Traktát o provokatéru Nohavicovi

Stala se strašná věc. Celá česká kulturní kavárenská nadstavba se otřásla hnusem. Bard a provokatér Jarek Nohavica byl navržený na Puškinovu cenu, kterou mu měl předat jeden z nejmocnějších lidí planety, ruský prezident Vladimír Putin. Aby toho nebylo málo, ještě před tím obdržel metál od našeho, lidmi s tím správným názorem nenáviděného, prezidenta Miloše Zemana.

Písničkář si nejen zlobně a s odporem neodplivl, jak by na jeho místě prý hypoteticky udělal třeba pan J. Hutka, ale do Moskvy přiletěl a osobně se nechal slavnostně dekorovat. Mimochodem, toto vyznamenání uděluje Rusko za propagaci ruské kultury a mezinárodní spolupráci a velice jím šetří. Aby to bylo ještě srozumitelnější, cena se jmenuje podle legendárního básníka Alexandra Sergejeviče Puškina, tedy ruského i světového kulturního velikána, a na medaili je dokonce jeho portrét. Problém je, že ocenění schvaluje a předává kontroverzní V. Putin. Nohavica si tuto medaili jistě zasloužil. Málokdo z textařů či zpěváků představil našemu publiku tvorbu tehdejších sovětských disidentů Bulata Okudžavy a Vladimíra Vysockého jako právě dotyčný bard. Protože mnohé texty upravoval podle svého, a to ještě v době socialistického Československa, několikrát mu soudruzi poskytli čas na hodnotnou tvorbu tím, že mu zakázali vystupovat. Z občanů Česka toto ocenění získali ještě bývalý prezident Václav Klaus a Jiří Klapka, předseda asociace rusistů, který propaguje českou kulturu v Rusku a ruskou hudební kulturu v Česku. Písničkář je tedy i v tomto ohledu v dobré společnosti.

Letadlo s Jarkem snad ještě ani nedosedlo na runway letiště pana Havla, ale po českých médiích už kolovaly odsuzující komentáře. Kupodivu nejen z umělecké scény, ale i z politické oblasti. Zleva, středu i zprava. Přisadil si komunistický poslanec J. Dolejš, poslankyně H. Langšádlová z Topky tento čin plamenně odsoudila a kupodivu v pozadí nezůstal ani M. Topolánek, kterému kdysi pomohl Nohavica v bohužel úspěšné kampani.  Snad nejkouzelněji se vyjádřila pražská zastupitelka H. Marvanová, dříve prý zvaná „Neřízená střela“. Ta se totiž ostentativně a veřejně rozhodla Nohavicu neposlouchat. To jí asi moc práce nedá, protože tvorby zmíněného písničkáře je na rozhlasových či TV vlnách jako onoho šafránu. Její tvrzení však připomnělo autorovi této poznámky větičku klasiků Š+G, kterou pronesl v jedné jejich povídce učitel Dr. Zelí zlobivému žactvu: „Za trest vám již dnes nepovím nic nového o ježkovi!“ Prostě ekvivalent tvrzení paní bývalé poslankyně.

Jarek Nohavica je českým a kupodivu i polským fenoménem. Aniž by se staral nějak zvláště o propagaci, vyprodává velké sály a dokonce i stadiony. I v již jmenovaném Polsku. To mu může jeho kritik, J. Hutka, po odchodu V. Havla a jeho působení na různých, stále se zmenšujících shromážděních, snad pouze závidět. Na tomto faktu asi nejspíše nic nezmění ani metály od M. Zemana a V. Putina. Slezský bard je rozporuplná osobnost. To už tak umělci bývají. Prý hodně popíjel, nyní naopak abstinuje, ve svých písničkách si dělal kdysi legraci ze soudruhů, později z již jmenovaného V. Havla, z novodobých televizních soutěží, sněhové kalamity nebo také třeba z železničních odborářů. Co se pro tohoto písničkáře v budoucnu změní? Asi nic. Dál bude skládat svoje kouzelné písničky a v nejhorším je sám zpívat a doprovázet se přitom na kytaru či heligónku. A v případě nenávistného řevu, až se mu zase podaří vyprodat nějaký velký sál nebo dostane další ocenění, si nejspíš vybaví svůj upravený Vysockého text: „Hej, Váňo, koukni na ty bambuly! To budou asi komici…..“

František I.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Šumavák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 804 komentářů u „Traktát o provokatéru Nohavicovi

  1. Ahoj! Když už se Toman chce montovat do tisku letáků, měl by postupně.
    V prvním kroku zakázat ten vysoce kvalitní, skoro nehořlavý, křídový papír a nařídit, že se bude tisknout jen na papír, na kterém vycházelo Rudé právo. S tím se nejlépe zatápělo a i při spaní venku nejlépe izoloval proti chladu.(pomoc bezdomovcům)
    V dalším kroku by mohl zakázat barevné letáky a nařídit jen černobílý tisk.Aby se, až dojde toaletní papír, mohly používat i tradičním způsobem.
    No a řetězce už by si pak u jednotných prospektů samy uvážily, zda se jim to vyplatí… 😀 😀

    Za tu změnu papíru se přimlouvám!
    S tímhle se fakt zatápět nedá a i již hořící kamna to dokáže udusit!

  2. Dobré předpoledne.

    1740- tak to je teda síla :
    „Odsuďte práci vašich spolupracovníků, sousedů nebo známých přátel a okamžitě získejte peníze. Pomozte nám odstranit tyhle problémové Němce z naší ekonomiky a veřejné služby“

    Šíření nenávisti a vybízení k násilí jak vyšitý…

    Mimochodem – kde berou prachy na úhradu udavačům? Někdo je přece musí sponzorovat.

  3. No, na odstranění problémových lidí, nejen Němců, z veřejného života měla třetí říše své osvědčené postupy. Stačí jen nahlédnout do příslušných příruček a tabulek… Dyť to není ani sto let – a jak krásně to fungovalo…

  4. Spěchej pomalu! Naše šlapací auta dobudou čistý a zdravý svět!

  5. 2 Matzurka – no jistě – elektřina teče hezky ze zásuvky… A kudy se do ní dostane už nikoho nezajímá…

  6. PeSi,
    na Netu lze shlédnout půvabné snímky z Norska, kde málem nejde projít ulicí, jak je zašněrovaná kabelama na „dobíjení“ elektromobilů… Žeby dobíjecí stanice vyrostly takovým hopem se mi nezdá, a i tak to nabíjení trvá poněkud déle než natankování benzínu…simyslim.
    No a jestli tu elektřinu budou němečtí soudruzi vyrábět fofrníkama nebo slunečním svitem, tak by asi bylo záhodno se poohlédnout po kočáru s koníkem 🙂 To by D1 vypadala asi dost jinak, kdyby se tam honily dostavníky PonyExpressu 😀

  7. (1752) http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/ Ale Tragikomická, přikrášlená scenérie přibližuje, jak majitelé elektromobilů večer před domy natahují nabíjecí kabely z oken přes ulici, aby mohli svá auta dobít a ráno vůbec měli čím vyrazit do práce. Z veřejného prostoru se stává překážková dráha tvořená „šňůrami” pod proudem, se kterými mají problém mimo jiné cyklisté. Norská automobilová asociace se na problém rozhodla takto upozornit a i když reálný problém zveličuje, nevymýšlí si jej.

  8. Kdybychom chtěli významně přejít na elektromobilitu, např. zvýšením kapacity železniční přepravy, museli bychom stavět více než jeden VVER1200 ročně. Alternativa – tak jak jsem poslouchal v TV – je výrazné snížení spotřeby energie. Např. utlumením výrobního sektoru.

  9. kde berou prachy na úhradu udavačům? Někdo je přece musí sponzorovat.
    Odsouzení si to sponzorují sami. Zprostředkovaně, svými daněmi. Na osvědčený postup z dob i nedávno minulých, kdy odsouzený, potažmo jeho rodina, zaplatila náklady na popravu a za likvidaci pozůstatků, zatím ještě nedozrál čas. Němci na to mají už sedmdesát let vypracován podrobný a funkční Nachschlagebuch, stačí ho uvést do praxe.

  10. No, tak já teda měla za to, ptakopysku, že ten spolek Centrum pro politickou krásu je nějaká soukromá iniciativa a ne státní ouřad.

    No jo, ale to ještě neznamená, že není placenej ze státního rozpočtu, to je fakt….. Jsem já to bláhová, že mně taková otázka vůbec napadla….

  11. Mně by teda zajímalo po technické stránce, kolik to auto ujede na jedno nabití.

    My jezdíme pracovně auty na poměrně velké vzdálenosti.
    Představa, jak dojedu do Českýho Krumlova nebo Železné Rudy a nejdřív budu muset vyhledat místo, kde bych mohla auto nechat několik hodin nabíjet, pak se vydám pěšky s vybavením na místo a po celodenní práci se zase táhnu třeba přes půl města pro nabité auto mně zrovna moc netěší.
    Nemluvě o tom, že takovej elektromobil je dost drahej špás a leckdo si ho nebude moct dovolit.
    Kromě toho ono nestačí jen nabíjecí stanice. Ten proud se bude muset taky někde vyrobit. TAkže víc elektráren. Jádro se omezuje, uhelky jsou fuj, to chci vidět jak ty kvanta elektřiny, o který stoupne spotřeba, utáhnou alternativní zdroje…

    Teda, mně to může být nakonec jedno, protože než na to dojde, tak mi stejně seberou papíry pro pokročilou senilitu. Ale myslím, že z praktického hlediska na to fakt infrastruktura není připravená ani v těch nejvyspělejších státech.

  12. Maydo: myslím, že Schumi to zde jasně a srozumitelně vysvětloval. Za elektromobil připřáhnete na delší cesty vozík. Na něm bude dvoutaktní elektrocentrála z Lidlu a ta bude elektromobil na delších cestách dobíjet. Pro normální cestu stačí stabilních 15kw, na vozejk se vejde 5x 3kw. Za 20.000 Kč + benzín a olej máte spolehlivé řešení, s kterým se můžete vydat na cestu kolem Evropy. Kdyby se některá z elektrocentrál porouchala, můžete jet v pohodě se sníženým výkonem dál.

  13. Vozejk by mol mít i pohon kol. Takže by komplex mohl v terénu tvořit šestikolku. Když by se auto rozbilo, stále by sloužil jako pohon nejzadnějších kol. Tedy vlastně mercedes. Pod vojí potom spouštěcí kolečko a vysouvací řidítka pro malé výlety či cestu hustým městským provozem. Jako maj větší jachty menší lodičku nebo vodní skutr.

  14. maYdo,
    v Rakousku si jaderku zrušili a místo ní mají plynovku se spolehlivým dodavatelem plynu RF 😀 Ten smajlík by měl být ďábelský…

  15. CENTRUM PRO POLITICKOU KRASU!? ! ?

    To je nadhera! Radi se mezi kraviny jako SOCIALISMUS S LIDSKOU TVARI, SAMETOVA REVOLUCE, NEBUDEME JAKO ONI, nebo ZUSTAVAME PRAVNIM STATEM!

    Mozna jeste oprasi …Bude to po letech, snad v petiletce pate. . nebo: Buduj vlast, posilis prdel v bas.

  16. P.M.
    Mluvíte mi z duše. Je to nicméně nejen směšné ale i nebezpečné. Seznamy a udavači. Všechno v tom Německu nedávno měli. Zařvaly celé národy ….

  17. Na ty Fricky snad vazne platil jen stejny gauner Pepa Stalin.

  18. Příšly mi výsledky DNA. Podvod a sprisahanie!
    Chtěl jsem být prvním certifikovaným mimozemšťanem a zatím jsem banálně ….
    Ale taky … a kupodivu i …
    Ach vy mé mrštné a pohotové babičky, prababičky a praprababičky 🙂 🙂 🙂

  19. Dobrý podvečer,

    podstatný je, že dcera nahlásila, že dojeli a jsou celí, i když prý bylo namrzlo a trasa do cíle je poněkud dementní. Ufff. Tak ještě aby v pořádku dojela v neděli zpátky.

    Má řidičák cca tři roky a jezdí poměrně slušně, vím, že je vcelku rozumná a odpovědná, ale jsem vždycky nervozní, když někam jede sama. Ale měla bych si zvykat, přijde jednou čas, kdy ona bude mít svoje auto a já budu odkázaná stran cestování autem na ni.

  20. a ta elektrocentrála z Lidlu bude fungovat na co? Předpokládám, že na benzín. 😀

  21. 1765 maYdo
    nikdy není tak zle, tak si holt objednáš sanitku.

  22. OT: V rámci solidarity jsem na svém facebookovém profilu sdílel obrázek, kde jsou dvě fotky ze zabíjačky a fotka Jiřího Drahoše, jak stahuje králíka. Během chvilky mi tento obrázek byl zakryt textem: „Obsah zachycený ne této fotce může být násilný nebo realisticky vyobrazený“.

    Zdroj: https://jirihynek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=690920

  23. Ale je to půvabné, že obrázek presidentského kandidáta pravdy a lásky je hodnocen jako násilný 😀 😀 😀

  24. Přečteno:.
    Američané posílají do Černého moře válečné lodě. Reagují tak na eskalaci napětí.

    Chybí mi tam jedno slovo: reagují tak eskalací na eskalaci…

  25. 1764 Copak, copak … Na tom anaerobním červu se nacházela vlastní DNA? I podvádět se musí sterilně a nebrat červa do ruky natož ocucávat. 🙂
    Jaké to je být normální? 🙂

  26. >> 1772. Ve zprave CNN o americke lodi mirici do Bosporu je velmi dulezite slovo MOZNA. . .Takze zadna lod jeste nemiri nikam. Fake news?

  27. 1771 Vlasta.on
    je to docela psina se těmi daty probírat. Našlo to třeba několik tisíc částečných shod. Asi jsme děsně migrovali. Vidím to tak, že nějakej Praskimic zadělával až se mu moudí vařilo a sotva to umělo chodit, klackem to vyhnal ze dvora.
    Mírně šokován jsem opatrně rozklikl jednu shodu na Papua Nová Guinea. Vykouklo na mě mimořádně půvabné zubící se blonďaté modrook= stvoření, které by mohlo docela dobře být mojí pra-pra-pra-sestřenicí 🙂
    Praskimic měl co se týče partnerek evidentně dobrý vkus přestože (jiné shody) jeho promiskuita dosáhla záviděníhodných (skimicí uznalé potřesení hlavou) úrovní 🙂

  28. Není nad to, být hrdý na předky. 🙂
    A jak je to jednou v rodině, není cesty zpět. Já to znám. 🙂 Ale test si dělat nenechám. Ještě aby mě někdo boural bábovičky. Tůdle. 🙂

  29. skimici – 1773 – ano, jak praví desátník Nóblhóch – „Sem, sem chrdej, rozumíš, chrdej sem, že sem vlastně takňák zadek všech těch předkůch. A na to se napijem…“ 🙂

    Nebo jak to tam vlastně v té knize „Nohy z jílu“ Mistr Pratchett píše.

  30. Mimochodem, dneska večer jsem se účastnil jedné velmi podařené degustace vín.

    Po velmi dlouhé době akce, kde pořádající měl opravdu dobrý nápad.
    Degustováno bylo osm druhů vynikajících vín z Itálie, Francie a Španělska, vše doprovázeno fudovaným výkladem jednoho z nejlepších sommelierů (nejen) v ČR a velmi chutným rautem.

    Vtipnou pointou celé akce bylo to, že to bylo pojato jako soutěž. Na začátku každý dostal mapu části Evropy, seznam degustovaných vín, tužku na poznámky apod.

    Soutěž spočívala v tom, že bylo nutno na základě informací poskytnutých při degustaci uhodnout historickou osobnost, která nejspíš prošla trasou, která vedla skrz oblasti ze kterých jsou degustovaná vína. No a v doprovodném výkladu se občas našly zlomky informací, které mohly vést k tomu, že vítěz určí správně tu historickou osobnost.

    Komplikováno tím, že vína byla seřazena v degustačním pořadí a nikoli v pořadí jak ta cesta tehdy vedla… 🙂

    Celkově vzato, tuto poměrně malou vinárnu/vinotéku bych neváhal vřele doporučit. Je to v Praze v Uruguayské ulici a podnik se jmenuje „Wine and Degu“.

  31. 1766 ale MaYdo, no přece se ta elektrocentrála bude pohánět elektřinou, kterou vyrobí!
    Vždytˇje to ELEKTROcentrála, tak musí být na elektřinu, to dá rozum!
    Nebo by si tu elektřinu stahovala z natažených drátů, něco jako trolejbus. Tam je elektřina furt a neubývá jí, protože jsem nikde neviděl, že by na konečné trolejbusu v Lázních Bohdaneč byly tyhle dráty zaoojené do zásuvky. No a na druhém konci linky u nádraží v Pardubicích také nic není.

  32. maYdo – 1757 – Tyhle pochybnosti jsou jen ukázkou toho, že ekologická problematika je v rámci EU a zejména tedy v rámci nově přijatých zemí nedostatečně komunikována.

    Je nutno si uvědomit, že pokud budou mít pracující neustále podobné hloupé dotazy, tak ten eurosocialismus nevybudujeme ani v pětiletce páté.

    Až přijedeš do Krumlova , tak si od nabíjecího centra prostě vezmeš sdílenou elektrickou koloběžku a jsi na místě určení co by dup. A nazpět totéž.

    Nesmíš se nechat omezovat zastaralými předsudky a musíš myslet politicky. Přírodní zákony nech vědcům z Institutu Evropských Věd. Soudruzi tam dostávají bohaté dotace a s fysikálními zákony si jednoduše poradí. Nový evropský člověk se přece nenechá omezovat zákony přírody, protože veškeré zákony spadají do kompetence Evropské komise a Evropského Parlamentu, kde ti nejkvalifikovanější nesou těžké břímě rozhodování…

    🙂

  33. A opět, jediná otázka která je v tomto případě na místě je „Kdo je John Galt ?“ 🙂

  34. Maydo, ad 1766: výhodou této elektrocentrály je, že funguje na vše. Vhodně seřízený předstih a karburátor je otázkou pro kutila na pár minut. Může jezdit na metanol a ricinový olej. Může jezdit na ředidla. V podstatě cokoli co hoří – vzpomeňte první jízdu paní Benzové. Když jí došlo palivo, vykoupila lékárnu. Jehlicí pročistila trysku karburátoru a jelo se dál. Do jednotlivých generátorů je možné dolévat různé palivo, tím stane pohon hybridním.
    Co s těmi zbytečně drnčícími generátory v zácpě na obchvatu či magistrále v omezení 30km/ h? Pro tyto případy lze jednoduše dovybavit start-stop systémem. Vypínače zapalování umístíme na středový tunel u řidiče, pro vypnutí není nutné vybíhat z vozu. Startovací lanka přivedeme tamtéž, což zajistí pohodlí, na které v předminulém století nepomyslel ani král. Při jízdě v obytné zóně („Lärmschutz“) se na větším vozíku použije rám dvoukola. Spolujezdci se za jízdy na kole protáhnou a vyrobí elektřinu. Špičkový výkon 1.6kW. Větší výkon stejně není třeba.
    Na počest objevitele se tyto dvoutaktní soupravy pojmenují Schuhwagen, ve větším provedení Schuhbus.

  35. Dobré zas ráno… 2 nickname ad 1758 – zeptám se podobně jako ten tazatel ve hře Afrika – a co když se porouchá všech 5 centrál najednou?

  36. a ještě ad 1780 – také by šlo posádku vozidla vybavit lapačem prdů a tak využít i produkovaný bioplyn… Luštěninový proviant je v tom případě vítaný bonus…

  37. Dobré ráno vespolek,

    prdomobily už jsme tu probírali, koukám, že téma je vděčné 🙂

    quivisi,
    ad Kerč, pár komentářů odjinud:

    Ukrajinský parlament dnes odhlasoval rozšíření svých teritoriálních vod na dvojnásobnou vzdálenost od pobřeží, tedy na 24 mil (38,6 kilometrů)….
    Podle UNCLOS má každý stát právo na vyhlášení ter vod do 12ti nm včetně. A basta. Blbnou na kvadrát. Za chvíli se ozvou Rumuni, kvůli Hadímu ostrovu a ložiskům plynu.Ale stejně Ukrajinci mají fakt dar od boha nasrat každýho svýho potenciálního spojence. S Poláky se drží za vlasy programově, s Maďary taktéž a teď ještě Rumuny.

    Asi bude s Azovskym morem problem, je to vnitrni more, teda ne mezinarodni vody a asi se tam nikdy nestanovili hranice, rozdeleni. Tam se neodvazila zadna vojenska lod USA ani kdyz nestal most. V Cernem mori si zaplavali, tam se neodvazili. Jinak pred kazdou uzinou, pruplavem kdekoliv na svete je plavba regulovana, musi predem pozadat a dostane cas k propluti.

    Páni, celú hru môže pokaziť turek – povie, že podľa konvencie z Moutreux kvôli zvýšenému napätiu v Čiernom mori nepustí cez úžiny žiadnu vojnovú loď „ne-čiernomorského“ štátu. A v tom momente hra skončila – Turecká republika má na taký krok nespochybniteľné právo zakotvené v zmluve (konvencii).A osobne si myslím, že aj pokazí. Američania turkovi dlžia Gulena a niekoľko desiatok F-35. To im neodpustí.

    Takže Ukrajina vypověděla smlouvu s RF a jednostranně si přivlastnila na úkor RF i celý plavební kanál k přístavům. Jenže nějak pozapomněla na to, že průliv do „jejich“ vnitrozemského jezera, Azovského moře je v ruských výsostných vodách (garantovaných OSN) a jelikož se na Azovské moře nevztahuje Mezinárodní právo (což tímto svým rozhodnutím opět potvrdila) tak si může jít stěžovat na lampárnu hlavního nádraží Kyjiv-Pasažyrskyj na to, že RF přes své teritoriální vody nepropouští žádné lodě do „ukrajinského“ Azovského moře a jeho přístavů.
    P.S. US NAVY v Černém moři nebyla od „zhasnutí“ torpédoborce, pouze pár lodí členů NATO (Němci, Britové). Takže pochybuji, že US NAVY bude takto drahé lodě riskovat v konfliktu za Ukrajinu (a svoji oděskou základnu) pod několikanásobným deštníkem protilodních zbraní RF když již si nedovolí vplout ani do Perského zálivu nebo středního Středomoří kde nejsou jejich lodě až tak velmi ohroženy.

    Přečíslení kapacit v černomořském regionu a speciálně v okolí Azovského moře je tak velké, že smělost jakéhokoli plánu se rovná nápadu v roce 1942 paradesatním výsadkem obsadit Berlín. To chce ale hodně kvalitní materiál, na podobnou ideu.

  38. Jinak vřele doporučuji dnešního Macka – kopírovat to sem nebudu… Můžete si počíst – Ferda mravenec odhalen…

  39. PeSi,
    nazíráno biologicky je to vlastně Ferda Mravenčice 🙂

    Akorát nevím, jestli je blbka autorka diplomové práce, nebo ta posuzovatelka… spíš obě.

  40. Práce je metodologicky koherentní v tom smyslu, že koncept genderového stereotypu je důsledně propojován s pojmovými mřížkami dle Susan Basow a dle Hartmuta Karstena, kteří ve svých vymezeních cizelují binární opozice, jež v androcentrické společnosti zakládají dichotomii mezi femininitou a maskulinitou.
    To je fakt hustý. Silně to připomíná docenta Zajíce a jeho Leffinqwellův-Bronštejnův psací stůl, takzvaná Zajícova varianta. Honosí se dvěma hromádkami učebnic i „výjimečně zdařilým“ Bronštejnovým umístěním poznámkového bloku v sektoru B5. Iniciativou docenta Zajíce byla kartotéka přesunuta z dominantního sektoru A3 do volného B1 a áčka trojky využita k umístění Emersonova-Votočkova týdenního výkonnostního rozvrhového grafikonu.
    Evidentně se vracíme zpět do rozvinutého socialismu, ovšem na vyšší úrovni.

  41. Že by to už začalo?
    Jen během čtvrtka oslabily hlavní evropské trhy o dvě až tři procenta. Londýnská burza klesla na nejnižší hodnotu za poslední dva roky. Pražská burza od začátku týdne oslabila o více než tři procenta. Hluboko v červených číslech otevřely ve čtvrtek dopoledne po jednodenní pauze kvůli pohřbu George Bushe také americké trhy.

    https://ekonomika.idnes.cz/burza-cesko-ekonomika-recese-krize-akcie-ffd-/eko-zahranicni.aspx?c=A181206_221754_eko-zahranicni_mato

  42. (1784) Mně se na tom líbí, jak je Ukrajina, Západ a NATO všechno špatně a Rusko čirá nevinnost a všechno dobře. Škoda, že do časů mládí mne navrací jen ty texty a ne fyzický pocit. 😛

  43. 1781: PeSi: i na to autor Schuhwagenu myslel. V autě jsou záložní baterie, které slouží k pohybu na krátké vzdálenosti a také k vyhřívání madel na zadní části automobilu, která spolujezdci (spoluchodci) mohou použít při tlačení.

  44. AeroKarle,
    já nevím, školy nemám, ale připadá mi, že Rusko přijalo na Ukrajině za svou americkou doktrínu „nemohu-li ovládnout, rozeseru nepřátelský režim“.
    Protože nemají sílu Ukrajinu ovládnout, sofistikovaně přikládají pod ukrajinský kotel, aby ji udrželi ve stavu skrytého varu. Semo tamo vybublá Donbas, malajské letadlo apod.
    Že by byli Rusové až takoví borci, že by dostali k moci Májovou, Makroně, nebo Merkelovou se mi úplně nezdá. Francouzi jsou schopni si Makroně vybrat sami, je to taký svojský národ. Ale ta Merkelová… možná je to ruská odveta za Lenina. Kdo ví?

  45. Pro zimní provoz elektrovozu si můžete vybrat:
    1) dojedete do cíle.
    2) zatopíte si v autě
    3) odmrazíte skla.
    Vyberte si kterékoli dvě možnosti.

  46. https://zpravy.idnes.cz/snezka-polsko-zachranari-iceman-daj-/zahranicni.aspx?c=A181207_080944_zahranicni_bur

    Blbečci – hlavně to asi byli ti teoretičtí naivové, nepolíbení praxí. U nás chodí naprosto normálně jeden v krátkých kalhotech každý den na Lysou horu. Ostatně i moje maličkost se pohybuje celý rok v klasickém oblečení českých mužů – v trenýrkách. Jen společenské konvence a moje povolání mě občas donutí obléci šolnu nebo dlouhé kalhoty s košilí.

    Zatímco na západě je teplo, náš východ je obalen ledovkou. Silnice a chodníky jsou ošetřené, ale cestičky na mojí zahrádce jsou obalené ledem, že až! Doktoři říkali, že nemám solit, tak je poslechnu. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.