

  18. Pane Neumann

    Boing vlastnil 35 %, ale manažersky to ovládal komplet,….
    Takže byl zodpovědný..
    Tím to ovšem nekončilo, Boing chtěl další peníze….

    Spolumajitel firmy Aero Vodochody, společnost Boeing, požádala český stát, aby výrobce letadel oddlužil. V pondělním vydání to píše týdeník Euro. Boeing chce, aby stát vložil do Aera asi devět miliard korun, a to již v lednu, uvedl deník s odvoláním na osobu seznámenou s úterním jednáním premiéra Vladimíra Špidly s americkou leteckou firmou.

    Podle osoby, která Euru informace poskytla, reálně hrozí rozchod amerického investora s českým leteckým výrobcem. Americká firma se totiž odmítla na restrukturalizaci zadluženého Aera podílet a český stát s podmínkami Boeingu zřejmě souhlasit nebude, píše Euro s odvoláním na vyjádření svého zdroje. Boeing má v Aeru akciový podíl 35,3 procenta.

    V podobném duchu se pro týdeník vyjádřil i Fond národního majetku (FNM), který prostřednictvím své stoprocentní dcery, a.s. Letka, drží v Aeru 35,7 procenta akcií. “Buď najdeme s americkou společností nějakou shodu, nebo se naskýtá otázka, zda by mělo takové partnerství fungovat i nadále. Tedy, zda by nebyl vhodnější vstup nového strategického investora,” řekl Euru místopředseda FNM Pavel Kuta.

    Aero Vodochody má dlouhodobě problémy s prodejem svých výrobků. Kvůli nedostatku zakázek chce firma do konce roku propustit zhruba desetinu zaměstnanců ze současných více než dvou tisíc. Euro připomnělo, že právě příslib Boeingu, že bude Aeru pomáhat při prodeji letadel, vládu ovlivnil při poskytování garancí na revolvingový úvěr české firmy ve výši 300 milionů dolarů a emisi dluhopisů za dalších 200 milionů dolarů.

    Kromě FNM a Boeingu je akcionářem Aera také Česká konsolidační agentura, která drží ve firmě podíl 29 procent.

  19. In re TATRA
    nickname má pravdu (včetně těch 20 panelů hozených do bláta.
    A stran obchodní politiky: Dušane, rozlišuj situaci postsametovou a postTerexovou.

  20. nickname – samozřejmě, že je to tak. tatra za socialismu se orientovala no vojenské terenní použití. Spotřeba v SSSR a armádě nehrála roli. Prostě slepá ulička. I když svezení s Kolosem bylo adrenalinovou záležitostí. Na vojně jsem se svezl – byl jsem na TOP – se vším, co mělo kola a pásy. (Ještěže jsem to pak nemusil čistit).

  21. Dobré odpoledne,

    mně se ten odkaz v 1047 neotvírá. Z reakcí ovšem soudím, že to za shlédnutí stojí.

  22. Tatrovka neumí dodat 1100 aut do třech měsíců, a zřejmě to neumí ani větší firmy.
    Je třeba objednat součästky a materiál , ty musí být vyrobeny dodány. Tím se da le doba na vlastní výrobu zkracuje

  23. Díky, rputi.

    Jak jsem postřehla, maji z pana Plachutty Rakušáci docela srandu.
    Jen se jaksi divím, že to neocení ctitel humoru Čtvrtníčkova 😀

  24. Tak v Bílovicích si vzájemně otloukáme rampouchy z oděvu….
    Tím spíše se rádi vracíme do sklípku ….
    Asi zítra budu na dálnici poněkud unaven.
    Jdu se ohřát ….

  25. Tady je tepleji, ale v baráku netopí a dokonce i dcera natáhla svetr. 🙂
    ale studený máj v stodole ráj, tak uvidíme, 🙂

  26. volal pelta! a cos mu řek? nic. tak tos mu řek dobře.
    kouká někdo na spartu?
    ty pindy z české televize, redakce sport???
    jako včera slávie
    fanoušci: PELTA VEN!
    a tak se přeruší zápas.
    to takhle hluboko v bolševikovi po dlouhém zákazu hráli v lucerně maďaři a vylezl na podium bolševik a řval : já jsem z uv ksč a tady bude ticho!
    nic se nezměnilo …

  27. Já zaslechl, že prý ti fanošci pokřikovali vulgárně.
    “Pelta” je tedy zřejmě sprosté slovo… 😉 😀

  28. 2 ptakopysk ad 1022 – se škodolibostí sobě vlastní bych k tomu přidal Plíhalovu básničku:
    “šnečku, šnečku, vystrč růžky!
    dokud držím v ruce nůžky…”
    Ale je to ode mě zcela a totálně ohavné…

Napsat komentář: Šumavák Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *