V čem je tento “úsporný balíček” nový?

 

Ekonomičtí experti v novinách začínají vypočítávat, co se přijetím  “úsporného balíčku” zdraží.
I já jsem se nad tím zamyslel a zpracoval důkladnou analýzu, kterou si dovoluji vám předložit:

Co se přijetím Kalouskova balíčku zdraží?
FŠECHNO!
Dokonce ani lokomotivy a kráčející rypadla nezlevní, ale zdraží.(Kupujte, dokud jsou “levné”!)

A to je právě to novum…dříve se při “úpravě cen” tyto komodity zlevňovaly, aby nebyla ohrožena rovnováha kupní síly obyvatelstva.A úprava se dělala v druhé polovině července, když byl president na dovolené  na Krymu  a ne na pracovní cestě v Indonézii.

A způsob, jakým ty Kalouskovo výmysly  ODS prosadila, značí, že ztratila úplně poslední zbytky zdravého rozumu a morálních zábran.

PS.

Pokud bych se měl zabývat nějakými konspirativními teoriemi, napadlo by mě, že to Kalousek dostal za úkol od knížete a cílem je přivést ČR do stavu, kdy také bude muset požádat o pomoc z ESM a tím přestane v EU dělat kaprice a bude bez náznaků odmlouvání poslouchat… 🙁

Ale to je jistě nesmysl, to by se ani při sdílené suverenitě (Brusel nás laskavě nechává sdílet část svojí suverenity) nemohlo stát, že ne?

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Šumavák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

916 komentářů u „V čem je tento “úsporný balíček” nový?

  1. Dobré ránko!

    Nejvyšší čas z Evropské Islámské Unie vystoupit! Nemusím mít za každou cenu na náměstí vánoční strom, ale je jasné, že za tím bude následovat ikonoklasmus, burky, etc…

    … Radnice v Bruselu nebude poprvé instalovat křesťanský symbol Vánoc, Vánoční strom. Mohla by tím prý urazit víru muslimů a to si nechce vzít v současné době na triko. Nějak jim tam přerostli přes hlavu a šíří se dál…
    http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/303409/Je-lepsi-primet-ty-parchanty-na-druhe-strane-aby-padli-misto-vas.html#t2

  2. nejenom právníci, ale i laici by měli vědět, že rozlišujeme vraždu a zabití. Onen starý pán není ani podle našeho trestního práva vrahem, je pouze zabijákem. Jiná věc je, že zabití je trestné a to i když je důsledkem předchozího zavrženíhodného jednání poškozeného. Rozlišení je v časovém intervalu mezi tím jednáním a důsledkem a porovnání přiměřenosti.

    Takže ani matka s dcerkou není vražedkyně. Z pohledu zákona je zabijačka. Ale ani starý pán, ani matka by neměly být odsouzeni, dokonce ani obžalováni, protože odvraceli bezprostředně útok. Jistě každý chápe, že zastřelit druhý den chlapa na ulici, protože mi včera vykradl garáž, není nutnou obranou.

    Případ onoho starého pána byl znásoben tím, že útočníci byli cikáni.

    Souhlasím s Jirkou, že předchozí text neplatí v případě, že někdo šáhne na moji rodinu.

  3. “Ze stránek Víta Bárty:
    Dnešní rozhodnutí ministra dopravy Pavla Dobeše rezignovat až v prosinci má dva skryté významy. Za prvé přímo souvisí s chystanými arbitrážemi na stavební společnost Eurovia, která kompletně zpackala výstavbu dálnice D47 od vozovky až po mosty.
    Termín, do kdy musejí být arbitráže podány, je 30. listopad, a pokud se tak stane, dohlédne Dobeš na to, aby arbitráže Eurovii vyhovovaly a ta mohla z miliardové soudní pře vyváznout bez finanční újmy. Druhým skrytým významem jsou probíhající tendry na SŽDC, na jejichž výsledky by měl Dobeš „dohlédnout“. Jedním z těch tendrů je kupříkladu zakázka desetiletí na modernizaci tratě Plzeň – Rokycany a přidružená výstavba Ejpovických tunelů.”
    http://viditelny-macek.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=135279

  4. Rputi, ale to s tim stromem by ateisty melo tesit, ni? Vzdyt tady kdyz se probiraji veci smVanocema, cirkvi a tak, vzdycky to skonci prispevkem o tom, ze kdo veri v cokoliv je blbecek. Takze zruseni Bruselskeho stromku, je zcela v intencich vetsinoveho pohledu na vec….. Tech par kverulantu, co se jim Vanoce libi, nosi jim darky Jezisek, proc jsou a ze taky existuji Velikonoce, jsou jen marginalni soucasti volicske zakladny

  5. Dobré ráno, v předchozí diskusi mne též dosti zaujalo v Schumacherově 826: „…bohatí svá aktiva mají strukturována tak, aby nebyla požírána inflací…“ Nedalo by se to nějak zpřesnit? Já bych, jakožto svůj pokus o upřesnění, navrhoval (možná ještě vágnější): Majetek před inflací uchrání nejspíše ten, kdo je k němu schopen vykonávat – a vykonává – svá vlastnická práva.

    On si totiž (abych na příkladu osvětlil, jak to myslím) majetek před inflací zčásti dokáže a zčásti naopak nedokáže ochránit i chudý příslušník střední třídy. Ten typicky mívá nějakou nemovitost, v dnešních poměrech obvykle sedmimístné hodnoty, a také nějaké úspory dlouhodobě(ji) odložené na kontě, v průměru asi o řád menší. Nemovitost (vyžadující řádnou údržbu) se mu před inflací chrání jaksi automaticky, zatímco peníze na kontě mu spolehlivě shnijí – k nim tam totiž, abych tak řekl, není schopen vykonávat své vlastnické právo. Zajímavé ovšem je, že když v dnešních časech za ty peníze nakoupí kupříkladu akcie, dopadne s nimi vůči inflaci přibližně stejně – a já bych myslel, že opět z toho důvodu, že ani k nim není schopen efektivně vykonávat svá vlastnická práva.

    Může se k tomu prosím vyjádřit nějaký kvalifikovaný ekonom?

  6. Jirko ppa – řekl bych, že se mýlíš alespoň v jednom případě. Já jako pohan jsem k symbolům tolerantní. Takže existence vánočních stromečků, či minaretů mě nikterak nevadí. Vadí mi, když mě někdo cpe na půlnoční, nebo chce abych dodržoval ramadán. Ale chápu, že takováto drobná nuance v chápání symbolů věřícím uniká a jejich hlava to nepobere…

  7. Ptakopysku, ale jiste, taky si myslim, ze nuceni na jakykoliv obrad, je hnusarna….’

  8. Jirko, 853 – o tvrzení “ze kdo veri v cokoliv je blbecek” budeš muset podiskutovat s tím, kdo to sem píše. Já to nejsem… 😀

    ptakopysku, on holt Ježíšek nehrál fotbal, no…. jinak nechápu, co by mohlo na mičudě být nekřesťanského! 🙂

  9. Hele, nemelo by byt trestne, kdyz Ceske Drahy sponsoruji Ceske Drahy? Mam tady v kanclu zapnutou TV a neveril jsem vlastnim ocim, co to vidim……

  10. Dobré ráno,

    Jirko, matzurko, samozřejmě jsem nemyslela nutnou obranu, ale to, co je opravdu podle právnických regulí vražda.
    Pomstu vbych já osobně nepovažovala za “oprávněný důvod” , takže jak vidno, i to, co je “poprávněný důvod” může být chápáno odlišně.

    Ono taky někoho zabít tak, aby se na to nepřišlo, obvykle chce pečlivou přípravu a tedy zřejmý úmysl.
    A ty důvody k oprývněnosti mohou být různé – někdo může považovat za oprávněný důvod i získání dědictví a morálně si to před sebou zdůvodní, někdo jiný může mít problém se vyrovnat i s tím, když někoho zabije nechtěně při obraně.

    Ale mně nešlo o nuance v tom, co už je vražda a co ne. Šlo mi jen o porovnání s tou kočkou. A nevinně odsouzený za vraždu samozřejmě není vrah, i když podle všech platných zákonů ano.

    No, my křesťani máme tuu výhodu, že věříme, že ten nejvyšší ví , jak to všechno je a při posledním soudu to srovná, pokud to před ztrím nesemelu jeho mlýny.:-)

    Mimochodem , Jirko, a co přikázání “Nezabiješ”? Tam není žádná výjimka pro oprávněné důvody.

  11. Ceske drahy…. Chichichi…. Cesky tenis pochopitelne….. dejviskapove druzstvo ….. 😀

    MaYdo, pomsta je pro mne zcela regulerni odpoved na predchozi situaci…. S tim vubec nemam zadny moralni, ani eticky problem a aby se poucil ten kdo udelal neco spatneho, tak nejen jedno oko za oko, ale hezky pekne dve, aby to uz neudelal….

  12. ptakopysku – ono je to s tím fotbalovým logem trochu složitější, ale to přesahuje chápání novinářů i čtenářů. Umístění loga, které nenese křesťanskou symboliku, odporuje Hřbitovnímu řádu z roku 1988, na kterém se usnesla kostelní obec (nevím, jak lépe přeložit Kirchengemeinde).
    Proto se ptám, byla by na Facebooku taková mohutná akce, kdyby si tam ten chlapec přál hákový kříž? Nebo sošku Budhy? Nebo láhev s Kokakolou?

    Představený oné náboženské obce se vyjádřil, že rodiče chlapce se dobrovolně rozhodli pro pohřeb na římskokatolickém hřbitově a tudíž dobrovolně souhlasili s podmínkami pohřbívání.

    Myslím, že nejde o pohřeb, ale o spor, jestli smí vedle sebe sedět v tramvaji Slávista a Sparťan!

  13. Jirko, v souvislosti s vyhlášením ankety Atlet roku se kritizovalo sponzorství VZP nad touto akcí. Když to není z vlastního, to se to sponzoruje.

  14. 854 Zpátečníku, právě v onom “není schopen vykonávat své vlastnické právo” je jádro pudla. TO JE JEHO PROBLÉM. Ne, že nesmí. Smí. Jenže není schopen. Nikod a nic ho nenutí mít peníze nad nezbytné minimum na účtu a nechat je požírat inflací. Chápu, že v nějakém intervalu hodnot to může být problém, protože mezní užitek z toho, že by se přičinil mu nepřipadá úměrný transakčním nákladům, které by myusel vynaložit, zahrnujících i čas, který raději věnuje něčemu “důležitějšímu” nebo příjemnějšímu. “Co bych se namáhal, když milióny mi to nepřinese”, to je častá úvaha. Jistěže ne hned. Jenže kapka ke kapce naplní i moře a o to rychleji když přidáme multiplikační efekt. Proč se nesnaží aby po čase záviděl svému sousedovi, který zprvu na tom byl stejně, má více příčin. Odpověď na ni je stejná jako odpověď na otázku, proč někteří lidé jsou bohatí a mnozí jiní chudí. Nemám na mysli omezení například nemocí či bohatství zděděné nebo nabyté loupeží. I když nabýt je loupeží vyžaduje značné úsilí.
    Je nějaký soubor vlastností a schopností, které odlišují chudé a bohaté. Například “čokoládový test”. Chudoba nepocházející z nemoci nebo natolik tíživých poměrech, které nedovolují zvednout se z prachu,třebaže jsou i tací, kteří se i z toho dokáží zvednout, má jedinou příčinu. Duševní lenost.
    Málokdo si dokáže upřímně přiznat, že chudý je proto, že je líný. Aby neztratil úsebeúctu, obviňuje ze své chudoby, či nebohatosti kde co, kde koho, ale ne sebe.
    Já za sebe mám jasno v tom, že pokud nejsem chudý, není to až tak moji zásluhou a pokud nejsem bohatý, je to proto, že jsem líný.

    Zpět k začátku : Položená otázka má příčinu v nerozlišení “mohu” a “smím”. Velmi pěkně vysvětluje například Fritz Maxchlup v “Liberalismus a volba svobod” v kapitole Dva základní omyly.

  15. Martine,
    klasifikace zabití/vražda jsem přesně měla na mysli. Nicméně příbuzní toho zastřeleného útočníka o “vraždě” vřeští jistě ještě dnes.

  16. 867 nad nezbytné minimum k nutným transakcím. V zákoně jde o částky nad běžné každodenní operace oněch špořivců. Čím větší obrat peníze-zboží-peníze, tím inflace ukusuje méně. Ono se dá, ale vyžaduje to nějaké úsilí, tedy transakční náklady.

  17. 870 Matzurko, i kdyby to bylo v přímém přenosu. Vždycky pro sebe naleznou nějaké ospravedlnění.

  18. martineTT,
    myslíš, že je za tím vším předseda místního církevního spolku fandící Bayernu Mnichov?
    Trochu mi to připadá jako akce jedné houslistky, která se chtěla meci mormo dostat do jednoho rakouského smyčcového orchestru. Ten měl od svého vzniku jasně definované pravidlo, že se jedná o ryze mužský smyčcový orchestr. Tehdy pobouřila všechny média a všechny slušné lidi média sledující, že jako rovnost příležitostí… a byla do orchestru přijata. Myslím, že její obliba v onom tělese musela být nesmírná. Pak to nějak zmizelo z médyjí, tak nevím, jestli je ten orchestr zase mužský, nebo jestli splynul s mainstreamem.

  19. Schumachere, v lenosti bych asi odpověď tolik nehledal. Střední třída, to přece nejsou jen podnikatelé a rentiéři, nýbrž i kvalifikovaní zaměstnanci. Takovej zaměstnanec (protože není línej) pak může vydělávat o pár procent víc než spotřebovává, a úspory se mu někde hromadí. Je evidentní, že v průměru nedokáže investovat jednu tisícovku tak, aby mu investice (dejme tomu do roka) přinesla druhou, a kdyby snad ano, stejně to nedokáže s tak malým úsilím, aby se mu bohatě nevyplatilo si místo toho tu druhou tisícovku naspořit z výdělku vlastní práce.

    A teď, kde je ta hranice? Kolik majetku musí mít naspořeno, aby se mu vyplácelo jej (sám) zhodnocovat?

    Za další, touto hranicí bude spíše nějaká hodnota než pouhé číslo označující částku v penězích, neustále hnijících i přes nominálně kladné zúročení. Kolik musí být schopen ročně našetřit, aby inflaci předběhl a k této částce vůbec někdy dospěl?

    No a konečně: Na tom, že zúročení vkladů nepřekonává inflaci – tím spíše ne tu skutečnou, tj. Fischerovým ČSÚ nezfalšovanou –, není nic divného; protože ČNB neustále tiskne další peníze, peníze vkladatelů pro banky ani dlužníky prostě větší hodnotu nemají (a jinde po Evropě je tomu téměř stejně). Ale proč nefungují akcie? A mohou vůbec fungovat ve společnostech, v nichž dlouhodobě nehnije toliko měna, nýbrž i celá ekonomika?

  20. nemusí to být fanda konkurence, konkurencí bych nazval jiná náboženství než vyznávají ti, kdo jsou členy oné kostelní obce. Ta obec – gemeinde – je něco jako klub. Pravidla členství i pravidla chování jsou dána jejich rozhodnutím. Srovnání Sparta – Slavie jsem použil jen proto, že představují vybičovaný antagonismus.

    Schválně, co se tady strhne, když řeknu, že ten zákaz fotbalového míče je stejný, jako předepisování, z jaké krytiny mám mít střechu nebo jak má vypadat můj plot.

  21. Teda vy tu takové zásadní a vleké problémy, zatímco já dnes akorát rozčilila jednu paní, která si na chléb svůj vezdejší vydělává tak, že přesvědčuje lidi, aby si koupili to, co její zaměstnavatel uzná, že potřebují. Paní mi volala už včera, ale odbyla jsem ji s tím, že je ouřední den a já nemám čas se vybavovat soukromě. Tak mi volala dnes, kdy mám dovolenou. A nabídla mi docela zajímavou knihu za více než přijatelnou cenu ovšem s tím, že spolu s knihou mi bude zaslán průkaz člena, který mě opravňuje k nákupům se slevou ve spřátelených prodejnách a navíc mi každočtvrtletně bude zaslán velký katalog knih, ze kterého si mohu vybrat a koupit co mě zaujme. Když si nevyberu (čti nekoupím)nic z velkého katalogu, bude mi zaslán katalog malý, leč výběrový. A když ani z něj nic, tak mi sami zašlou, co uznají za vhodné! No uznejte, neberte to! A paní naprosto nechápala, že po prvotním nadšení z mé strany nad nabízenou knihou, jsem po seznámení se s oními dalšími výhodnými podmínkami, rázně odmítla. Byla moc smutná. Já ale také.

  22. Dano, mě takhle včera chtěla nějaká dáma vnutit make-up a řasenku a tvrdila, že strašně ušetřím a ještě budu mít řasy 2x tak dlouhé. A až budu mít ty dlouhé řasy, tak mě pozvou do restaurace na večeři a ještě dostanu dárek …. myslím, že všechno, co jsem jí odpověděla bylo žalovatelné… 😀

  23. No jo, Rputi, tobě nenutili řasenku s tím, že si každý čtvrtrok musíš u nich koupit nějakou jinou a když si nekoupíš, sami ti nějakou, o které usoudí, že bez ní nemůžeš existovat, zašlou. Ovšem platiti budeš vždy ty.

  24. 870 – v tom je tenm problém s pomstou, Matzurko.
    Vřeštící příbuzní by to mohli považovat za “oprávněný důvod” k zabití “vraha”. V momentě, kdy připustíme, že pomsta je oprávněný důvod k zabití a oprávněný důvod definujeme jako to, co dotyčný považuje za oprávněný – viz Jirkova

    “MaYdo, pomsta je pro mne zcela regulerni odpoved na predchozi situaci…. S tim vubec nemam zadny moralni, ani eticky problem ”

    – musíme přiznat stejné právo všem a počítat, že podle toho budou jednat. Případně že budeme mít občany, kterým bude právo pomstít se zabitím přiznáno jako výsada. A kdo bude určovat, kdo má právo na pomstu a kdo ne?

    Nějaká komis?

  25. MaYdo, kdyz nefunguje ani polucije, ani soudy, tak je msta to jedine, co drzi civilizaci nad vodou. Vsude tam, kde stat selhal a selhava, je to nastroj, ktery je masivne pouzivan. Je to proste v neprime umere, cim mene spravedlnosti z rukou statni moci, tim vice si obcane berou do svejch rukou reseni sitauce. Proto vubec nemam problem s tim, ze si to vyridim sam a lepe. Az to bude mit pocit, ze policije prestava byt poluciji, budu prvni, kdo jim preda “kompetence. Zatim ale u nas doma “911” nevolame….

  26. 875 Zpátečníku, ono rozdělení není na tu či ony je sice závislé na dispozicích, ale v souladu s jejich hjumen ekšn. Z nějakého důvodu jim vyhovuje, že jsou tím čím jsou a že dělají to co dělají. Má to pro ně nějaké výhody ale i nevýhody. Rádi by ze zbavili oněch nevýhod, jenž ty bývají neoddělitelně spojeny s výhodami. Nelze požívat výhod zaměstnance a podnikatele (zaměstnavatele) zároveň.
    A pak je tu ono kardinální “úspory se mu někde hromadí”. Nehromadí. On je hromadí.

  27. martineTT,
    ta moje první větička byla samozřejmě myšlena jako fórek. Akorát smajlík za ní chyběl.
    Jinak s tím, jak má vypadat plot, jaký maximální úhel má mít nájezd ke garáži a dalšími drobnými vychytávkami, jsem se setkal v Klokánii, specielně v čtvrti Brookvale to takhle mají odhlasované a místní pohůnci kontrolují novostavby, jestli se někdo neodchýlil. Ale na rozdíl od nás tam vládne demokracie. Když se mu podmínky stavby nelíbí, může se zakoupit ve čtvrti, která jeho požadavky akceptuje. I když… teď naposledy se mi zdálo, že pohůnci nabývají navrchu nad residenty a začínají buzerovat. Ale žába v hrnci, vodička je příjemně vlažná, no znáš to… 🙁
    Ale abych se vrátil k tématu, napadlo mě, jestli v té obci mají rodiče toho zesnulého kluka na výběr, kam jinam by ho šoupli, aby bylo vyhověno jeho přání. Tedy jestli je tam ještě nějaký jiný krchov.

  28. Ptakopysku, ze Te vidim….. Hele vis ze se konecne podarilo , gynekologum pochopitelne, to slavne …. Tedy slavny bod G a ma ho prej uplne kazda zenska….je to prej na konci slova shoping :-D.

  29. Ptakopysku, například i ve Švýcarsku, nebo před válkou u nás. Plot, výška, počet pater, střecha. Pak nejsou ty Roztocké a například i Horoměřické hrůzy. Jestliže svobody druhého se mohou dotýka nějaké hlasové projevy, platí to i o optických. Kdo se, sakra má na ty vopičárny dívat. Nehledě že sousedovi to může snížit hodnotu investice a jak k tomu přijde, aby musel trpět tůrováním auta kvůli tomu, že někdo má blbě udělaný nájezd. Tak si svobodně odhlasovali nějaká pravidla. A když je odhlasovali tak dbají na jejich dodržování. Komu se to nelíbí, nemusí tam bydlet. Pro “nóvyje růskyje, u menjá vót ták” tak pro “nóvyje čéšskije” nemají pochopení.

  30. tak pro mne je vice prijatelne pravidlo – kdyz chces mit vyhled z okna , kup si i okoli at ti tam nekdo nepostavi mrakodrap.
    kdyz nechces poslouchat turovani auta v najezdu – kup si dostatecny pozemek at tam zadny najezd neudelaji.

    jinak to je samozrejme komunismus jak prase. ale to se prece o patopisci zemi puvodu davno vi

  31. Martine, nad čtením 876 a následnými diskusními příspěvky na ono téma – každé odsouhlašené podřízení se určitému názoru, způsobu chování, jednání je znakem vyspělé sociální demokracie – čím vyspělejší, tím více nařízení, ujednání, omezení, pravidel jednání, zákazů, příkazů musí členové společnosti dodržovat. Jen mě napadá, jestli označení vyspělá demokracie nemá být nahrazeno spíš zanikající společnost. I když, na druhou stranu – v určité vývojové fázi asi stanovení pravidel má svůj význam a posiluje vliv společenství – viz islám a jeho stoupající vliv všude, kam noha islamisty vstoupí. Možná je háček v tom množství příkazů a zákazů a nařízení. Nevím, jdu zas k válu a troubě.

  32. Velmi potřebná práce základního výzkumu, kterou by žádná soukromá universita nepodporovala a proto to musí dělat česká vysoká škola a zachraňuje tím celosvětový pokrok.

    “Zpracovává doktorandskou práci na téma Fungování politických stran v subsaharské Africe. Dělá ji na příkladu Zambie, Burundi a právě Toga,” vysvětluje docent Vlastimil Fiala z filozofické fakulty, jenž Tobolkovi dělal vedoucího školitele jeho předchozí magisterské práce.
    Zdroj: http://hradec.idnes.cz/student-z-hradce-zustava-v-africkem-vezeni-f2g-/hradec-zpravy.aspx?c=A121115_1854167_hradec-zpravy_pos

  33. Schumachere, celé se mi to nějak nezdá (883). Střední třída jsou IMHO lidé, kteří žijí ze svých individuálních kvalit, ať již jimi je virtuosní hra na violu, vlastnictví balíku akcií Royal Dutch Shell, profesura na katedře filantromatematiky, zděděná rodinná pekárna či virtuosní schopnost vést podvojné účetnictví. Tak třeba, včera jsem náhodou narazil na sto let staré nahrávky, které někdo dal na YT; zpívá tam strýček jedné mé tetičky. Po něm, když si ho tak představím, šlo těžko požadovat, aby – zatímco po večerech vystupoval v Covent Garden, v Miláně nebo v Metropolitní opeře – přes den imrvére přemejšlel o optimální alokaci svých investic, v něž by byl přeměnil mu vyplacené honoráře.

    Jenže on to tehdy vlastně ani ňák nepotřeboval. Ta zásadní rozhodnutí udělal správně, nebyla však striktně ekonomické povahy. Odešel totiž ze země, kde se narodil, do Německa, a pak do Švýcarska. Zde ostatně zemřel už těsně před válkou v nepříliš pokročilém věku; jen 60% toho, jehož se pak dožila ta tetička. Ale i kdyby se byl dočkal časů mého dětství, nebyl by tam musel příliš uvažovat, zda mu peníze na účtech jen tak nehnijí.

    … no nic, dopíšu to, snad za chvilku, z jiného stroje…

  34. Radim Tobolka
    Vystudoval medicínu na Univerzitě Karlově (1997) a o rok později v souběžném studiu antropologie obhájil magisterskou práci na téma České zdravotnictví v letech 1989-1997 z pohledu sociální antropologie.
    Od roku 1997 sedm let pracoval a studoval v Kanadě, odkud si přivezl magisterský diplom z kulturní antropologie.
    Po návratu byl pět let zaměstnaný v nadnárodní farmaceutické společnosti Quintiles, která připravuje klinické studie nových léčiv.
    Je výkonným ředitelem sdružení ReformaZdravotnictví.cz, pracuje jako volební pozorovatel a při doktorandském studiu na hradecké univerzitě se věnuje politické situaci v Africe.

  35. nejak porad nerozumim tomu, ze na vyzkum a studie a vzdelavani a ….. nevezmou sve penize, z vlastni kapsy a tak neprinaseji svetlo poznani lidstvu….to samozrejme ve vsech oborech a cinnostech.

  36. jirko zijes v socialisticke kotline?

    hele vubec nechapu proc nekdo na neco pouziva svuj majetek 😀

    hele zkus takovej slaboduchej priklad. Chces neco vyzkoumat . vezmes svuj milion na nakup technologie
    dale vezmes milion na vjedce.
    tak hned z toho prvniho milionu odvedes 200 tisic na prozrani pateri
    no a z toho druheho milionu vezmes cca 460 tisic a odvedes to take na prozrani pateri.

    mi z toho vychazi ze pokud chci neco zkoumat tak abych mohl tak musim pateri na prozrani zaplatit 660 tisic a sam si nakoupit vyzkum za 1340 tisic

  37. Zpátečníku, ač netázán, odpovídám (já jsem popularizátor, nikoli kvalifikovaný ekonom.) Schumacher ten postup “držby likvidity” popsal téměř přesně. Ještě je tam “opatrnostní” motiv (co, kdyby se náhodou něco přihodilo). To platí pro všechny osoby jednající. Zanedbávám statistické kategorie bohatý, střední, chudý, stejně jako ekonomické dělení na podnikatele (zisky), zaměstnance (mzdy) a majitele kapitálových statků (renty). V nakládání s majetkem jsou si všichni rovni – smějí s ním nakládat (jsou oprávněni). Zda-li umějí, je opravdu jiný příběh.
    Kdy se mu vyplatí si zhodnocovat majetek sám – zákon komparativních výhod (Ricardův sdružovací zákon) nám praví, že tehdy pokud tím utrpí menší ztrátu v ostatních ohledech. Dnes spoléhám na zprostředkovatele, ale ztráty jsou tak vysoké, že utrpím menší, když opoustím svoje povolání a budu to dělat sám.
    Samostatnou kapitolou je inflace – a je lhostejné, zda-li je tvořena komerčními bankami (v důsledku bankovnictví na částečných rezervách) nebo centrální bankou (čachry s úrokovou mírou nebo přímým tiskem peněz, za což považuji nákupy vládních dluhopisů). Pokud se budeme tvářit, že všichni ten mnou popsaný mechanismus znají (a on vlastně nikdo neví, že to takhle funguje), tak z toho zdánlivě může plynout, že jsou ti lidé hlupáci (chytráci), že se v tom (ne)umějí chovat. Protože jsou přece oprávněni a je vlastně jejich blbost, že to neumějí (tolik obvyklá etatistická mantra).
    Že je potíž v samotné existenci centrální banky (a jejích čachrech) a existenci legálního kradení komerčními bankami (částečné rezervy), to se bere jako “prorůstové opatření”, protože nová doba, nové principy a dávno překonané poučky z doby, kdy svět ještě nebyl komplexní a globální a složitý a tak. Ekonomicky je to nesmysl, protože peníze jsou jen pomůckou, jak směňovat reálné statky. Logicky je to nesmysl, protože existuje více titulů ke stejným statkům. Ale potom se nám do toho dostanou laikové, kteří dokonce praví, že mají nějakou (nejspíš fyzikálně chemickou analýzu), že bez 4% (ale hoďte si tam klidně nějaké jiné číslo, které Vás napadne při pohledu z okna) inflace by to nešlo a opačné tvrzení jsou “ideologické žvásty”. Ale tohle primárně s Vaším dotazem nesouvisí. Tam šlo o nakládání s aktivy a inflace byla brána jako “že tady je”.

  38. 892 Zpátečníku, všichni lidé žijí ze svých individuálních kvalit. Třeba jen tím, že jejich existence sama o sobě má pro jiné směnnou hodnotu. Například pro politika, který se uchází o jejich hlas a slibuje nemožné. Ze své individuální kvality žije naoříklad i recidivista G.L. Dokud není dopaden. Pak namísto aby byl oběšen žije proto, že jeho existence má pro někoho směnnou hodnotu. Strýček dal přednost zpívání tak podle toho alokoval své zdroje. Až sem zavítá Modrej, určitě to vysvětlí lépe a nepochybně při tom vykouří mnoho cigaret. Ještě že jsem nekuřák….

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *