Pojeďte na Brusku!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Šumavák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 319 komentářů u „Pojeďte na Brusku!

  1. To je ono! Soudržnost by vyžadovala dohodu a jednání.A minimálně platí, že uprchlíci mají zůstat v první bezpečné zemi. A je problém Francouzů poznat, jestli byli první bezpečnou zemí nebo k nim přišli z jiné (divlil bych se, že by to byli Syřani a Iráčani a přišli tam
    nonstop jako do první evropské země), takže proč by je měli Angláni přebírat?

  2. 1247 nešlo. Představte si tunel před výjezdem do UK napraný prūběhlíky s dětskými štíty. Zepředu kamery, děti a kojenci křičící hladem a žízní, stodvacetiletá stařena ležící na mokré zemi, kolečkové křeslo uvázlé v plenách a výkalech …

  3. Jste jak malí. Uprchlík, resp. migrant má právo rozhodnout se, že do Evropy přijde, zvolit si cílové místo a vyrazit. Od této chvíle je v péči a pod ochranou OSN, EU a jedné miliardy neziskovek.
    Povinností každého občana EU je na této cestě migrantovi všemožně pomáhat, a to bez zbytečných otázek.
    Chtít po migrantovi, který se rozhodl jet do Británie, aby zůstal ve Francii (nebo kdekoliv jinde) je nebetyčná drzost. To je fašizmus, rasizmus a putinismus.

  4. skimici, jak se to řeší na těch letištích? Tam přece taky nějak musí řešit jejich případné hromadění a možnost vrátit je zpět.

  5. Noname, řeknu to tahle: jsem putinův agent, xenofob a rasista, takže je mi to u prdele… 🙂

  6. In re Chunnel mám pocit, že je na to nějaká mezinárodní smlouva (jistě, tu jde vypovědět) a rovněž Francouzi mají právo na kontrolu na anglické straně tunelu. On to snad Halladin vygůgluje. 🙂

  7. No, nemyslím , že ten tunel je čistě francouzský majetek. A asi by se muselo hodně platit, kdyby firma Eurotunel británii žalovala.
    A netýká se to jen železniční, ale i lodní dopravy.

  8. [1257] Proč Británii? Ta nebude tím, kdo bude měnit podmínky. A pokud Eurotunnel Group nebude schopna zajistit u svého majetku bezpečnostní otázky…

    [1256] Mně tohle právě přijde jako blbost. Francouzi mají na provozu tunelu stejný zájem jako Britové, tak se přece nebudou střílet do nohy.

  9. Ostape,

    samotné fungování Eurotunelu nemá nic společného s tím , jestli britové kontrolují přicházející na britském , nebo francouzském břehu.

    Je britský problém, že mají takové zákony, které nepřipouštějí okamžité vrácení prchlíků z britského pobřeží, ale že jim musí umožnit požádat o azyl. A obcházejí to tím, že jim zakazují vstup už na francouzském břehu
    To povzbuzuje prchlíky, aby se pokoušeli. Když se tam jakkoli dostanou, jsou nevypověditelní.

  10. [1259] Halladine, ale tohle přece není vracení z britského pobřeží. Když přijedou lodí, nepovolí se jim vstup na pevninu. Ale pokud vám Francouzi pustí do vlaku uprchlíváka, vystoupí z něj až na nádraží ve Folkestonu, čili už na britské půdě. A pak se tihle dárečci vrací mnohem hůř (pokud je vůbec je KAM vrátit). Právě proto se ptám, jak se tohle řeší na letištích, protože tam je situace obdobná.

  11. A proto se taky ptám, pod jaký stát spadá vlastní Eurotunel. Protože pokud je to britské území, tak je logické, že britové mají pasovou kontrolu na francouzské straně. Pokud je francouzské, tak by si Britové mohli udělat pasovku na své straně a nepouštět je dál. A pokud není ničí, tak je to problém Eurotunnelu…

  12. ad 1254 – Na letištích je to řešeno tak, že pokud někoho nevpustí do země, tak letecká společnost, která takovou osobu přivezla, si ji musí na vlastní náklady odvézt zpět. Proto taky do Evropy nedorazí prakticky žádný uprchlík letecky, i když by případná letenka byla o řád levnější než převaděči.

  13. Ostape,
    co si pamatuju, když jsme jeli se zájezdovým autobusem trajektem tam ( Eurotunelem až zpátky) tak nás kontrolovali na pevnině.

    Řady před úředníkem v uniformě, kterej se vyptával a pouštěl po jednom.
    Ale je to už hodně dávno.

  14. Jo, takže tady to máme:
    https://en.wikipedia.org/wiki/International_zone#Channel_Tunnel

    Francouzi mají stejnou pasovku na britské straně, přesně jak psal dvd. Kdo projde přes pasovku, zachází se s ním stejně, jako by už byl na území státu “za čarou” (čili z francouzské strany jako by byl na britském území, z britské strany jako by byl na francouzském). Čili pokud Francouzi vypovědí smlouvu, přijdou i oni o možnost kontrolovat pasažéry na britské straně. Nemůžu si pomoct, z mého pohledu tím zmizí základní smlouva umožňující fungování celého tunelu a ne vinou Británie…

  15. (1241) Británie platí Frantíkům za možnost kontrol na francouzském území a na technické záležitosti s tím spojené.
    (1260) Na letišti je tranzitní prostor. Občas se stane, že v něm nějaký připrchlík táboří i roky. Není už v zemi, z které přiletěl, ta ho obvykle nechce, ale není ještě v zemi, kam přiletěl. Tedy, papírově není. Viz třeba http://www.novinky.cz/domaci/42949-uprchlik-z-prazskeho-letiste-dostal-azyl-v-nemecku.html V Kanadě myslím měli nějakého černouška na letišti roky.

  16. [1267] Podle Wiki tomu tak není, respektive pokud by tomu tak bylo, tak by zase Francouzi museli platit za kontroly na britském území… 🙂

  17. 1267 Aero
    ten Tcůj příklad z novinek
    “Libanonský Palestinec Zijád do Prahy přijel bez dokladů loni v srpnu letadlem ČSA z Istanbulu a požádal o azyl. Ministerstvo vnitra jeho žádost zamítlo a aerolinie ho dopravily zpět do Istanbulu. Turečtí úředníci ho však odmítli vpustit do země, a tak se vrátil do Prahy”

    To přece nedává žádný smysl? Proč ho rovnou zase do Turecka nevrátili?

  18. [1269] No hlavně proč ho zase vozili zpátky do Prahy a nenechali ho v tom Istambulu, ať si táboří u Turků? Leda že by ho Turci ani nenechali vystoupit z letadla…?

  19. (1268) http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Francie-a-Britanie-podepisi-dohodu-o-reseni-krize-kolem-Calais-395826
    (1269) Ptáš se dobře, ale blbýho. Já to neorganizoval. Já jsem si vzpomněl hlavně na toho černouška v Kanadě, o tom byla napsána snad i kniha. A jinak si taky pamatuji, že si aerolinky na věc dávají dost pozor, obvykle, pokud připrchlík neuvázne v tom tranzitu, tak ho musí dopravit zpět za své. Další případ: http://1url.cz/Ottmt

  20. [1273] No a co s tím? To přece není “placení Frantíkům za možnost kontrol”, to je příspěvek na zvýšení bezpečnostních opatření v současné situaci (na druhé straně tohle řešit nemusí). Navíc tam není uvedeno, jestli to půjde Francouzům, nebo britské ochrance…

  21. Mají dohodu. V rámci té dohody jsou kontroly a platby. Narazil jsem na to ještě i jinde, ale to bych si musel vzpomenout kde. Každopádně, pokud Frantíci nepouštějí připrchlíky do Británie, vědí proč to činí a z článku plyne že i vědí za co tak činí.

  22. Ostape,

    na britské straně nejsou tábory prchlíků,toužící se zoufale dostat do Calais.
    V Calais naopak prchlíci,toužící se dostat do GB jsou.
    Jsou s nimi problémy,zvyšují napětí,dělají bordel, serou místní obyvatelstvo.

    Z toho vyplývá,že pro Francii je možnost mít na britské straně poliše naprosto nanic.

    A také z toho vyplývá,že na dosavadním stavu mají daleko větší zájem Britové.

    Britové něco platí,ovšem kdyby tento systém nebyl,nebyly by žádné platby třeba.
    Nebylo by třeba hlídat tiráky, aby jim prchlíci lezli do aut.mít ustavičně k dispozici fůru polišů, pravděpodobně stažených i ze vzdálenějších míst ve Francii,kde mohou chybět.

    Navíc tirácké firmy začínají odmítat vozit zboží do Anglie,protože pro jejich šoféry je to nepříjemné a nebezpečné.

  23. Halladine, já mám pocit, že asi mluvíme každý o něčem jiném. Já mluvím o standardní britské hraniční kontrole, kterou dělají Britové v Calais a Francouzi ve Folkestonu. Vy mluvíte o nadstandardních opatřeních souvisejících s migrační krizí, které samozřejmě probíhají jen na Francouzské straně.

    Rpuť ovšem psala o zrušení britské hraniční kontroly v Calais, což z mého pohledu spadá do toho “standardního” fungovaní, protože ta vyplývá z té reciproční smlouvy mezi Anglií a Francií a byla tam už před uprchlíváky.

  24. Ostape,
    ale ono to souvisí.

    Jistě,ta ” Výměna ” polišů funguje od roku 2003, ta druhá dohoda od roku 2015,
    Ovšem za momentální situace jsou pro Francii nevýhodné obě dvě.
    Francie může mít dojem(a docela oprávněný),že bez svých polišů v Englicku se obejde, dokonce ušetří, a když “vyžene “ty britské z Calais,nebude mít problémy v Calais s prchlíky, protože projdou do Anglie,a pak budou anglický problém..

    Jistě,je to sobecké.

  25. S těmi tiráky jde hlavně o to, že když jim uprchlíci nalezou do přívěsu a oni to včas nezjistí, tak jim hrozí v britanii kriminál za pašování lidí. A když to zjistí včas, tak uprchlíci kamion asi v klidu a s omluvou nevyklidí.

  26. [1279] V tom případě ovšem vidím zavření Eurotunelu jako velmi pravděpodobné – a jak jsem psal, Eurotunnel Group by se hojila spíš na Francii než na Británii, protože provoz musí splňovat nějaké podmínky a pokud dojde k jejich zrušení bez náhrady…

  27. Pokud by eurotunel někdo zavřel,byli by to Britové,a náhrady by se vymáhaly po nich.
    Pokud by se ty britské kontroly ve Francii zrušily, prchlíci by si koupili lístky a cestovali normálně vlakem.
    Ve Francii pohoda a klídek……

  28. tsipras žádá okamžité zahájení relokace z Řecka a rovnou i z Turecka do jednotlivých EU zemí. Tusk odsoudil jednostranné kroky některých eurozemí.
    Tak ještě pár dnî. V německu a na Slovensku bude navoleno a můžou to Makedonci zas otevřít. To snad soudruhu ciprasi už vydržíte že?
    Sobotka to jistě zase tvrdě odmítne ale nabídne dobrovolné zdvojnásobení skutečných příbydlíků.

  29. Nepovím,
    neboť toho pána neznám. akorát sjem si přečetla, že je momentálně děkanem zdejší fakulty Teologické. Grubhoffer už do tohoto kola nekandidoval, ani žádný přírodovědec, takže drby dorazí se zpožděním.

  30. Mňo,
    tak jsem se koukla na cv, a nový rektor vylezl co ing. z VŠCHT, aby se pak dal na bohoslovectví. Zjevně katolík, a publikuje rozjímavé spisky a překlady Tomáše Akvinského. Je ženatý, tři děti.
    Tak to jsem docela zvědavá.

  31. Ale největším pařmenem je stejně Herr Dogan. Sestřelit rusákům éro a vykešovat Merkel – to chce silného vůdce.

Napsat komentář: Ostap Bender Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *