Přednáška 28.1.15

Zanést do kalendáře a nezapomenout!!!

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Šumavák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 494 komentářů u „Přednáška 28.1.15

  1. Ptakopysku, mám dojem, že to byla chyba admina.

    Aaronem jsme na tom začali pracovat, ale nastal kolaps … pustíme se do toho znova. Zmazat celou hospodu … znamená útok na databázi a možné poškození její integrity, to jsem si dnes odpoledne vyzkoušel.

    na Palbě začíná Normalizace 🙂

  2. 1449 – No, nevím, AeroKarle… Fakt je, že se držím zápecnicky doma jak málokdo, a světa jsem viděl jen minimum. Ale musím říci, že tolik očesaných hřbitovů jako v Čechách (a ostatně také posprayovaných relativně slušných čtvrtí) jsem nikdy nikde jinde neviděl, ani zdaleka ne. Všeobecná neschopnost zdejšího státu zajistit to, co zajistit má, (a naopak se neplést, kam nemá) je sice evidentní, ale i v jejím rámci mi krádeže kovů připadají jako extrém, navíc bez větších změn trvající již dvacet let. Neschopnost přitom může být také ideální kamufláží pro záměr, jak se už mnohokrát prokázalo v jiných věcech…

    Přitom se mi nezdá, že majitelé sběren (ani např. zástaváren) tvoří tak silné lobby, aby sami o sobě dokázali snahy o nápravu blokovat. Jak říkám, nevím. Ale je to otázka, o níž jsem už párkrát marně přemýšlel.

  3. To Halladin, díky povedlo se.

    AKarle, add včely. To víš, že hocha znám. Samozřejmě, že jsem mu jeho praxi uveřejnil. To bys koukal, co jsem dostal jmen. Cítil jsem se v kůži J. Haška, když líčil, jak díky jeho radám vyhynuly včely v Podbrdí. Nicméně přítele nekritizuji. Když to mohlo projít před více než sto lety panu Janišovi, proč ne dnes Smolíkovi. To je ale na delší diskusi. Zajímalo by mne, jak dopadl letos.

    Haha, šneci v opeře. Já též jednou dělal paštiku ze šneků podle italského receptu. Nikdo bohužel nevěřil, že jde o šneky. Většina strávníků tvrdila, že jsem tam dal křemenáče. Ti skeptičtější zase, že se jednalo o obarvené sojové texturáty, tedy jakési krekry (původně jsem o nich skutečně přemýšlel, jako aby se zdálo, že jsem se šneky nešetřil) Bohužel paštiky sežrali dříve, než jsem se vrátil. Dokonce chlebem vytřeli talíře, takže nevím, co jsem vyrobil. A pak už jenom bezúčelně mlátili tlamou.

    Dnes mi držte palce. Budu vytvářet lák na olivy a změkčovat sušená rajčata.

  4. To bude zase ohledně sběren žalob na stát. A jsem zvědav, jakou jinou činnost si vymyslí naši bezdomovci a další nízkopříjmové skupiny. Mí sousedi v lesích, tedy aktivní a šťastní invalidní alkoholici krom dojení státu a sběru druhotných surovin žádné jiné příjmy nemají. A já už v chatě programově nic cenného nemám….

  5. Dobré ránko!

    Zářný příklad, jak snadno se dá zblbnout občanská společnost: „Energiewende JA, SuedLink NEIN!“

    A náramně se těším, jak titíž Zelení, co tak prosazovali alternativní zdroje a požadovali uzavření jaderných elektráren teď budou bojovat proti Suedlink ve jménu chřástala či datlíka tříprstého!

    …Absurdnost situace ještě více vynikne, pokud se někteří z protestujících proti SuedLink v minulosti aktivně účastnili demonstrací proti provozu jaderných elektráren, což je dle mého názoru dosti pravděpodobné. Otázkou je, jestli někdy pochopí, že jejich tehdejší boj proti jaderným elektrárnám a dnešní protesty proti přenosovým vedením elektřiny z OZE mají přímou příčinnou souvislost…
    http://neviditelnypes.lidovky.cz/nemecko-pozvolne-prozreni-z-iluze-zelene-energetiky-p0z-/p_ekonomika.aspx?c=A150207_215526_p_ekonomika_wag

  6. V hlavních zprávách ČT je reportáž o studentce snad ze Srí Lanky, která studuje v Drážďanech. Sice ji nikdo nic neudělal, ale Pegida způsobila, že začala mít takový “divný pocit”.
    Je zvláštní, že na “divné pocity” ze zvětšujícího se počtu “odlišných” bílí domácí obyvatelé nárok nemají. A kdyby je náhodou měli, stanou se rasisty a xenofoby.

  7. Je to jistě jen dojem, že tento stát bojuje proti uzavírání manželství … niekedy to zvonka naozaj tak vyzerá! 🙂

    Macek:
    “Nechce se mi věřit, že je tomu opravdu tak:
    Pokud kdokoli chcete v této zemi zachránit svůj majetek před exekucí, uzavřete registrované partnerství, dluhy si nechte a majetek převeďte bez daní (!) na homosexuálního “partnera”.
    Exekutor odtáhne s dlouhým nosem raději jinam, na řádně sezdané manželské páry…

  8. 1460 jo jo, když domácí má “divnej pocit” koleduje si za flastr za xenofobii. I u nás, svišťů, hrozí, že mít strach je trestné. Sice ne strach jako takový, zatím, ale stačí si postěžovat a už by na to byl paragraf. V budoucnu, až věda pokročí, policie bude vybavena strachoměry a ty budou i na veřejných prostranstvích tak jak nyní jsou například radary a kamerové systémy. Nakonec i všude, v bytech a každý ovčaqn bude osazen strachoměrem, kdo bude mít množství strachu větší než malé (množství bude stanoveno prováděcím předpisem, který následně bude zrušen a bude ponecháno na úvaze orgánů, pro který ten případ bude takové množství) bude podroben převýchově, zvláštnímu zacházení a podobně.

  9. Německý deník Bild pro změnu citoval americkou diplomatku Viktorii Nulandovou, která ostře kritizovala zdrženlivost některých evropských zemí v otázce sankcí proti Rusku.
    “Oni se prostě bojí následků pro své vlastní ekonomiky a firmy a také protiopatření Rusů,” prohlásila podle listu.

    Mne se to tedy zdá docela logické-živit Ukrajinu, vyzbrojovat Ukrajinu, připravit se o ruské kšefty a v nejhorším případě nést přímé následky války … To je docela k zamyšlení…

    Před rokem tady Kunetka psal o tom, že je zbytečné vést válku, aby pak po roku-dvou byl výsledek stejný jaký mohl být na záčátku. To pořád platí.

  10. tak ja jsem velice stastnej, ze “Na palbe” opet funguje! Prezili hackersky utok (predpokladam ze nekdo ze siajej)a to se pocita!

  11. NoName, to musíte chápat! Nulandové je Madlenka v bleděmodrém. A už se, holka, nemůže dočkat! 🙂

  12. Jak povědomé a socialistické, chce se zvolat!

    …”Na propagaci a popularizaci ministerstvo mezi lety 2009 až 2014 rozdělilo 3,7 miliardy korun, zatímco na podporu využití výsledků výzkumu a vývoje v komerční sféře připadlo jen 1,4 miliardy,” oznámila Málková. Úřad podle ní prověřoval použití peněz z evropských fondů a státního rozpočtu na popularizaci vědy a komerční uplatnění výsledků vývoje. Kontrolováno bylo ministerstvo školství i vybraní příjemci podpory…
    http://www.novinky.cz/domaci/361123-stat-sypal-penize-do-propagace-vedy-na-vedu-samotnou-zbyla-jen-polovina.html

  13. (1454, 1458) Každý, kdo dnes prodává kov, musí vytasit občanku a mají si ho zapsat. Pokud na kontrolu všichni serou, přičítám to lenosti nebo neschopnosti.
    Jo, to jsem taky zvědavej, co ti sběrači budou dělat. Odhaduji, že jim někdo tu službu přes svůj účet neprodleně (a se srážkou) poskytne, budou tedy muset “nasbírat” více. Když “zodpovědné osoby” serou na kontrolu sběren a občanek, proč by nesrali na kontrolu účtů?

  14. A co by u starých osnov dělaly ty armády psychologů, asistentů, prodejců nových druhů písma, nových učebnic ?

  15. NoName,
    vymejšlely nové učebnice 🙂 ?
    Upřímně řečeno, srovnala jsem učebnici novou, lepší svého dítka, a tu, podle které jsem zoologii učila šesťáky já. Žádná změna k lepšímu. Možná je barevnější, ale přijde mi, že už je ta obrázkovost skoro na úkor přehlednosti. Ale třeba stávající generace zvládá chaos lépe.
    Učebnice prvouky (zeměpis, dějepis a přírodopis) mi v 4. a 5. třídě přišla sice hezká, ale příliš mnoho informací bez souvislostí. Je sice fajn, že páťák odpapouškuje existenci RNA a DNA, ale netuší, jak klíčí fazole (to jsem blahé paměti pozorovala v páté třídě já…ty učebnice mám totiž taky), nedej Darwin pozorovat, jak inkoustem zabarvená voda postupuje cévními svazky až do květů.
    No hlavně když vědí, že v chlorofylu probíhá fotosyntéza. Komenský musí v hrobě dost rotovat.

  16. (1470)“Důležitý je cíl, ke kterému dojít (co studenti nakonec umějí) – to má stát tvrdě kontrolovat. Nikoli přesně určovat cestu, jak toho ta která škola dosáhne a co kdy jak udělá.” – to je ovšem pravý opak osnov.
    A osnovy znamenají jedno: Nic se nemůže změnit, hlavně změnit k lepšímu.

  17. AK,
    s těmi osnovami – dejme tomu bude v osnovách, že žák 7. třídy má na konci roku umět trojčlenku a poznat kouli od krychle. Jestli budou tou koulí začínat v září a trojčlenku dělat v květnu, jestli to bude pomocí PC software nebo systém kříd-tabule či dramatizace s komickými prvky, to už bych fakt nechala na tom či onom pedagogovi a škole.
    Konec konců je každá třída jiná – někde děti bude trojčlenka bavit, a na geometrii budou potřebovat více času, jinde přesně naopak…

  18. Mohu se pochopitelně mýlit, ale to je zřejmě smyslem okopčeného výroku pana Klause a osnovy by šly dál.
    Já to myslím hlavně obecně, ty hlavní požadavky by měly být jasné, ale variabilita cesty k nim umožňuje zlepšovat, na rozdíl od zde oblíbené rigidity.

  19. Ono variant, jak se naučit násobilku, vyjmenovaná slova nebo Linného klasifikaci moc není.
    Varianty přichází obvykle až ve druhém a vyšším levelu-diferencialní počet už se dá přiblížit z různých stran. Na rozdíl od násobilky.

  20. Ak,
    ajo.
    No, rigidita je jednodušší, že – hlavně se neodlišovat, vše podle předpisu. K květnu se probírá trojčlenka, i kdyby hromy bily a Pepíček má smůlu.
    Kreativita pedagoga není odměněna, leda závistí a nevraživostí ostatních. Po dvaceti letech už těžko člověk hledá, jak nově a lépe vysvětlit Pythagorovu větu (a to je ještě IMHO zábava proti příčestí trpnému…)

  21. Šumaváku 1475 – člověka by skoro napadlo, jestli my ty fofrníky vůbec potřebujem? 🙂

    Ajrovko, a co se, prosím, od ,dob zrušení osnov změnilo na základkách k lepšímu? Můžeš jmenovat? 😀 😀 😀

  22. Rputi,
    osnovy se jen přejmenovaly na rámcové výchovně-vzdělávací plány, zaostáváš v newspeaku 🙂 Ale jsou do jisté míry variabilní dle té či oné školy.

  23. Matzurko – výchovně-vzdělávací plány si měla za povinnost každá škola udělat vlastnoručně k velké radosti kantorů, kteří s tím měli hromadu práce navíc. Já mám na mysli osnovy obecně, aby se nestalo, že sem tam “vypadne” z učiva “něco nepodstatného”, na co zrovna “nezbyl čas”. 😀
    Ona dítka potom na vyšších stupních dosti plavou.

  24. Rputi,
    tak teď si školy mění i složení předmětů v ročnících, ne všichni šesťáci začínají druhý jazyk, ne všichni mají fyziku. Liší se i hodinové dotace.
    Povinně naopak mají např. “výchovu ke zdraví” (na rozumnějších školách to přilepí k biologii) apod. Fakt zážitek; bohužel jsou pro rodiče tyto informace hůře dohledatelné a tudíž se lze těžko připravit předem.
    K těm pedagogickým přípravám – např. nakladatelství Fraus, které učebnice vytváří, má i ty vzdělávací plány v pdf a volně ke stažení, takže pokud se škola rozhodně od nich učebnice kupovat, mají pedagogové práci usnadněnou, stačí si to upravit podle aktuálního stavu žactva a kalendáře. Jasně, že s praxí se to tvoří lépe, to už pedagog lépe odhadne, jak dlouho na který celek potřebuje. Na “pajdáku” jsme se dokonce učili, jak si dělat přípravy na jednu každou vyučovací hodinu, a něco obdobného si dělám i teď :), ono to úplně od věci není.

  25. Např. některé moderní pajdagogy nadmíru popuzují věty jako “Máma má mísu. Máma mele maso.” A tak podobně…
    Poukazují na zastaralost takového přístupu, neboť na Západě se to již 50 let dělá lépe a radostněji a my jsme 100 za opicema. Těmhle inovátorů, jaksi ušlo, že na západě se nemluví česky a jelikož si taková němčina či angličtina o fonetickém pravopisu může nechat jen zdát holt volí postupy jiné a podstatně složitější.

    Takže takový dotyčný inovátor spáchá slabikář, kde, v rámci multi-kulti, na stránce s písmenem “J” čtete:
    Mám kamarádku Liu,
    má místo očí bárky
    a když se na mně směje,
    bárky se změní v čárky.

    (Liu) má tetu Ly.
    Teta létá (letadlem), má (kufr) a pas.
    file:///C:/Users/hp/Downloads/2373-10_slabikar_str.16-17%20(1).pdf

    Už chápete moderní metody? Já ne….

  26. NoName,
    do třetí třídy to docela šlo…děti milovaly kouzelníka Školofuka i mimozemšťánka Zetíka, který na Zemi havaroval a holčička mu vysvětlovala, jak to chodí u lidí… pulcovitého vzhledu zelené barvy (Zetík, holčička byla normální), a myslím že na konci druhé třídy mu dorostly nožičky a z nějaké galaxie si pro něho přiletěl tatínek 🙂 Paní učitelka zejména prvňáčky nadchla tím, že měla obě postavičky i jako maňásky a tak je zapojovala do výuky; když Zetík odletěl, děti to doslova obrečely.
    Ale se stoupajícími ročníky se mi z toho protáčejí panenky; ovšem nakladatelství teď i vymyslelo interaktivní učebnice, škola si musí koupit multilicenci a dětem asi tablety nebo co….

  27. Mno, tak jak to chodí u lidí pulcovitého vzhledu a zelené barvy vím docela přesně. Mám několik takových dárečků naproti… Nad žouželí všeho druhu se zcela profesionálně rozněžňují/rozhořčují (dle situace), kdežto normální člověk je pro ně parazit určený k eliminaci.

  28. 1489-ty “interaktivní” učebnice jsou hrozné, defacto nějaké lepší PDF, takže interaktivita nic moc, zato přihlášení, aby se nepoužívalo víc učebnic než je licencovaných je lahůdka.
    “Naše” škola to vyřešila odchodem od Frause.

  29. PeSi,

    ET Zetík dospěl, když mu dorostly zadní nožičky, a vrátil se létajícím talířem do své galaxie…
    Nezbývá než počkat, až těm zeleným dorostou nožičky, dostanou rozum a vrátí se do své galaxie… 😀

  30. NoName,
    asi tak. Stejně je to nakonec o těch učitelích – špatného pedagoga sebelepší a sebeinteraktivnější učebnice nenahradí a nezachrání.

Napsat komentář: František I. Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *