JAK DALEKO DOVONÍ PEČENÉ JELITO ?

Povýsil jsem se na dirigenta. Diriguju radiu, jakou mně má hrát  muziku, aby co nejpěkněji podmalovala krajinu, ubíhající za  okýnkem auta. Teď mně vyhrává Kitaro. Muzikant je Japonec. Bach by  mu asi nafackoval – Japončík vyhrává na kompjútr; nikdo mu nešlape měchy u varhan, ani kalafunu na smyčec nepotřebuje. Jeho moderní muzika je však krásná. Zní jako pozdrav z jiných světů. Vyprahlá krajina kolem k muzice sedne jako přesně padnouci kulisa. Vyladěný duet, krajina –muzika, nechá uletět myšlenkám a vzpomínání.
Jde mně hlavou citát. Tentokrát si dokonce pamatuji, kdo je jeho autorem. Abraham Lincoln někde řekl:

„Máš-li krásný dům, poraď sousedovi jak na to, aby si takový
také postavil. A jsi-li ten soused, který dům ještě nemá, snaž se
ho postavit. Nebudeš na tom vůbec lépe, když sousedovi jeho dům
zapálíš.“

Hned jak citát dozní, poťouchle se mně na mysl dere starý vtip:
Jeden z nás, kteří pocházíme od hory Řípu, dostal za služby
odměnu. Mohl vyřknou jedno přání. Dlouho se nerozmýšlel a
svatému Petrovi říká:

„Ať sousedovi chcípne koza!“

Ta zlá vlastnost se musí roznášet vodou. Je však zajímavé, že se neduhu někteří nezbaví, i když objedou zeměkouli desetkrát kolem rovníku. Závist je jako těžký ruksak na hřbetě, někteří pod ním padají únavou.

Mezi lidmi je závist velice rozšířenou nemocí. Dá se však léčit. Už mně také nebývá na mrtvici, když chlap hned vedle ve stejné tůni chytá rybu za rybou, a já nic. Ale stejně bych si přál, abychom si role vyměnili. Já chci tahat ryby z vody, ať se dívá on! Takže se pořád ještě musím léčit. Jestliže se závist roznáší vodou, vím jak na to. Vodu nepiju.

Jak daleko dovoní pečené jelito? Ať se nikdo otázce nesměje, je velmi důležitá. Voňavé jelito mohlo stát mého tatínka za války život. Když se tehdy zabíjačka ohřívala v kastrolu na kamnech, vůně pronikla pod dveřmi a rozběhla se po sousedství. Podle mého odhadu se mohla rozlétnout maximálně v okruhu padesáti, možná šedesáti metrů. Lidi měli na dobroty velmi citlivé nosy; k dostání byla tehdy jen propaganda, vepřové šlo na frontu.

Zabíjačku koupil táta načerno. Někomu v sousedství zavoněla pod nos. Ten nelenil a šel tatínka udat. V okruhu těch šedesáti metrů nežil žádný Němec. Byli to všechno usměvaví sousedé, s mámou a s tátou byli zadobře. Kdyby soused, který ucítil zabíjačku, zaťukal na dveře, maminka by mu jistě kus jelítka ukrojila. Jenže zabušilo gestapo. Sebrali nám zabíjačku i tatínka. Že ho z basy za čtyři dny pustili, byla klika. Někteří se nikdy nevrátili.
Usměvaví sousedé tatínka poplácávali po zádech, když se vracel z basy domů.

Kitaro dohrál. Walda Matuška se pod mojí taktovkou dává do písničky o dostavnících, putujících nekonečnou prérií.

P.M.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Šumavák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 339 komentářů u „JAK DALEKO DOVONÍ PEČENÉ JELITO ?

  1. 1251
    Schumacher says:

    Nickname, dělají divadlo, protože prakticky třicet let po skončeni „komunismu“ nic jiného neumějí než naříkat „čtyřicet let jsme trpěli“. A na tom by zůstali i po staletí, kdyby lidský život byl dostatečně dlouhý.
    Co se týče agenta Babiše, nehonil „disidenty“, ale působil v oblasti ochrany ekonomických zájmů, boje proti korupci, což nyní spadá do pomezí ÚOOZ a BIS. Je vhodné si alespoň zjistit, která organizační složka čím se zabývala.
    Zrušení STB místo její transformace bylo vítězství ideologie nad zdravým rozumem, jenže v opačném směru než v předešllých čtyřiceti letech. Se závažnými následky. V poválečném Německu (západním) takovou chybu neudělali. Zatím co Gehlen založil BND, stejný profesionál Lorenc, který byl připravený sloužit a byl by plně státně loajální, takovou šanci nedostal. Proto jsme v devadesátých letech ve byli jako nazí v trní. A provařit naše agenty v zahraničí, zničit tak cenný zpravodajský materiál, takovou blbost v té době neudělal snad nikdo jiný.

  2. 1252
    AeroKarel says:

    Co se týče kocoura, Zemana a Číny, tak lidi zde tibetskou vlajkou mávali i před Zemanem a nějaké důvody pro to jsou. A to mávání Zemanova servilnost jen zesiluje, protože, že je s Číňany nutno mluvit, to je jasné. Ovšem Zemanovy výkony v tom směru (učit se stabilizovat společnost) i výkony „gangu čtyř“ v omlouvání překonávají meze únosnosti. Zeman prostě chce být devotní, nemá cenu se vymlouvat na protestující.

  3. 1253
    AeroKarel says:

    Martine (11.07), mám a nedávno jsem znovu pročetl. https://www.databazeknih.cz/knihy/zivot-benjamina-disraeliho-131653

  4. 1254
    Schumacher says:

    MaYdo, ano.

  5. 1255
    Schumacher says:

    Disraeli…dík za odkaz, přečtu.

  6. 1256
    Schumacher says:

    Pelikán…v podstatě souhlasím. Otázka co dál. Co se týče Palestinského státu, nemá reálný existenční základ.

  7. 1257

    Ad Disraeli:
    Z recenze: „Jo, to byly časy, když politiku dělali lidi, o nichž stálo za to psát, a psali o nich lidi, který stálo za to číst…“
    Budu si to muset sehnat jako e-book, musel bych jinak vyřadit některou knihu, což dělám krajně nerad. Je to skoro jako zrada…

  8. 1258

    Ad Israel:
    Pokud historie nelže, byl to dárek od vítězných mocností za holokaust. Začátky izraelského státu byly hodně násilné., Dnes bychom řekli, že teroristické.
    Ale mají kousek svoji země (což nikdy předtím neměli) a budou si ho bránit do posledního žida. Docela jim rozumím, jsou zahnaní do kouta. Jak blahé paměti říkal jistý Gustáv H.: „Neit inej cesty!“
    Uvidíme, s jakým geniálním nápadem přijde Doník…

  9. 1259
    P.M. says:

    „Nemyslím si, že je namístě dát církvi další facku. A to neříkám jako věřící ani jako nevěřící, to říkám jako politický cynik, který ví, že společnost nemůže být jen součtem individualit, jak se domnívají liberálové, ale že potřebuje tmel, který by jí dával sounáležitost, který z milionů „já“ vytváří jedno „my“. Něco, co mají všechna „já“ společného, něco, o čem se nediskutuje, protože je to základem společnosti. Tímto tmelem je kultura a křesťanství s jeho judaistickými kořeny představuje alfu a omegu naší kultury, naší civilizace. Bez něho zanikneme. Křesťanství nadto dává lidem naději, že jejich bytí má nějaký smysl a účel, že oni sami a jejich jednání není jen výsledkem nahodilých chemických reakcí … církev pomáhá lidem nezbláznit se z nekonečnosti a nahodilosti vesmíru a z nespravedlností. Potřebujeme je a s ním i církve.“

    Rika velice pekne Kocour. Diky za ten bezvadny odkaz, PeSi!

  10. 1260
    Matzurka says:

    Tak dneska v práci smutná zpráva o odchodu jednoho kolegy (téměř vrtevníka), a teď nám soused z vedlejšího RD přinesl smuteční oznámení se jménem své paní, té bylo teprve 64…. co se to děje ?

  11. 1261
    Šimon klein says:

    „Mark Zuckerberg by neměl mít tak neomezenou moc nad tím, jak komunikují miliardy lidí z celého světa. Myslí si to jeho přítel Chris Hughes, který s ním v roce 2004 sociální síť zakládal. Podle Hughese je „neamerické a nedemokratické“, aby měl jakýkoli jeden subjekt monopol takového dosahu.

    Podle Hughese je povinností americké vlády, aby chránila demokracii před vlivem monopolů. Nebylo by to poprvé. V roce 1890 Kongres schválil Shermanův protimonopolní zákon, který zavedl regulace toho, jak si mohou společnosti konkurovat, s cílem ochránit trh před škodlivými dopady monopolizace určitého odvětví jednou firmou či skupinou firem.
    Ve 20. století americká vláda rozporcovala třeba společnosti Standard Oil nebo AT&T. “
    Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/internet/facebook-rozdelit-monopol-chris-hughes-zuckerberg-zakladatel-whatsapp-instagram.A190509_153110_sw_internet_pka

    Zpovykanej jak ten rozmazlenej mladej Klaus……žejo ?

  12. 1262

    Když ono Šimone K. je přece tak lákavé mít na něco monopol.. [;>)).
    Celá jedna (možná ne jedna) společenská hra je o tom: MONOPOLY.
    A mrkněte na Billa G. a podobné. Celá ta jejich „hra“ je o likvidaci konkurence. Všemi povolenými i zakázanými prostředky.

  13. 1263

    Dofám, že jsem zase nezpůsobil problém

  14. 1264
  15. 1265
    P.M. says:

    Lezi mne v hlave Kocourova slova definujici spolecnost – narod. Docela fajn rozumim jeho slovum o definovani naroda ve stredni Evrope. Svym odchodem pred padesati lety jsem sam sebe posadil na tribunu do role prihlizejiciho. Kocourova moudra slova vsak briliantne popisuji situaci v me zemi.

    „. . .že společnost nemůže být jen součtem individualit, jak se domnívají liberálové, ale že potřebuje tmel, který by jí dával sounáležitost, který z milionů „já“ vytváří jedno „my“. Něco, co mají všechna „já“ společného, něco, o čem se nediskutuje, protože je to základem společnosti. . .“

    To „neco, o cem se nediskutuje“ byvalo slovo American. Pred temi vzpomenutymi padesati lety jeste kdekdo, jako ja,vhupnul do bezvadne fungujiciho Americkeho taviciho kotle. Ten umel pect kolace, ten druhy umel lit ocel, dalsi pestovat brambory. Podobne tomu tady bylo vzdycky. Skoro kazdy z privandrovalcu porad citil kopance, ktere utrzil v zemi, kde se narodil a byl rad, ze to sve „ja“ nahore Kocourem zduraznovane, zacleni bez problemu do Amerika – Narod , aniz by mu nekdo kroutil rukama.

    African American. Hispanic American. Asian American. Musim pokracovat? Dulezite: Homosexualni American, ci Nevm co vlastne jsem American. Do prdele, to vsecko za kratkych padesat roku!!!!

  16. 1266
    AeroKarel says:

    Likvidovat konkurenci se snaží kdekdo. Málokdo úspěšně.

  17. 1267
    P.M. says:

    Byl jsem jen v jednom slovu trochu sprostej a vyhnali me. Zkusim znovu:

    Tim, ze jsem pred padesati lety dobrovolne zmenil barvy, jsem diskvalifikovany z debaty z debaty v Zemi pod Ripem. Lezi mne v hlave Kocourova slova, aplikovana na mou adoptivni Zemi.

    „. . .že společnost nemůže být jen součtem individualit, jak se domnívají liberálové, ale že potřebuje tmel, který by jí dával sounáležitost, který z milionů „já“ vytváří jedno „my“. Něco, co mají všechna „já“ společného, něco, o čem se nediskutuje, protože je to základem společnosti. . .“rika Kocour.

    Kdyz jsem pred padesati lety priklopytal, zaradil jsem se mezi vsechny bigose, kteri sem s odrenyma usima z podobnych duvodu, jako ja, prisli. Ten umel pect dobry chleba, ten malovat prechytre vykresy, te zase prima zpival. Vsichni, jako predesle generace privandrovalcu, prijali jmeno, ktere jim dal tehdy perfektne jeste fungujici Americky tavici kotel: American.

    African American. Hispanic American. Asian American… Musim pokracovat? Musim! Lesbian American, Gay American a Nevim co vlastne jsem American. Kdo to, hernajs rekl: Rozdel a panuj!?

  18. 1268
    P.M. says:

    Zkousim neco potreti. Mozna je na Floride prisnejsi cenzura.

  19. 1269
    P.M. says:

    „. . . společnost nemůže být jen součtem individualit, jak se domnívají liberálové, ale že potřebuje tmel, který by jí dával sounáležitost, který z milionů „já“ vytváří jedno „my“. Něco, co mají všechna „já“ společného, něco, o čem se nediskutuje, protože je to základem společnosti. Tímto tmelem je kultura a křesťanství s jeho judaistickými kořeny “ rika, a ja ho znovu opakuji, ve sve uvaze nahore Kocour.

    Tim, ze jsem pred padesati lety odesel, posadil jsem se dobrovolne na stridacku v debate o vecech v Zemi pod Ripem. Kocourova slova vsak velice mluvi o cvrkotu v me adoptivni Zemi, Americe.

    Kdyz jsem tehdy do Ameriky prijuchal, tmelem, o kterem Kocour mluvi, bylo jmeno American. Privandrovalci jako jsem byl ja dobrovolne vlezli do do te doby prenadherne funkcniho Americkeho kotle. Ten umel pect housky, ten zas vymyslel nejake superchytrosti, jiny vedel, jak pestovat nejlepsi brambory. Bez rozdilu jsme prijali jmeno American, stejne jako ti pred nami ve velice kratke historii teto zeme.

    African American. Hispanic American. Asian American. Musim pokracovat? Musim!!! Homosexual American. Janevimcovlastnejsem American.

    Rozdel a panuj! Ktery haj…l to rekl?

  20. 1270

    Příjemné překvapení, že Kocouři i Staří kocouři jsou v pohledu na svět dost jednotní – ač každý z jiného pelechu.
    …nikomu nemá být nic po tom, co si myslím, pokud se mu to sám nerozhodnu sdělit.

  21. 1271
    AeroKarel says:

    P.M.. domnívám se, že liberálové nejsou jen součtem individualit, nemají nic proti tmelu, jen to nechtějí vnucovat.

  22. 1272
    AeroKarel says:

    Dano, dobře že jsi nekoukala … 🙂

  23. 1273
    maYda says:

    Že bychom vyhráli nějakej hokej?

  24. 1274
    Šimon klein says:

    Zatim jak to vidim kolem sebe, zdejší liberálové považují za největší zradu na civilizaci, že ten pomyslný tmel by spojoval různé lidi různých názorů ….
    A pokud budou vsichni jednoho nazoru, pak onen tmel (ať už je to cokoliv) není potřeba.
    A ano, pak ho opravdu nebudou muset vnucovat, v homogennim blátě není žádná prisada nutná.

  25. 1275
    Šimon klein says:

    StK,
    Chtel jsem ukázat a varovat, jak ty levičácké tendence – mustrovat SOUKROMOU firmu státem- se šíří i v Emerice…..
    Hughes bude určitě komunista, páč chce regulaci fakebooku a ještě to maskuje zástupným důvodem – monopolizací.
    Fuj !

  26. 1276

    To Šimon klein:
    Ono – „není dobré lítat od rantlu k rantlu“ jak říkávala moje babička. Protože monopoly, ty velké, se pak samy stávají státem, mocnějším než stát sám. A jejich politikou je pouze zisk,ne blaho lidí. U státu to je podobné, ale stát je, aspoň částečně, pod kontrolou populace.

  27. 1277
    Schumacher says:

    Šimone, ano, spojovat lidi, přemýšlet a snažit se, hledat společného jmenovatele. Nerozesírat, ale jednat konstruktivně. Nejen místně, ale v Evropě. Když už máme EU, strarejme se aby fungovala. Aby EU nebyla novodobým žalářem pod vládou magorů.

  28. 1278
    maYda says:

    Dobré dopoledne,
    když ono to přemýšlení dá takovou práci, schumi…..

  29. 1279
    Schumacher says:

    StK, jenže bez konkurence v tržním prostředí monopol degeneruje. Tak jako státní monopol. Tím vzniká prostor pro konkurenci, případně pro vzpouru, jako součást vývoje, který není ze dne na den. Monopol znamená neexistenci trhu. V tom případě síla a moc podniku není udržována nabídkou, ale násilím, novodobě ve spojení se státní mocí. S tím jsou spojeny neproduktivní náklady rostoucí úměrně k tomu čím monopol a jeho propojení se státem jsou silnější. To současně vede ke zvýšeným nákladům na udržení státní moci a odráží se na fungování státu.

    Kdo příliš utahuje šrouby, musí počítat s tím, že v krajním případě může být i zabit. To je také součást vývoje. A je to tak správně.

    Kdo moc založenou na netržním mechanismu, mimo trh, musí být smířený s tím, že jí může být zbaven netržními prostředky, včetně přímého násilí. To platí i o státu pokud je mocenským nástrojem k udržování monopolu.

    Zkoumejme, jestli a které monopoly jevící se jako přirozené, ve skutečnosti jsou umožněny státní mocí. A jak s ní prorůstají.

    Nenaříkejme, že například máme drahý datový přenos. Zkoumejme, do jaké míry příčinou je „zlý chamtivý“ monopolista, do jaké míry je příčinou stát. Předstírající, že se snaží ochránit zákazníky před zlým monopolistou.

  30. 1280
    Schumacher says:

    MaYdo, však proto platí, že nejvíce se nadřou ti, kteří jsou líní přemýšlet 😀

  31. 1281
    Foundryman says:

    Schumi, co mi to jen připomíná: „Nerozesírat, ale jednat konstruktivně. Nejen místně, ale v RVHP. Když už máme RVHP, starejme se aby fungovala. Aby RVHP nebyla novodobým žalářem pod vládou magorů.“

    Kritiku, soudruzi, vítáme. Ale konstruktivní kritiku! 🙂

  32. 1282
    Foundryman says:

    A pár let předtím: Nerozesírat, ale jednat konstruktivně. Nejen místně, ale v rámci Říše. Když už jsme pod ochranou Říše, starejme se aby fungovala. Aby Říše nebyla novodobým žalářem pod vládou magorů.

    Moravec ani Heydrich by to neřekli líp.

  33. 1283
    maYda says:

    Včera mně zaujalo v Reflexu :

    „Podle Kozlera se premiér Babiš a prezident Zeman zaměřují na nejprimitivnější zóny člověka. Proměňují nás a berou nám energii. S hrůzou sleduje, že jejich poselství je nuda, arogance a tupost. Lidi prý potřebují pozitivního vůdce, kterým byl Václav Havel. Dokázal motivovat lidi, že něco dokážou.“

    https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/95069/zeman-a-babis-maji-strasne-spatny-vliv-na-nasi-dusi-jejich-poselstvi-je-nuda-a-tupost-rika-sef-festivalu-mezi-ploty.html

    A není to především problém každího ejdnotlivce osobně, nakolik dovolí, aby ho někdo proměňoval a bral mu energii?
    Potřebujeme nějakého vůdce? Mám za to, že svobodná a zralá osobnost se bez vůdce obejde.
    Nějak zapomněl, pan psycholog, že Evropa nemá s těmi vůdci zrovna dobré zkušenosti.

    A dost dobře si neumím přestavit, jak člověk s touhle mentální výbavou poskytuje odbornou pomoc třeba klientům s patologickou závislostí na druhé osobě.

  34. 1284
    Šimon klein says:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kandidatka-do-eurovoleb-se-ve-studiu-CT-utrhla-ze-retezu-Pracovat-nebudeme-potrebujeme-se-dostat-ke-korytku-Chceme-jen-ty-platy-581067

    Konečně můj favorit, tyhle volím !!!
    Nápady neotřelé, politicky nepolíbení ale hlavně : myslej to upřímně !!
    A pitkojtů mám plnej jáščik….

  35. 1285
    maYda says:

    Mimochodem, nějak jsem si u Havla schopnosti motivovat druhé nevšimla. Jen mindráku, že prezidentuje malému a druhořadému národu blbých Čecháčků, který nedoceňuje jeho velikosti a šmahem spolupracoval s komunistickou mocí. Vskutku motivující přístup.

  36. 1286
    maYda says:

    Ale jinak jsou titulkáři v Reflexu boží.

    „Atomový šlendrián a zaživa umírající lidé. Minisérie Černobyl je děsivá svou věcností“

    Už někdy viděli umírat mrtvolu?

  37. 1287
    PeS says:

    2 Schumi ad 10:17 – „Aby EU nebyla novodobým žalářem pod vládou magorů.“ – už se stalo… Žárovky, vysavače, potraviny, atd. atp.

  38. 1288
    PeS says:

    No jo, Foudry byl rychlejší…

  39. 1289
    Vlasta.on says:

    Dámy a pánové.
    Tedy …. Ta debata o národním a státním zájmu byla fakt dětinská. Zato Foundry je stále vtipnější. 🙂 Budu si teď číst, co jsem zameškal. Na netu. A k večeru se připojím. Ale …
    Byla tady poznámka, nějak takto: chci aby nás vedli poctiví a slušní lidé. Ruku na srdce. Koho považujeme za slušného a poctivého člověka? No toho, kdo má stejné zájmy nebo mým zájmům prospívá. Tedy mohu si to jen myslet. V podstatě jsme Sobci. Tedy ten člověk , který tohle řekne, ví naprosto přesně, co ono poctivý a slušný znamená. Jen je mu stydno, to na rovinu říci. Nebezpečný pokrytec. Jen nechápe, že někdo jiný za „slušnost a poctivost“ může považovat něco jiného a vůbec nedokáže připustit, že na to má právo. Jednoduchý příklad:
    Osoba A má na zahradě strom, třeba jabloň, jejíž větve přesahují do zahrady osoby B. Co je poctivé a slušné? Aby A mohla k B vlézt, jablka posbírat a listí tam nechat nebo aby si B mohla jablka, ale i listí, nechat, popřípadě se domoci toho, aby A větve musela ořezat?
    Hlasujte pro A nebo B. Zajímá mě, jestli výsledek na Šumavákovi opravdu znám. 😉

  40. 1290
    Vlasta.on says:

    ,…………………….
    Dámy a pánové.
    Tedy …. Ta debata o národním a státním zájmu byla fakt dětinská. Zato Foundry je stále vtipnější. 🙂 Budu si teď číst, co jsem zameškal. Na netu. A k večeru se připojím. Ale …
    Byla tady poznámka, nějak takto: chci aby nás vedli poctiví a slušní lidé. Ruku na srdce. Koho považujeme za slušného a poctivého člověka? No toho, kdo má stejné zájmy nebo mým zájmům prospívá. Tedy mohu si to jen myslet. V podstatě jsme Sobci. Tedy ten člověk , který tohle řekne, ví naprosto přesně, co ono poctivý a slušný znamená. Jen je mu stydno, to na rovinu říci. Nebezpečný pokrytec. Jen nechápe, že někdo jiný za „slušnost a poctivost“ může považovat něco jiného a vůbec nedokáže připustit, že na to má právo. Jednoduchý příklad:
    Osoba A má na zahradě strom, třeba jabloň, jejíž větve přesahují do zahrady osoby B. Co je poctivé a slušné? Aby A mohla k B vlézt, jablka posbírat a listí tam nechat nebo aby si B mohla jablka, ale i listí, nechat, popřípadě se domoci toho, aby A větve musela ořezat?
    Hlasujte pro A nebo B. Zajímá mě, jestli výsledek na Šumavákovi opravdu znám. 😉

  41. 1291
    Vlasta.on says:

    Tak zatím neprošlo. 🙁

  42. 1292
    Vlasta.on says:

    Uvidíme večer. Mám to v paměti. Snad si to nesnaží. 😉

  43. 1293
    Schumacher says:

    Foundry, Bandar-lóg chtěl svobodu. Když se jí domohl, jak s ní naložil?
    Bandar-lóg chce osvobodit od EU. A co dál?

    Budoucnost nepatří starcům vzpomínajícím co všechno bylo lepší. Nebolela záda, chuj stál jak si člověk vzpomněl a i když nevzpomněl, játra nebyla prochlastaná….

  44. 1294
    Nika says:

    Psícholog kváká to , co po něm chtějí, aby se zavděčil a dostal služné.

  45. 1295
    maYda says:

    No, já nechala chvíli běžet to video bez zvuku a psícholg mi připadal, že spíš utekl z druhý strany mříže. 🙂

    On šéfuje festivalu Mezi ploty, což býval bohulibý čin, ale nějak se tam v poslední době producírují političní rádobyumělci jako Klus.

  46. 1296
    PeS says:

    No, o tom, že festival mezi ploty býval bohulibý čin, bych si dovolil (s úspěchem) pochybovat. Některé tamější pacieny to tak rozhodilo, že je pak museli preventivně stěhovat jinam. Nějak si organizátoři nechtěli uvědomit, že psychicky nemocný člověk potřebuje hlavně klid. A rozhodně ne organizovaný virvál…

  47. 1297

    To Schumacher (11.5.2019 | 10.47) :
    Ano, samorozumně. Ale kdo má čekat na to vyhnití!

    Přirozený monopol jsou sítě. Voda, plyn a nakonec i elektrika. Sítě jako takové, ne dodaveaelé nebo přeprodejci. Dost mi selhává představivost pro trojí rozvod vody např. nebo kanalizace nebo plynu.
    I když za I. republiky byly v Ostravě tři elektrárny se třemi rozvody. V našem ústavu to bylo jako záložní napájení. Teď tam musí být diesel agregát, protože když zkolabuje přívod, lidi by se pozabíjeli při úprku ze tmy. A ještě je tam nouzové osvětlení, na aku, kdyby diesel nenastartoval.
    Kdysi stačil velký stykač, který spadl spolu s hlavní sítí, přepnul na záložní a už se jelo se dál. Světlo jenom tak mrklo.

    To je jedna z nevýhod monopolu. Druhá je cenová i personální politika. A neochota vymýšlet něco nového, měnit. Monopol nemá důvod.
    Jistěže, „všeho do času“, jenom ten „čas vyhnití“ se mi zdá být trochu dlouhý.
    ===
    Ostatně – rok 1989 byl typickým příkladem, kdy něco vyhnilo. EU bude následovat, ale toho se asi nedožiju. Děda ani táta nikdy neříkali „sametová revoluce“. Říkali tomu „převrat“. Revoluce je, když jsou na kandelábrech viselci a do kanálů teče krev.
    Mimo jiné Hawei má problémy hlavně proto, že už je technologicky jinde. Špionáž je problém zástupný.
    Protože: kdo nedělá špionáž, když může? Jedině naivní blbec.

  48. 1298
    Dušan Neumann says:

    Elektrokolo mám rok. Je to ten typ, podle amerických norem,který starý kocour nazývá elektromopedem. baterie je 32V/14AH, motor 500W, pětistupňová asistence. Kolo je skládací, 26″ kola, diskové brzdy, váží 21kg, 21 převodů Schimmano. jezdím většinou na asistenční stupeň 2 po rovině. do kopce podle potřeby,s kopce vypínám na 0. kdy jdou jen počítadla. V rovinaté krajině okolo Kralup, např. Kralupy – Mělník a nazpátek, okolo 50km ujedu asi na 2/3 . 3/4 nabití. Na zpáteční cestě posledních 500 metrů je hodně strmé stoupání na Hostibejk. Jen na elektriku to nevyjedu ani náhodou. Prostřední tác a největí kolečko vzadu a musím dost šlapat i s akcelerátorem naplno. Na podzim jsem projezdil Povydří, východiště Hartmanice. Na jedno nabití jsem vždy ujel k padesáti km s plnou asistencí do nejprudších stoupání. Kolo stálo $ 960 + clo a DPH $260.

  49. 1299
    Vlasta.on says:

    ,…………………….
    Dámy a pánové.
    Tedy …. Ta debata o národním a státním zájmu byla fakt dětinská. Zato Foundry je stále vtipnější. 🙂 Budu si teď číst, co jsem zameškal. Na netu. A k večeru se připojím. Ale …
    Byla tady poznámka, nějak takto: chci aby nás vedli poctiví a slušní lidé. Ruku na srdce. Koho považujeme za slušného a poctivého člověka? No toho, kdo má stejné zájmy nebo mým zájmům prospívá. Tedy mohu si to jen myslet. V podstatě jsme Sobci. Tedy ten člověk , který tohle řekne, ví naprosto přesně, co ono poctivý a slušný znamená. Jen je mu stydno, to na rovinu říci. Nebezpečný pokrytec. Jen nechápe, že někdo jiný za „slušnost a poctivost“ může považovat něco jiného a vůbec nedokáže připustit, že na to má právo. Jednoduchý příklad:
    Osoba A má na zahradě strom, třeba jabloň, jejíž větve přesahují do zahrady osoby B. Co je poctivé a slušné? Aby A mohla k B vlézt, jablka posbírat a listí tam nechat nebo aby si B mohla jablka, ale i listí, nechat, popřípadě se domoci toho, aby A větve musela ořezat? Popřípadě zaplatit za úklid.
    Hlasujte pro A nebo B. Zajímá mě, jestli výsledek na Šumavákovi opravdu znám. 😉

  50. 1300
    Vlasta.on says:

    Tak jsem to procpal.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *