
Tak vám všem přeji, aby rozhodně nebyl horší než ten letošní, aby vás zdraví nezlobilo, klid, POHODU a bychom se zde ještě dlouho všichni setkávali!

Tak vám všem přeji, aby rozhodně nebyl horší než ten letošní, aby vás zdraví nezlobilo, klid, POHODU a bychom se zde ještě dlouho všichni setkávali!
Já to beru podle vlastní bubliny, jedna tromboza, jedna mrtvice, jednou voda na plicích. Souvislost se prokazuje těžko, korelace není kauzalita, ale kdyby se udělala poctivá statistická analýza z poctivých dat, tak by se ledacos mohlo ukázat.
Já se naočkovat dal, těch omezení bylo na mne příliš. Nestydím se za to.
A z druhé strany jeden po covidu s těžkými následky a jeden, co na to umřel, když ho napřed poslali domů, ať si vaří čaj, že to není tak zlé, pak už to bylo na jipku a bylo pozdě.
Nejhorší na tom je, že se lidem bránilo chodit k lékaři, že se zakazovaly možná účinné léky, aby šlo nouzově povolit šmakuládu.
No a pak jsou tady takové paradoxy jako moje manželka, která nikdy nebyla ani pozitivní, přestože lékárny byly s potravinami chvíli jediné otevřené provozy a než jsme sehnali plexisklo, chvíli to trvalo. Takže k ní chodilo celé město, do MHD se lidé báli.
Nechal jsem se naočkovat, kdybych se nedal, stály by celá firma, a doma mám ženu s potlačenou imunitou. Po očkování nic. Pak ještě dvě posilovací dávky – po první jsem byl druhý den tak utahanej, že jsem usínal za volantem, po druhé mi bylo tak blbě, že když jsem potom covid dostal, bylo to jako procházka růžovou zahradou.
Pár lidí v okolí na covid zemřelo.
Dnes bych se očkovat nedal.
Hezké odpoledne všem bytostem :─)
Já jsem dostal covid až dlouho po dvou očkováních na teambuildingu v Německu. Dva lidé, kteří se mnou jeli domů v autě a seděli se mnou 11 hodin neonemocněli. Očkovaní mi neudělalo vůbec nic, já si umírání nechávám do čekárny k zubaři, tam jsem prakticky mrtvý.
Vlku, já jsem po očkování na chřipku taky vždycky utahaná. Vždycky si to načasuju tak, abych článek dopoledne a odpoledne si dám klidový režim ( to já ráda, můžu podřimovat s knížkou pod dekou s vědomím, že dělám něco užitečného 😉 )
a druhý den je to v pohodě. Když jsem byla hrdinka socialistický práce, co je pro ni klid fuj, tak jsem byla utahaná mnohem dýl.
Mimochodem, řeším tak i jakmile mám pocit, že na mněněco leze a ve většina případů to funguje docela dobře.
šla na dopoledne, ježíš ta oprava pravopisu mi pije krev…
2 maYda ad „Zatímco skupina, kde se nechali očkovat, víc přemýšlejí, mívají méně dětí a nejspíš taky zvažovali, že případné plány na potomka bude lépe odložit. Lidí, kteří svoje priority pod vlivem tehdejší situace skokově přehodnotili, je určitě víc.“ – to je naprostá blbost. Naopak, ti co se nechali očkovat, kteří na to dokonce stáli fronty u hajzlů na nádraží, je snadno manipulovatelná množina ovčanů, kteří si nechaj namluvit cokoli, pokud jim to televize – ze které mají totálně vymydlený mozky – patřičně zpropaguje.
Kdo jen trochu přemýšlí, musel si uvědomit, že klasické vakcíny se vyvíjely a testovaly aspoň 10 let. A ne 3 měsíce… Kdo měl trochu štěstí, dostal palcebo. Ale třeba tady Martin na to málem zakukal…
Jinak co se týče prevence, mladý teď byl na preventivní prohlídce a paní doktorka “něco slyšela”, tak šel na kardiologii a CT, nic zásadního se nenašlo, nicméně, když jsem se podivoval nad CT, mladý říkal, že na CT byla snad půlka třídy. Vypadá to, že u mládeže se na vyšetření nešetří, pokud je i malinkaté podezření. Zda to souvisí nebo nesouvisí s očkováním …
Inu, člověk taky může mít svého doktora, kterého zná léta, ten léta zná jej, a když se vyskytne něco tak neobvyklého, jako byl covid, na vhodnost očkování se prostě zeptá jeho.. These, že přemýšlivost automaticky vede k očkování, anebo naopak automaticky od něj, mi zní dost podivně.
Já byl u doktora naposledy v roce 1991 se zlomeným kotníkem z fotbalu. Od té doby komunikuju jen s jedním, kterému dělám daně. A nijak mi návštěvy lapiduchů nechybí.
Určitě nevidím důvod někomu vyčítat nebo jej kritizovat, když se nechal očkovat. Ale co jsem viděl, hodné lidí – snad si troufnu říci většina – do toho šla, protože jim to vláda řekla. Nebo z donucení.
Proto ten můj závěr, co se Maydě tak nelíbil.
Mně se nelíbí takový ty urychlený soudy, že kdo se nechal očkovat, je stádní a oportunista a určitě taky takovej a makovej.
Vadí mi to obecně, nejen případě covidu a očkování. Svět není černobílý a ne vždycky takové rovnice platí.
Pamatuješ ty diskuse před pár lety a argumenty „nejsi odborník, tak zavři hubu?“
Ano, myslím si, že velká část těch, co se nechala očkovat (určitě ne všichni – viz co píši nahoře – a ne, nemám statistiku, jak velká) to, co jsem napsal splňuje.
No já od doktora, který byl kamarád a u něhož jsem byla nějakých dvacet let, za kovidu odešla. Protože propagoval očkování tak úporně (a dělá to dodnes, je to jeden z hlasitých Helových internetových fámulů), že jsem k němu přestala mít důvěru. Přesně jak píše výše PeS, prostě pokud mi někdo tvrdí, že délka testování se nechá nahradit množstvím, stává se z něj v mých očích totální mimoň. I kdybych odhlédla od ostatních blbostí, které se kolem tohohle hlásaly a které kdokoli, kdo dával pozor při biologii (nebo alespoň v osmdesátkách koukal na seriál Byl jednou jeden život), si prostě měl být schopen domyslet.
Už jsem si byl párkrát v životě něčím jistý, všechny logické kontroly byly v pořádku, všechno sedělo – a pak se ukázalo, že jsem neměl pravdu. Něco jsem nevěděl, něco se změnilo… A tak se snažím nechávat rozhodnutí mimo svoji odbornost na těch, kteří v dané oblasti odborníci jsou. Pochopitelně ne slepě a bez výhrad, ale přeci jenom.
V daném případě jsem to měl jednodušší v tom, že paní docentka podmínila léčbu mé ženy (na kterou není v poskytovaném rozsahu nárok) tím, že budeme očkováni. Jinak šlus.
To není nic proti ničemu, jen prostě vím, že se někdy i mýlím.
To určité platí. Na druhou stranu, tato pokora často chybí „expertům“.
Znáte to… Amatéři postavili archu, profíci Titanik 😉
Teda tohle je velmi výstižné… Přiznám se, že tohle jsem neznal…
Spíš mi to přijde jako jedovatý plivanec.
Loď jako taková byla špičkou tehdejšího lodního stavitelství, přičemž byly respektovány současné znalosti, zkušenosti, a holt také britské námořní a poštovní předpisy (počet záchranných člunů).
Tragédie jde na vrub z valné části na tehdy zažitý způsob navigace a styl plavby, nesžití posádky s lodí a arogance důstojnictva.
Něco ke čtení:
Miloš Hubáček – Titanik
Tom Kuntz – Přežili jsme zkázu Titaniku (Kniha je přepisem výpovědí přeživších při vyšetřování Senátem z roku 1912.)
Vlku, rozhodovala jsem se jen pro sebe. Nikoho jsem do ničeho nenutila, nikoho jsem neodrazovala. Kdyby se řekněme moje osmdesátiletá máma rozhodla, že se nechá naočkovat, nebránila bych jí v tom, koneckonců je diplomovaná zdravotní sestra. Naštěstí měla sama dost rozumu a s odůvodněním, že jeden anafylaktický šok za život jí stačil, nabídky obvoďačky odmítala.
Namíchlo mě ovšem, a to fest, že stát se chronicky tvářil, že očkování může zabránit přenosu i potom, co i ministr zdravotnictví musel uznat, že tomu tak není. Že to státní úřady tlačily do médií a snažily v podstatě na základě toho zaváděly očkovací apartheid. Naočkovaní to možná nepociťovali, my ostatní fest.
Z obecného hlediska ovšem tohle celé byla očividná blbost. Prostě není možné nahradit mnohaleté testování tím, že tím opíchám statisíce nebo miliony lidí během pár týdnů (nehledíc k tomu, že tam je fakt problém s etikou). Když šly vakcíny do distribuce, brala jsem, že jsou určené pro rizikové skupiny, které mohou bez ochrany mít fakt problém. Ale cpát tohle za každou cenu mladším ročníkům bez komorbidit, které měly minimální riziko a v situaci, kdy to nebylo nikdy zamýšleno jako prostředek zabraňující přenosu (a vědělo se to, stačilo si pamatovat, co se říkalo ještě na přelomu let 20/21), to byl zločin na první pohled a za tím si stojím. Někdo prostě spláchnul do záchoda letité postupy při testování léků jen proto, aby se Pfizer & spol mohly napakovat.
A bohužel, nejen Pfizer & spol… U mě to mělo ten efekt, že jsem si totálně přestal vážit felčary, až na některé vzácné výjimky, které se od tohodle rejžovacího runu distancovaly.
A na ty výjimky mi stačí zatím mých 10 prstů…
Jeden felčar – právě z těch výjimek, kterých si stále vážím, mi řekl – kašli na jakoukoli vakcinaci, chce to preventivně přeplavit organismus C-vitaminem, přemíra ti neublíží, maximálně se posereš. No a D-vitamín na posílení imunity. Měl pravdu. Jsme kamarádi, snad by mi nelhal… Tolik k tomu, kdo věděl a nevěděl. Ti co chtěli, věděli, nebo alespoň realisticky odhadovali.
Experimenálně jsem letos na podzim začala brát dávky vitaminu D podle nově vyzkoumaného dávkování (5000IU ob den plus vitamin K2 kvůli usazování vápníku v cévách) společně s vyššími dávkami rybího tuku a zatímco v minulých letech jsem měla touhle dobou za sebou už nějaké dvě rýmičky, letos mě jen párkrát po větších společenských akcích půl dne pálilo na patře. Zajímalo by mě, jestli je to korelace nebo kauzalita… 😀
Experimentálně neberu nic, ale za posledních dvacet let jsem měl jedou covid, jinak ani rýmu. Jediné, co dělám, je studený odchov v zimě.
Já s Vámi nejsem v rozporu, celkem věřím vlastní imunitě, ale… Když odmyslím ženu – tím to bylo dané – i tak mi vyšlo lehce přes 50 % pro očkování.
Nikdo nic nevěděl, a první nezmutované kmeny byly zdá se hodně smrtelné (a méně infekční). V počátku bych nevinil nikoho z toho, jak se rozhodl.
Další pokračování je už o sledování cesty peněz, moci a také egu těch, kteří nejsou schopni uznat chybu.
Dokážu pochopit tehdejší paniku pomazaných hlav – kdyby to opravdu vymlátilo významnou část populace a oni se nemýlili s davem, stálo by je to hlavu. Kredit (alespoň u mne) ztratili až tehdy, když se ukázalo, že to byla panická reakce a oni nešli po těch, kdo ji vyvolali ze zištných důvodů.
Paniku pomazaných hlav na úrovni velmocí bych brala za předpokladu, že by aktivně nepotlačovali vědeckou diskusi. Velká Barringtonská deklarace vznikla už koncem léta 2020 a celkem přesně říkala, co je potřeba dělat. Jejími autory byly nezpochybnitelné kapacity v oboru. A ty byly obratem označeny za dezinformátory a odstraněny z veřejného prostoru.
U nás se Babiš v tom nějaký čas snažil zorientovat, skutečně se tehdy točil jak čamrda a očividně nevěděl komu věřit. Pak to bohužel vzali do ruky plukovníci a následně Babiš sklapnul podpatky a začal poslouchat (a do jisté míry na tom i vydělávat). Hezky to zdokumentovala Markéta Dobiášová v projektu Oč tu běží na InFakta. Teď se od toho Babiš ve Sněmovně distancoval, hodil to na špatné rádce. Jako drobný problém vidím skutečnost, že na MinZdrav sedí opět Vojtěch a poradce mu opět dělá Maďar…
PS: Když si Velkou Barringtonskou deklaraci přečtete, zjistíte, že přesně takhle postupoval ve Švédsku Anders Tegnell. Jediný v Evropě, který se nepodělal a jel skutečně podle lege artis postupů, kterých se dovolává Zpátečník níže. Jak dopladli Švédi a jak ostatní už víme…
Sebedůvěra a pokora se nevylučují, leč málokdy bydlí pospolu.. Klobouček
Patří k vlkovi 21,27
No, víte… (Už jsem to tu sice psal, ale tenhle blog je beznadějně zacyklený už dávno, takže opakováním snad nic nepokazím.) V širším příbuzenstvu stále je aspoň jeden lékař už asi 125 let, ne-li déle. Odtud taky vyplývá v mém okolí všeobecně rozšířené povědomí, že je úplně normální, když léky (resp. vakcíny) nefungují, jak se předpokládalo, nebo naopak mají neblahé vedlejší účinky. Právě tak je z dlouhodobého hlediska normální, když medicina radí přesný opak toho, co doporučovala před časem. Zároveň, historicky vzato, co existují vakcíny, bylo vždy běžné, že státní moc bránila určitým neočkovaným v přístupu tam či onam. Zkrátka, v každé době existují nějaké lege artis postupy, a ty se mají užít jako
prostředek první volby, ledaže kvalifikovaná úvaha vede k závěru, že se má udělat něco jiného… Pak se kolo dějin pootočí a lege artis se změní. Tak to vždy bylo a vždy bude. Nakonec stejně všichni zemřeme, ať už na nemoci, nebo na jejich léčbu (jako Proustova babička/maminka v té krásné dlouhé tklivé pasáži).
Takže snad nemusím vysvětlovat, že mi názory na covid a očkování, s nimiž jsem se zde tolikrát setkával, připadaly eufemisticky řečeno přehnané. A podivné. Kupříkladu vakcín bylo několik; sotva šlo čekat, že vedlejší účinky budou stejné. Ale alternativní covidoví aktivisté tohleto moc nerozlišovali. Ovšem s jedinou výjimkou, a to byl Sputnik. (Putin je pašák!) U Sputniku si na vedlejší účinky ani na neúčinnost nestěžoval snad nikdo. A pak se na něj tiše zapomnělo…
Vůbec, pro alternativce je typické, že od světa požadují cosi, zač nenabízejí žádnou protihodnotu.
Lege artis není a nebylo nacpat neotestovanou vakcínu do všech. Fakt ne. Jenže tady se začal oficiálními místy razit přístup, který předvedla maYda. Když funguje a je bez vedlejších účinků (ehm, ehm!) očkování na chřipku, musí fungovat i to fungl nové na kovid. Bez ohledu na to, že schválení bylo oficiálně jen nouzové a podmínečné. A tímhle způsobem z nějakého záhadného důvodu uvažovala i nemalá část doktorů a většina toho zbytku radši držela hubu a krok. A proto to mám nyní stejně jako PeS.
Lege artis schvalování vakcín máte popsaný zde. Článek je z konce léta 2020:
https://www.mediciproockovani.cz/jak-se-schvaluji-vakciny/
Tohle bylo v případě kovidu zmuchláno a spláchnuto do záchodu. Jak píšu výše a jak jsem psala celou dobu, omluvitelné by to bylo v případě extrémně rizikových skupin. Ne v případě jedinců s minimálním rizikem. Což byla většina populace.
No jo, ale jak s tím naložit? Mohu jim nevěřit ještě víc, než jim nevěřím? Ne. Mohu je nemít rád ještě víc, než je nemám? Ani to už nejde. Mám přestat věřit všem doktorům a začít pěstovat a sušit bylinky? Na to nejsem připravený.
Je to prostě jako těžké kovy. Není to nikde vidět, ale ukládá se to v kostech, nemizí to. Možná se mi podaří jim to jednou spočítat, pravděpodobně dříve umřu. No a mezi tím prostě žiju.
Ano. Je nutné počítat s tím, že felčaři se neřídí zájmy pacienta. Je nutné počítat s tím, že se jimi neřídí ani ministerstva a instituce typu SÚKL. A brát jako fakt, že státním institucím se nevěří, státní instituce se kontrolují. To mimochodem byl, alespoň u nás, ještě v devadesátých letech celkem běžný přístup, dnes ho razí jen tzv. „dezoláti“.
Jistě, jsem dezolát a byl jsem jím vždy. Ale prostě nejsem fundován kecat do zdravotní agendy.
Částečně se cítím schopen kecat do ekonomiky, a je to také k ničemu.
To není rezignace, to je zhodnocení možností. Do té ekonomiky si alespoň sem tam kecnu :─)
No minimálně u těch kovidových vakcín bylo varovných příznaků dostatek. Vyjmenovávat je nebudu, už bych se cyklila (a to výše, na co jste odpovídal, byla reakce na Zpátečníkovo „lege artis“, ne na vás)… 😉
Vždyť nijak nepolemizuji, ani se nesnažím omlouvat, ani nic jiného. Vy vidíte varovné příznaky ve zdravotnictví, já už dlouho považuji ekonomickou trajektorii EU (a nás také) za sebevražednou a nechápu, že to jiní nevidí.
A tak se můžeme vzít za ruce a rozhlížet se po širých pláních…
Dobrou :─)
S tím taky nepolemizuju, naopak mám dlouhodobě podobný názor. Takže dobrou. 😉
Opravdu myslíte, že bez vedlejších účinků?
(Ehm ehm!) 😉
Přístup k Covidu nutno posuzovat jak se vyvíjel v čase. Od prvních obav že smrtelné epidemie, po nesplnění předpovědí o mrazácích plných mrtvol, až k odeznívání.
Jak byl vyvíjen jaký tlak na očkování. Jaké změny v léčbě. Proč přetrvávající tlak na očkování, dalšími dávkami, když epidemie spontánně ustupovala. Proč opomenuto sledování a prevence rizika po odeznění akutních příznaků, v době kdy už byl znám postcovidový syndrom, už krátce po vypuknutí 2020. Potlačení imunitní reakce a zánětlivých procesů. V USA úspěšné nasazení kortikoidů. Zdejší veřejnost neinformována. Jen že vyležet, teplý čaj, aspirin.
S prvními příznaky a pozitivitu jsme začali užívat alespoň antihistaminika. Jodové inhalace. Navíc měli štěstí na spontánní lehký průběh. Na kortikoidy nedošlo. Když pak onemocněl bratranec, překvapil obvoďačku, když mu chtěla předepsat Cetirizin, že, už ho užívá.
Psal jse tu o tom. Další užívali Ivermektin i jiná jinde dostupná léčiva, je ne tady. Tady místo toho jedna dávka, druhá dávka, třetí dávka, ještě zbylo tak čtvrtá dávka.
První opatření pro pomazlení šíření nákazy považuji za správná. Získat čas k mobilizaci zdravotnictví a k výzkumu léčby. Jakmile se vlna Covidu převalila a začala opadávat, nastoupily obchodní zájmy. Falšování statistiky. Úmrtí s pozitivitou na Covid vykazovaná jako úmrtí na Covid. S jeho ústupem vyvolávání strachu z dalších vln, z mutací. S dalším opadáním tlak na očkování těch, kteří přežili. Další dávky i když onemocnění většinou nedosahovalo závažnosti sezónní virózy. A po celou dobu až do současnosti opomíjení následné léčby. Kdo neumírá, žádnou nepotřebuje. Potlačování informací o vedlejších účincích očkování.
Mezi tím skandál s cestou do Moskvy, údajně zajistit dodávku Sputniku. Jenže byla to krycí operace. Podvod na občany. Konec nadějí. Sputnik nebyl. Snad jen pro vyvolené. Takže Pfizer a Moderna.. To ostatní víte…
Jen si dovolím poznamenat, že co se týče testování, platilo pro Sputnik totéž co pro Comirnaty nebo Vaxzevriu: testování bylo extrémně zkráceno a nebylo známo, co by mohla dělat v dlouhodobé perspektivě. Lišila se jen technologií, nebyla to mRNA, fungovala na podobném principu jako Vaxzevria od AstraZenecy, které byla nakonec kvůli hromadným žalobám v EU (na vlastní žádost) zrušena registrace.
Dobré ráno vespolek,
očkovat jsem se nechala, z důvodů podobných jak uvádí Vlk. Odborníky i „odborníky“ jsem nestíhala sledovat; spíš jsem se dovzdělávala ve virologii, protože se na mne obracela spousta lidí se slovy „ty seš ten genetik….“, a chtěli vědět všechno. S velkým podivením jsem zjistila, že na serveru AK (Aktuální konflikty, hodně military) je spousta lidí biologií nepolíbená a dotazy se týkaly podivných „nálezů“ ve vakcínách pod mikroskopem, či zda se vakcíny dělají z abortovaných fetusů…. Ale jak psal Vlk, i když si něco vyhodnotím jako OK, stane, se, že praxe ukáže opak. V biologii je to dost častý jev.
Covid jsem i přes očkování chytla dvakrát, poprvé dost nepříjemná viróza, podruhé už to bylo slabší, bez následků. V mém příbuzenstvu mladší ročníky očkovaní, covidy nepatrné, starší ročníky před očkováním dost drasťáky, po očkování už nic. A co se týká mé sociální bubliny, tak v ženském pěveckém sboru plodnost zjevně neohrožena – většina učitelek (tudíž očkovaných), a řada po covidu nastoupila na mateřskou.
Souhlasím s tím, že na počátku to byl chaos – a že je nyní nanejvýš žádoucí provést opravdu solidní analýzu dat (viz i zanedbané preventivní prohlídky, jak zmínil NoName). Rovněž by mne zajímalo, jestli prodělání covidu zanechá stejné stopy jako očkování.
Z postupu politiků i řady odborníků (zjevně postižených profesionální slepotou) se mi postupně začal zvedat žaludek; jen doufám, že pokud je nedostihne světská spravedlnost, Boží mlýny ano…. Pfizergate bych viděla jako slibný začátek.
BTW, problémy se srdcem všeho druhu, trombózy, rozvoj autoimunitních nemocí atd. provází i covid samotný, jak se rozliší, zda covid nebo očkování?
NoName, pokud vím, minimálně u rakovin by to analýzou vzorků jít mělo. Ale jinak je to problém.
Autoimunitní nemoci spouští i nadměrný stres, což bezesporu v lockdownu byl. Takže…
Jen dotaz – z popisu a následných závěrů bych měl pocit, že firma Pfizer by měla být zrušená. Ale nestalo se tak?
Těžko. Rizika očkování smluvně převzaly státy.
Boží plány možná ano, o té světské spravedlnosti pochybuju.
Nakonec se řekne, že si to lidi sami zavinili, protože ty politiky volí a vakcínu chtěli.
Jenže nám natlačili Pfizer, ačkoliv byly i jiné, i na bázi bílkovin tuším. Ale to byly extrabuřty, a těžko se k nim šlo dostat.
A ještě jeden dotaz – v té diskusi se nezmínilo, že bylo možno se za 500 Kč nechat proveřit, zda člověk má na covid v těle protilátky. To fungovalo nebo to bylo taky fake?
Pozitivní nález znamenal, že se imunitní člověk s kovidem setkal a tudíž by na něj měl reagovat pohotověji. Na druhou stranu negativní nález rozhodně neznamenal, že se s ním nesetkal…
Kruci, přepisuju a nekontroluju. „…že se imunitní systém daného člověka…“
To neníúplně očekávaná odpověď, já měl na mysli, jestli to měření skutečně rozeznalo PROTILÁTKY \
(vzniklé buď proděláním nebo očkováním).
Pokud vím, specifita ani senzitivita testů nikdy není stoprocentní. Můžete dostat falešně pozitivní i falešně negativní výsledky, u testu by měla být uvedena pravděpodobnost, s jakou se tak stane. Záleží na typu testu, u dražších ELISA testů se, pokud vím, oboje pohybovalo kolem 99%, rychlotesty na tom byly hůř.
Kamarádka, zdravotní sestra, prodělala covid a poté si nechala změřit protilátky. No a po zjištění vysoké hladiny protilátek odmítla očkování, ačkoli k tomu byla dost nechutně nucena. Ale ten argument s protilátkama jí nakonec uznali… Jinak byly sestry k očkování nuceny pod hrozbou výpovědi.Už jenom tohle svinstvo nikdo neřeší…
To by mně zajímalo, kdo by potom tu práci dělal. Pokud vím, sester je nedostatek i bez covidích vyhazovů.
To se neřešilo. Pamatujete, jak tehdy Balík v televizi volal (parafrázuju) „proboha vykašlete se na opatření, která nám likvidují stavy personálu a nechte nás léčit?“ Kamarádka, která donedávna dělala na interně v Liberci, má podobné zkušenosti jako popisuje PeS.
Já vím, Johano.
Navrhované opatření považuji za stejnou zhůvěřilost, jako když vyhlášku, která měla stanovit povolené teploty v bytě kvůli úsporám energie, kde byly očividné nesmysle, (na požádání můžu upřesnit, ale nechci tím plevelit diskusi).
Mně by prostě jen zajímalo, jak by ti geniové, co to vymysleli, by řešili ten průser, až by v době přetíženého zdravotnictví chyběly sestry.
Dobré dopoledne,
tak dnes je prý nejdepresivnějším den roku, tzv. Blue monday.
No, nevím. Za oknem svítí sluníčko, dokonce i ptáci za oknem občas zacvrlikají a nic strašného mně dnes nečeká.
a stejně si to prý vymysleli marketinkoví odborníci, chtěli tím podpořit prodej zimních zájezdů
Musím tedy říct, že to má grády…
Americký prezident Donald Trump v dopise norskému premiérovi Jonasi Gahrovi Störeovi napsal, že už necítí povinnost myslet čistě na mír poté, co za své mírové úsilí nedostal Nobelovu cenu za mír. Šéf Bílého domu opět zdůraznil svůj záměr získat Grónsko, arktický ostrov, který je autonomním územím Dánska.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/trump-gronsko-norsko-store-nobelova-cena-miru.A260119_094234_zahranicni_bro
Objevují se zprávy, že velký vliv na Trumpa získal Lindsey Graham. Pokud je to pravda (a jeho jednání tak začíná vypadat), tak teda potěš…
Tohle je IMHO primárně mentální problém Trumpa, prostě to už nedává.
Jasně. On je zvolený prezident, je to jeho zodpovědnost.
Trump si může za těchto okolností dělat co chce.
„Některé státy NATO už sílu ukázaly a poslaly na Grónsko vojáky. Francie 15, Německo 13, Norsko 2, Velká Británie jednoho, Nizozemsko, Finsko a Švédsko prý také vyšlou po jednom vojákovi, aby se tento kontingent postavil proti nejsilnějšímu členovi NATO.“
Zdroj: https://www.lidovky.cz/nazory/gronsko-usa-donald-trump-kolonie-dansko-nato-eu-rubio-vojaci-obranny-destnik-ramstein-zakladna.A260118_095902_ln_nazory_lvot
A Nobelova cena za mír rozhodně neznamená, že by ji vyznamenaný musel nutně myslet na mír.
Viz Obama, který ji dostal, co si budeme namlouvat, za to, že je černoch a zvolili ho prezidentem a následně rozšťoural Blízký východ a válčil o sto šest.
Nejspíše se jedná o promyšlenou strategii, protože na tak velkém ostrově je určitě těžší najít 30 lidí než 30 tisíc.
😀 😀 😀
Sranda bude, až EU vyhlásí Trumpovi válku.
S těmi třiceti vojáky bude rychle hotov, čímž zasadí evropským armádám smrtelnou ránu a nezbyde mu, než z bezpečnostních důvodů celou evropu obsadit.
S Putinem se pak dohodne na demarkační linii někde na západní hranici Ukrajiny.
PS není to myšleno vážně,a le to neznamená, že an to nemůže dojít 😀
Proto taky už 15 zdrhlo zpátky do Némecka. Nejhůŕe se bude hledat, když tam nebude nikdo 😀
A vida, tohle mi uniklo. Pavel Šik píše, že Putin před 4 dny prohlásil, že Rusko je připraveno obnovit vztahy s Evropou na předválečnou úroveň a vrátit se k „normálnímu, konstruktivnímu dialogu“. Ne že bych si dělala iluze, že to druhá strana pochopí…
vcelku si myslím, že by takový blbosti neměl vypouštět. „normální předválečná úroveň“ jsou Minsky a Putin za kašpara, jehož návrhům se každej směje. ne, nemyslím si, že by měl chtít „normální předválečnou úroveň“. neříkejte mi, že už zase podlézá.
Stejné se tak nestane, co by to neřekl 😉
Takhle, JG, úkolem toho citátu s Titanikem – alespoň pro mne – není shazovat práci konstruktérů lodě, ale taková jemná facka lidem, kteří propadli pocitu expertní nadřazenosti.
V mé branži je to častý problém.
Ta expertní nadřazenost, až arogance – ono se to bude týkat spíše jiných „elit“ než techniků.
V technické branži, co jsem tak měl možnost profesně poznat (vývoj a výroba statických měničů), jsou lidé dost skromní, opatrní a zvyklí dost vážit slova.
Protože jsou si vědomi, že se i na opakované zakázce může vyvrbit (a občas se tak i stane) nemalý problém – a čas do expedice běží.
U projektů v režimu „vývoj na zakázku“, kde dané zařízení vzniká vesměs od nuly, jste vázán termíny i rozpočtem, nemáte možnost postavit prototyp a pak teprve hotový výrobek, se tenhle problém nečekaných nepříjemností čas od času vyskytuje.
Za této situace nevíte dne ani hodiny, kdy nějaký problém vznikne a co je občas horší, jak ho řešit.
Možná proto jsou technici povětšinou mimořádně skromní lidé – právě proto, že moc dobře vědí, co všechno nevědí a co už je kdy zaskočilo.
Já o technicích nemluvil, to není má branže 😉
Vidlák: Prosím, aby mi někdo povolaný vysvětlil, kdo nebo co je teď základem naší bezpečnosti. Protože NATO už to evidentně není.
Před volbami jsem říkal, že máme v programu referendum o NATO a EU, protože ta otázka brzy nastane… A vidíte, už je to tady.
Já osobně jsem za Covidu získal nezaplatitelnou zkušenost, a nyní, když je to promlčeno to klidně řeknu.
Padělání veřejné listiny není zas tak těžké 😉
Výsledky laboratorních testů chodily v nezašifrovaném .pdf.
To mi radil jeden známý, když byla potřeba negativního testu do letadla/na loď. Ale do USA jsem to nakonec nerisknul, tam jsou na padělání nesmírně citliví.
Do USA nejezdím. Obecně nejezdím někam, kde mne nezvou 😉
Ukrajina po neúspěšných testech zastavila nákup útočných dronů od německého Helsingu, informovala agentura Bloomberg.
Dodané drony neměly deklarované komponenty umělé inteligence. V důsledku toho byla komunikace mezi operátory a bezpilotními letouny zranitelná vůči elektronickému boji.
Ukrajinské ozbrojené síly se navíc potýkaly s vážnými problémy s odpalováním dronů: vzlétnout se podařilo pouze asi 25 % letadel. Příčinou byly mechanické závady v katapultovacím systému.
Jinak ta situace v Minnesotě vypadá zcela mimo kontrolu. Zajímavou perličkou je, že Antifa nabízí peníze za hlavy agentů ICE (a v New Yorku s novým starostou Antifa cvičí malou armádu).
„taková jemná facka lidem, kteří propadli pocitu expertní nadřazenosti.
V mé branži je to častý problém.“
Nejen v Tvé. V mojí je to velice časté.
Například moje kamarádka před časem byla na besedě s renomovaným architektem a byla svědkem toho, jak ten slavný expert vyprávěl, jak byli u jiné stavby překvapeni, proč jim nevychází výšky místností, když to ve studii fungovalo, ale protože jsou chytří, tak na to přišlii – střecha není jen rovina jako list papíru, musí s spočítat s nějakou tloušťkou ( v tomto případě dost značnou, ta stavba byla v Krkonoších ) a tak hale budova musela být vyšší, než byl „záměr architekta“
Dodala bych, že na to prý přišli, až když dělali prováděcí projekt. 😀
Nechápu, jak jim to mohlo projít povolovacím řízením, ale evidentně to prošlo.
Zeptám se – předpokládal bych, že architekt nakreslí nějakou vizi, ale potom ji v měřítku hodí na papír + řezy, pohledy apod.
Včetně výpočtu statiky, k tomu kalkulaci materiálu + rámcově náklady na stavbu (doprava, člověkohodiny apod) – tedy aby měl v ruce hodnověrné číslo, co to asi bude komplet stát a jak dlouho bude celá stavba trvat?
Já nevím, jak to dělají u něj v atelieru. Ale u nás jsme kdysi dělali další stupně dokumentace na nějakou vizi Jiřičný a to byla docela hrůza.
Dostali jsme třeba obrázek dveří, z kterých jsme měli udělat poměrně podrobný výkresy ano podklad pro truhláře a nebylo z toho poznat, jestli ty čáry na křídle jsou vystupující lišty nebo zapuštěné žlábky.
Další věc byla, že ta mělo být jako hlavní přístup sklenění kruhové schodiště. NA to spousta lidí ani nevleze, protože ten průhled pod nohama jim nedělá dobře. Navíc ta konstrukce vibrovala.
Prý ho pak ještě museli nějak upravit, protože ani nevyhovělo na požármí předpisy. Ale to už jsem byla z atelieru pryč, a je to v kategorii Jedna paní povídala.
Ufff, takový nepříjemný překvapení……
Zmínila se mi v mailu jedna spolužačka, že jiná spolužačka slavila narozeniny a bylo tam nechutně vysoký číslo.
Nejdřív jsem si myslela, že s nějakou tetičkou nebo strýcem ( rodiče má oba po smrti) a pak mi došlo, že to jsou JEJÍ narozeniny.
Člověk si říká, že už viděl všechno, ale pak uvidí politručku v černém u papeže …
Prezident Pavel jednal ve Vatikánu s papežem. Řešili třeba válku na Ukrajině
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prezidenta-pavla-prijme-papez-maji-resit-valku-na-ukrajine-i-zneuzivani-v-cirkvi.A260119_084203_domaci_iluj
Třeba má smutek. Umřela jí vláda nebo tak něco…
Spíše si říkám, co může chtít americký papež od našeho PePy a jak asi to jednání bude probíhat bez přítomnosti Koláře, Lebedy apod. …
Já si nejsem jistá, jestli ty černý hadry nepředepisuje protokol. Mezi fotkami je i fotka z návštěvy Orbána a jeho dámský doprovod má na sobě taky černý ohoz včetně vdovského závoje.
Spíš by mně zajímalo, co asi tak mohli projednat, ono je prý na ty audience vymezeno asi půl hodiny, takže za tu dobu mohli tak akorát stihnou přejít od úvodních zdvořilostí k závěrečným
Tohle je hezký:
Hlasů celkem: 611
Z toho
pro Hřiba: 469
pro Witozse: 257
Kde udělali soudruzi z Prachatic chybu?
Prý byla možnost hlasovat pro oba.
Tak to je… zajímavý systém. 😛
Urychlí se tím nadpoloviční většina pro vítěze. Přece mladí a akční nebudou zbytečně trávit čas vícekolovou volbou.
U pirátů bylo vždy povoleno pověsit zajatce na ráhno i dvakrát za sebou …
Archa × Titanik
Ono ti profesionálové jsou různí. Statické měniče, rozvody VVN a podobné lahůdky jsou osazeny extrémně opatrnými lidmi. Jenže kolem nich jsou úředníci, obchodníci a ti tomu dokážou dát šťávu. Viz historka jednoho projektanta, kterému ve specifikaci změnili typ vypínačů, ohromně tím ušetřili, ale výsledek postrádal prvky bezpečnosti (U VN se ceny vypínačů pohybují od šesti cifer nahoru).
Architekty bych nebral jako techniky, ale spíš kumštýře. Oni vědí, jak to má vypadat, ale jak se to udělá, je jim fuk. Například pan architekt, co dělal Dona Diovanniho – tu obrovskou pusinku nad Olšany, to měl malinko posunuté, prý ty hotely navrhoval bravurně tak, aby co nejlíp fungovaly. Ovšem viděl jsem plány, co si navrhl na bydlení, a tam bych bydlet nechtěl.
Ajťáky z ERP bych skutečně mezi techniky neŕadil 😉
Jak koho, jsme taková mezivrstva. Určitě to není jako elektro, chemici, stavaři, ale pořád ne krasoduši jako architekti. Řemeslo pod tím je.
Koneckonců u IT to heslo funguje výborně. Malé jednomužné projekty se dělají výborně, obrovské s velkými týmy (a vedoucími, koordinátory, projektovými manažery, account manažery…) často drhnou.
Zdá se, že Kavčí hory půjdou zase do spacáků…
„Architekty bych nebral jako techniky, ale spíš kumštýře. Oni vědí, jak to má vypadat, ale jak se to udělá, je jim fuk.“
Jo, to je obecná představa. Že architekt má v popisu práce malovat hezký fasády.
Jenže dílo architekta není hezký obrázek ani umělecký artefakt, ale měla by to být pěkná a funkční stavba.
Bez toho, abys přemýšlel z čeho ten barák postaví a jak bude fungovat, jak se v něm bude topit, větrat, kde bude třeba vést trubky, pěkné a funkční barák nevymyslíš.
Na to si architekt s kumštem nevystačí. Stavba je velmi komplexní záležitost a architekt, který je jejím tvůrcem, by ji měl provázet ode prvních skic až po její fyzické dokončení.
JG to napsal správně:
„O tohle všechno a mnoho dalších věcí se architekt zajímat musí Samozřejmě nebude počítat statiku, na to ani obvykle nemá razítko. Na dokumentaci a stavbě, pokud nejde zrovna o nějakou malou chatičku pracují celá dámy. ale hlavní architekturt projektu o tom všem musí mít přehled.“
To a další věci jsou věci, na který by měl architekt myslet. Měl by být schopný manažer, mělo by mu to myslet nejen umělecky, ale i technicky, prakticky a ekonomicky, nejen umělecky.
Ale ti obvykle nevedou takový ty řeči o významu architektury a umění, o poslání architekta a nedotknutelnosti jeho záměru, filosofické úvahy, co to znamená býti architektem a další pindy.
Já nejsem z oboru, ale nestudovala se (dřívějc) architektura na různých školách a nerozlišovalo se arch. a ing.arch? To je právě ta škála techničnosti mezi krasoduchem, co se vznáší v oblacích krásných obrázků, až po toho statika, co to spočítá, nebo elektroprojektanta, co navrhne, kudy polezou dráty.
Architektura existovala na AVU a produktem byli akad.arch. – akademický architekt.
Ale myslím, že se počítalo, že stavbami se moc zabývat nebudou, spíš budou malovat nějaké vize nebo interiéry, nábytkem apod. Přesto někdy končili ve stavební projekci, buď malovali yt fasády nebo se tu stavařinu doučovali za profese.
Měla jsem několik let šéfa, které byl jak Ing.arch. tak akad arch.
Měl k tomu podobný přístup, vlastně jsem to hlavně od něj pochytila a hodně se toho díky jemu naučila.
TAky to byl fárovej chlap, slušný člověk a nepotřeboval si honit ego.
„Například pan architekt, co dělal Dona Diovanniho – tu obrovskou pusinku nad Olšany, to měl malinko posunuté, prý ty hotely navrhoval bravurně tak, aby co nejlíp fungovaly.“
No, zrovna tenhle barák mně žádným nadšením nenaplňuje, ta růžová cukrkandlová fasáda mi poněkud vadí.
„Ovšem viděl jsem plány, co si navrhl na bydlení, a tam bych bydlet nechtěl.“
Někteří architekti si byty navrhují tak, aby bylo především vidět, že tu bydlí architekt 😀
Většinou bych v tom taky bydlet nechtěla.
Na druhou stranu pokud jde o to, v čem by chtěl kdo bydlet, tak ve vkusu i potřebách jsou velké rozdíly. Mně ten byt může připadat strašně, ale někomu, kdo má jiný priority, to třeba vyhovuje.
Ten pohled zvenku je příšerný, ale prý to vevnitř funguje. Nevím, nebyl jsem tam.
Navíc je to nepřehlédnutelný.
To je ta lepší varianta. Když barák funguje, tak nakonec uživatel skousne, že je ošklivej
ale když to nefunguje ,netopí nebo topí moc, teče ti na hlavu, každou chvíli se něco podělá a zbytečně se naběháš, protože dispoziční řešení je neprakticky, tak ti je hezká fasáda houby platná
Já jsem tam byl jednou na nějakém semináři… Zevnitř ta hrůza dostala nový rozměr. Když jsem odtud odjížděl, vyloženě se mi fyzicky ulevilo.
No, já to tak trochu se zájmem sleduju a přitom si vybavuju 2 filmy… Na straně jedné – Anton Špelec, ostrostřelec – a na straně druhé – Myš, která řvala! Myslím, že další objasnění netřeba…
Teda, jestli je tohle pravda, tak to vypadá, že Pávkovi přistřihujou křidýlka…
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zadne-letouny-ukrajine-neprodame-dohodla-se-koalice-40558363#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
No, já teda nevím, jestli má prezident v popisu práce rozhodovat, co komu erár prodá.
To hej opravdu věc vlády a Pávkoci by měl někdo vysvětlit, než pojede na zahraniční návštěvu, co může říkat a co ne.
I když by to asi dopadlo, jako když jsem před lety tehdy pětiletému synkovi před odchodem za sousedovic chlapečkem odříkávala seznam, co všechno nesmí, aby neudělali nějakej průser. Oni vždycky ten seznam dodrželi, akorát na sem příště přibyla další položka.
Docela by mě zajímalo, u koho Babiš nakupuje globusy. Zkusila jsem strýčka Googla, ale s cenou nad deset tisíc jsem našla jen jeden levitující.
Řekla bych, že už si z těch novinářů taky dělá docela pr…ču… 😀
Já jsem našla jeden, co stojí přes 200 000.
https://www.zbozi.cz/nabidka/91610200102f5964a390867449c1ecd545d351b1/?_gl=1*14730d6*_up*MQ..*_gs*MQ..*_ga*ODY2NzI3OTc2LjE3Njg4MzM1NjU.*_ga_K0PYXWDQQJ*czE3Njg4MzM1NjUkbzEkZzEkdDE3Njg4MzM1ODIkajQzJGwwJGgw&gclid=CjwKCAiAybfLBhAjEiwAI0mBBs3gxoib2uURGLky9qhPXLgctIz8uAZbIOHRjMhBQLCBjTwyzLUOlRoCIIQQAvD_BwE&gbraid=0AAAAADrVxmZtlo2KdYjWdQMS5LjissM5Q
a další za 16 tisíc a něco.
https://allegro.cz/nabidka/globus-bar-zoffoli-artemide-18047156324?bi_s=ads&bi_m=showitem:desktop:top:active&bi_c=NTMzNTM0MmMtM2Y5My00NDhiLWE2ZmItODExNGYzNzI3YWUyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d5f98cb1-5515-47d6-b9ba-55392bec8508
Nojo, já zkoušela jen toho Googla. 😉
Ale někde jsem viděla fotku s Babiše a tam drží nějaký obyčejný globus, kde s ceny pohybují od pár stovek asi tak maximálně na polovinu těch 15 000 a teď ji nemůžu jít. 😀
Já jsem si před googgle našla nějaký srovnávač Zboží.cz, první, co mi Google nabídl a vás jsem to taky neřešila. Ale ten druhý v pořadí za těch 16 000 a něco, ten by se mi fakt líbil 😉
To spíš bude překlep v ceně. Ty další ( a na můj laický pohled srovnatelné) jsou +- stejné a stojí kolem 20 000..
Anebo je možné, že je ten překlep vědomě ponechaný – co kdyby se nějaký ten blázen objevil.
Jo, taky mi to tak připadalo, že ten rozdíl je velký.
Ale ráno jsem viděla někdo fotku Babiše s globusem který vypadal jinak a za víc než 7000 a něco žádný takový globus nebyl.
Teď jde jen o to, zda si nekoupil globus Prahy – jako ten policajt…
U něj bych, když už, čekala spíš nákup Globusu. Ale na ten by asi patnáct tisíc nestačilo.
Ano, to mi připomíná ten vtip o nákupu… Jak se ptaj toho milionáře, za jak dlouho by si našetřil na Mercedes… A on říká, že tak za půl roku…
„No a není to nějak dlouho?“
„No ale Mercedes zas není tak malá firma…“
Dobrý den.
Schumi, ad LED: skvělý nákup. Lepší než xenony.
Koukám, ze nadšeni plebsu soudruhem rozvědčíkem se trochu vyčerpalo. Viz diskuse…
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-pavel-neprodanim-letadel-ukrajine-jsme-se-priblizili-sobectvi-40558422
Jsem zvědavá, kdy Rapotamol předělá tuhle scénu… 😀
https://www.youtube.com/watch?v=udRcgEMLuhA
máš hokej v pojmech.
Plebs není rozvědčíkem nadšen. Plebs nakupuje ve slevách v Lidlu, pije pivo Bráník a volí Babiše.
Nadšení z rozvědčíka propadla kulturní fronta a pražská kavárna a ti přece nejsou plebs, to jsou lepší lidé.
.
Každopádně, Pavla si zvolili většina – včetně těch pijáků Braníku 😉
Excuse my French – ale Pávka volily hlavně zvadlý starý kundy, o který by si nikdo ani kolo neopřel. Protože je to napomádovanej manekýn (a první vyžírku drží pokud možno stranou). To je podobný, jako s Hitlerem – toho taky volily hlavně vyčpělý Gertrudy, který ale uchcávaly v orgasmes při jeho projevech… Historie se opakuje…
Je zajímavé, jak dění kolem Grónska vymazalo Ukrajinu z titulních stránek a ze zpráv.
Zrovna tak jako Ukrajina vymazala covid.
Časem přijde zas něco, co vymaže i Grónsko.
Copak Grónsko, ale některé „politiky“ by měl čas urychleně vymazat.
Pavel: Neprodáním letadel Ukrajině jsme se přiblížili sobectví
Tak, tak a mohlo by se to vyřešit vyhlášením náboru do dobrovolnické roty (možná jen čety), která by pod velitelem PePa odjela na frontu na Urajinu …
Viděl bych to tak maximálně na družstvo.
Jo, byl jsi rychlejší… Přesně tohle jsem chtěl poznamenat…
akorát se obávám, že jako velitel družstva by pronesl onu známou úvodní větu – velím si sám!
PePa tak dlouho bude iritovat členy vlády svými nepříliš promyšlenými výroky v zahraničí, až mu budou zkušeny některé zahraniční cesty …
(Včera bylo pozdě)
V každém případě je skvělé, že se Evropa zbavila závislosti na ruském plynu a kupuje ho v USA. To bude v případě (ne nutně vojenského) konfliktu extrémní výhoda…
Stojí za přečtení. Na Dfens
To nic, to nám jen hoří nad hlavou
Stojí za přečtení.
https://dfens-cz.com/to-nic-to-nam-jen-hori-nad-hlavou/
Takhle, myslím, že D-Fens trochu podceňuje některé psychologické mechanismy, jako třeba bystander efekt. A samozřejmé alkohol.
Lidi uhořeli i v národním divadle… nebo na diskotékách v 80. letech. Mobily tomu jen přidaly nový rozměr.
Vétśinou s D-Fensem souhlasím, ale zde moc ne.
No, já s ním souhlasím v charakterizaci Švýcarů… Byl jsem tam několikrát služebně a byl jsem vždycky rád, když jsem odjížděl… A z toho vyplývá i ten stádní efekt na tej diskotéce… Kandidáti na Darwinovu cenu!
Jo, to ano, to souhlasí. Měl jsem jednu Švýcarskou firmu jako zákazníka a následně, spolu s E.A. Poe volám „Nevermore“.
Neskutečná kombinace tuposti a arogance. Myslím, že zkrachovali.
Tak na americkém kontinentu jim to dochází…
https://nypost.com/2025/05/26/lifestyle/gen-z-flocks-to-adulting-101-for-basic-life-skills-help/
Obecně se v USA (a Kanadě) stává konzervativismus a návrat k realitě velmi populární. Feminismus a genderismus jsou mezi podcastery a youtubery spíše záležitost výsměchu a politici se nenápadné snaží spojení s těmito ideologiemi vyhýbat. Kdysi populární progresivní youtubeři uz nejsou cool.
Teda, samozřejmě, kromě velkých mést… Na těch je vidět, jak bydlení ve městech lidem škodí.
Trochu je mi líto, že se toho Charlie Kirk nedožil…
To je ta Británie, jak chce válčit s Rusem?
https://www.theguardian.com/business/2026/jan/18/royal-navy-shipbuilder-liberty-steel-dalzell-gupta
Ale to je moc hezké, tohle jsem nevěděl…
Ani nečekal?
Tak po Jacquesovi Baudovi „de-bankovali“ i Rittera Scotta. Celkem šikovný mechanismus – máš blbé kecy, máš po penězích.
https://www.youtube.com/watch?v=XcrkoTloTn8
Checht…
„Bílý dům si možná „špatně vyložil“ nasazení vojáků EU v Grónsku, uvedli evropští lídři.
Britský premiér Keir Starmer se hájí tvrzením, že evropské síly byly na ostrově proto, aby posoudily a reagovaly na možná rizika ze strany Ruska, a nikoli proto, aby vyvíjely tlak na Spojené státy.
Italský premiér Meloni se také snaží ospravedlnit: tyto akce by neměly být vnímány jako iniciativa namířená proti Spojeným státům a Washington si špatně vyložil, co se děje.“
Němci se ani nevykrouceli a své vojáky stáhli. Fakt respekt…
Tak ještě vyměnit to spodní prádlo…
A pro mě prosím kávičku a křesílko…
NAsazením vojáků myslí těch třicet enš’tastníků, z nichž patnáct už je zase doma za pecí?
Hele, Maydo, neskutečně jim křivdíš a skoro se mi zdá, jako bys nesdílela správné evropské hodnoty.
Bylo jich 32.
Prýč s OSN!
Trump žádá příspěvek ve výši nejméně jedné miliardy dolarů (20,9 miliardy Kč) od každé země, která by se chtěla stát stálým členem jeho nové Rady míru.
Odborníci, kolik platíme za členství v oSN? A předpokládám, že ty miliardy budou na vyzbrojení Světové mírové armády …
No, už jen ten název „Rada míru“ je podezřelý… Připomněl bych, že jedna z nejvražednějších organizací v dějinách se jmenovala „Výbor pro obecné blaho“. Rychle se ukázalo, že představy o tom, co je obecné blaho, se poněkud různí…
Já bych byl opatrný. Rada Míru není a nemůže být pro každou skálu v Polynesii. Kolik platíme my za členství v OSN je tak utajeno, že by to chtělo asi rozebrat rozpočet Zamini.
Ale jen řádný rozpočet OSN na běžnou činnost je cca 6 miliard dolarů.
No, já tipuji, že ta rada míru bude hlavně pro ty, co tolik touží po Pax Americana… K tomu bych jen připomněl, co říkal Kissinger – „Je nebezpečné být nepřítelem Ameriky, ale být jejím přítelem je smrtící“.
No a k tomu jen Cimrmanova frustrační kompozice, kde prvek radostného očekávání střídá prvek trpkého zklamání… A stejně, jako jeho analýza pohádek, kdy zatímco si na člověku smlsne kdejaká havěť, jeleni se klidně pasou.
To máš to samý, jako do zblbnutí se opakující argumentace článkem 5 smlouvy NATO. Ti, co to furt používají, dokazují, že tu smlouvu nečetli, protože ta hlavní část článku 5 říká:
„dojde-li k takovému ozbrojenému útoku, každá z nich uplatní právo na individuální nebo kolektivní obranu, uznané článkem 51 Charty Spojených národů, pomůže smluvní straně nebo stranám takto napadeným tím, že neprodleně podnikne sama a v souladu s ostatními stranami takovou akci, jakou bude považovat za nutnou“
Takže pokud budu považovat za nutné dát si panáčka, kávičku a se zájmem sledovat vývoj, jednám přesně v souladu s tím článkem 5.
Třeba taková Francie obvykle považuje za nutné kolaborovat s útočníkem…
No a v Radě míru má být Trump (nikoli prezident USA) doživotní předseda a s právem rozhodovat kdo tam bude a kdo ne, svolávat schůze, schvalovat program, přičemž ho může přehlasovat jen dvoutřetinová většina.
Jako stále jsem si říkala, jestli se opravdu zbláznil, nebo jestli jen svým způsobem trollí, ale tohle mi asi dává odpověď…
No, to doživotní předsednictví nemusí mít dlouhého trvání… To už je v USA taková hezká tradice… Naposledy ho zachránil ten prudký pohyb hlavou, příští střelec může mít více štěstí… Ten střelec potřebuje to štěstí jen jednou, kdežto on musí mít štěstí pokaždý…
Viz: https://www.ladikvetvicka.cz/blog/pel-mel-20-01-2026
„Americký prezident Donald Trump prohlásil, že americká okupace Grónska ochrání ostrov před “ruskou hrozbou“. „NATO už 20 let říká Dánsku: ‚Musíte eliminovat ruskou hrozbu v Grónsku.‘ Bohužel s tím Dánsko nedokázalo nic udělat. Teď nastal ten čas a bude to hotové!!!“ prohlásil “mírotvůrce“. Slušně vykonstruovaná záminka k obsazení Grónska. Kam se na to hrabou Rusové se všelidovým referendem, že.“
Inu, velká huba se s tím nesere…
A dále: „Evropa začíná zvažovat možnost nasazení ukrajinských ozbrojených sil k obraně ostrova. Několik zdrojů uvádí, že Francie a Německo uzavřely se Zelenským tajnou dohodu, která předpokládá možné nasazení několika tisíc ukrajinských vojáků do Grónska v případě americké invaze. I když tato informace dosud nebyla potvrzena ani vyvrácena, samotný fakt takových diskusí naznačuje, že Evropa zoufale hledá způsoby, jak USA zastrašit. V tomto případě však další hlavou cizího státu unesenou Američany nemusí být prezident Kuby nebo Kolumbie, ale kyjevský fýrer.“ – a možná nejen on… Třeba i německý, francouzský a britský fýrer…
Nestrašte! Aby nám neukradli i toho našeho! Jestli by nebylo lepší jej nějak ( ne přivázat, ale zakotvit) k patě Daliborky, jenže poťouchlí zloději by se mohli vybavit pilkami na železo a zcizit jej. Jsem hluboce zděšená!
Dobrý skoropoledne,
Zelenskij nemá dost sil, aby zadržel postupující Rusy, ale poskytne vojenskou pomoc proti USA ostrovu na druhém konci světa?
Předevčírem dostal rakety pro protivzdušnou obranu a včera a dnes už Ukrajinci téměř vše sestřelili. A to nemluvím o tom, že ukrajinské armádě se podařilo zastavit ruský postup všude.
Pravda, více peněz by bodlo.
Zapomněl jste podotknout, že pozítří přecházejí do masivního protiútoku…
Tak jsem přežil další prošťourání ochabujícího těla, protože to byly jen odběry a ještě na vlastní žádost.
Tady vidím hrubé opomenutí základního pravidla: Silnější pes jebe!
Přizdisráči a vlezdoprdelisty pohrdá a vytírá si s ním – však víte.
Spravedlnost neexistuje a představy menšin o ochraně, dané pohádkami, jsou vždycky zklamáním.
Ale přesto je veselo.
Nickname, to je víc než stručné. Napiš srovnávací recenzi.