Dušan Neumann
Nebýt těch několika zachovalých fotografií a nálezu z oddělení popálenin,
težko bych se na ten den – 21.8.1969 – rozpomínal. Zůstala jen těžká pachuť
zklamání z marností demonstrací rozháněných československým bezpečnostními
orgány, ozbrojenci dělnických milicí, kteří v Brně zavraždili dva
demonstranty a pasivity už podstatné části národa. Nakonec jsem měl štěstí, slzný granát, který jsem “vracel” oštítovaným policajtům mi vybuchl až po odhození a popálil mi nohu. Zachránil mne tehdy můj pozdější šéf
Automotorevue, Standa Cáhel který mne odvezl do Legerky na popáleniny a odtamtud, když kliniku začali prolézat estébáci, mne odvezl k babičce do
Rudné, kde jsem zůstal než mi puchýře velikosti mýdlových bublin praskly
nebo splaskly. Prožíval jsem demonstrace i zásahy v centru na Václavském
náměstí odkud jsme byli vytlačeni na Příkopy, kde jsem příliš pozdě chytil a
odhodil ten slzný granát.
Nemám, co bych dodal. Ten pocit zrady a morální devastace normalizace nikdy nevymizel.
já sjem někde četla, bohužel si nevybavuju, kde, že ta zdrcující zpráva stran dotace na čapák si brala na paškál spíš systém přidělování dotací, jak tu funguje obecně a že to je hrůza a že za přidělení dotace nese odpovědnost ten, kdo ji přidělil.
Už si bohužel nepamatuju časový souvislosti, ale pokud dotace byla přidělena, ještě než vyšlo najevo, že Babiš pomejšlí na politiku, tak se s tím asi nic nenadělá.
Jiný kafe by bylo, kdyby ji dostal už v době, kdy dělal ministra finací, což byla, pokud si vzpomínám, jeho první politická pozice.
Vyčůranost není trestná. To byste museli pozavírat kde koho, s výjimkou vyslovených loserů. Každej z nás se určitě někdy v životě zachoval vyčůraně.
Zrovna tak není trestná blbost a těch asi každej z nás nadělal taky dost.
Nesamozřejmě nemám k nepodnikateli neprávní názor.
http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-5-paragraf-212
Nedivím se neodsouzení za nevraždu. Nedivím se nevykoupení neúplatkem do nefondu nespravovaného nekamarády neprokurátorů. Nenaše neministerstvo nespravedlnosti nevybočuje z nezajetých necest. Nic nenaznačuji, s nepsaným nesouhlasím.
50 mega není nic. 100 miliard nedotací ročně neuteče ročně z nerozpočtu na neúčty nebohatých.
No, jestli dovolíte, v celé kauze hraje zásadní roli jedno takové nenápadné slovíčko z moderního newspeaku: účelovost. Babiš (prý, a kdybychom věděli, co to slovo znamená, možná i skutečně) účelově vydělil ČH z firmy, aby tím získal entitu dostatečně malou na to, aby mohla (ona, ne Babiš, ten alespoň formálně jistě ne) požádat o dotaci, a po uplynutí jakési karenční lhůty ji zase (účelově) připojil ke koncernu. Tedy ani ti nejprotibabišovštější kritici, neztrácejí-li svůj vnějškový glanc, netvrdí, že jednotlivé kroky byly protizákonné; i z jejich pohledu byla protiprávní – ba dokonce trestná – až ta účelovost.
Tak. A teď, abychom tomu kouzelnému slovíčku (v TrZ se vůbec nevyskytuje; nevím, jak v jeho komentáři) začali trochu rozumět, zkusme jej prosím studijně použít v několika procvičovacích větách:
• Babišovi kritici ČH účelově vytáhli až po jeho vstupu do politiky.
• Žádost o vydání k trestnímu stíhání přišla účelově pár týdnů před volbami (po nich se musela s ohledem na snadno očekavatelné znovuzvolení opakovat).
• Z útrob EU účelově unikl do mainstreamových medií draft auditu.
• (Atd. atd.)
A jestli nám ty větičky nějak pomohly porozumět obsahu pojmu účelovost, můžeme si každý sám udělat obrázek, na které straně jí je v souvislosti s ČH více…
Zpátečníku,
přesně.
Nevstoupit Babiš do politiky (a Čapí hnízdo vzniklo před touto érou), tak po něm pes neštěkne. Možná by neštěkl ani pokud by Babiš šel na ruku jiné lobby.
Nepodnikatel nevstoupil do nepolitiky za Standy Grosse.
To ale jenom korumpoval, ne ? Ještě sám nekadidoval…
Někde jsem četl úvahu, která doporučovala starostovi Dejvic, aby navrhl i zakrytí pomníku M. J. Husa na Staroměstském náměstí, protože stejně jako časem Žukov i husité se dopouštěli zločinů a upalovali mnichy a jepřišky.
Z nepohledu, se kterým nesouhlasím nezáleží kde se ten či onen nevyskytuje. Nedemokratické nesystémové neřešení nebrzd a neprotivah neslouží k negenerování nedokonalých nevládců.
Nedůležité není, aby nekaždý nevěděl, že žádný nestrom neroste do nebe. Na nekaždého nečekají Nebory.
Kdybych nepsal negativně, tak bych napsal: některá rozhodnutí vypadají, že pokud je někdo dostatečně velký … ošklivé kačátko, může cokoliv.
Kdybych byl ďáblovým advokátem, chtěl bych, aby soud v případě ČH proběhl. Padni komu padni, resp. třeba padni vláda. Klidně ať proběhnou další soudy s jinými účastníky v jiných případech. Padni komu padni.
OTOH byl bych pro zmírnění trestního zákoníka – např. zrušení paragrafu dotačního podvodu, a zároveň zrušení dotací.
ČH považuji za vábničku, za dobu projednávání odtekly soukromým subjektům stovky miliard, kde každá jedna miliarda byla vynaložena neúčelně. Politici, kteří jsou naoko konkurenti, jsou ve skutečnosti v symbióze. Mohli bychom je nazvat symbiotickými parazity, kteří hubí hostitele, ale vzájemně si pomáhají.
Hus ≠ husité.
Ad Bureš, D-fens kdysi jeho činnost popsal dost podrobně: http://dfens-cz.com/nenavist-proti-letne-divide-et-empera/ , levota na levotu a lumpárna na lumpárnu. Pokud by ho náhodou někdo účelově skřípnul za Čapák, tak sice vím, že je to systémově nepěkné, ale nenacházím v sobě soucit s ním.
nickname – Žukov nejsou mrtví vojáci, co padli při našem osvobozování …
Kristus – symbol
Hus – symbol
Hitler – symbol
Stalin – symbol
Žukov – symbol
Těžko se zpodobní všichni ti padlí. I kdyby – zase to bude nějaký symbol. Něco jako “hrob neznámého vojína”. Nikdo rozumný přece nebude říkat, že ten vojín byl možná zloděj nebo aspoň děvkař.
Někdy je symbol personifikovaný, někdy bezejmenný. Tohle je
myslím zbytečná disputace nad nesmrtelností chrousta.
V Petrohradě stojí socha Stalina a za rohem pravoslavný chrám, za dalším rohem jezdecká socha Petra I. Všechno pěkně udržováno. Nikoho to tu nepohoršuje. I ten Stalin byl součástí dějin. Byť ne moc šťastného období.
quivis: památník vojákům národů sovětského svazu by památník nešťastného generála mohl nahradit. Nedávno, možná dva týdny zpátky, jsem šel s naší školačkou kolem památníku vojáků zemřelých ve zdejším lágru. Četl jsem jména i s věkem. Několik stačilo. Stěží dvacetiletí kluci i padesátiletí dědci.
Ovšem samozřejmě: ať si to Pražáci poštelují jak chtějí.
Těžká práce, AeroKarle. Stavět se proti Babišovi jakožto politikovi pokládám za zcela důvodné, oprávněné a správné. Stavět se proti Babišovi jakožto podnikateli pokládám za zcela důvodné, oprávněné a správné. Stavět se za právní stát pokládám za zcela důvodné, oprávněné a správné. Problém nastává, jakmile kdokoliv zaměňuje kterékoliv dva postoje z uvedených tří; v takovém případě bych pokládal za prakticky zaručené, že konečný výsledek bude citelně horší, než kdyby nedělal nic.
No proto jsem Zpátečníku pouze napsal, že nenacházím soucit. Ne že by něco bylo správné či nesprávné.
Tak jest, Zpátečníku.
Je to jako s tou dívkou: Hezká – poctivá -chytrá. Současně nemůže mít všechny tři přednosti. [;>))
Bourat / měnit pomníky podle současné politické nálady je myslím dost hloupé.
Nálada – systém se mění – ale dějiny zůstávají.
Dtto přemisťování do depozitářů. To už by bylo lepší ty pomníky mít na kolečkách a podle věrchušky t.,č. vládnoucí je měnit jako svaté na orloji.
No,
jen nestrašte, aby k tomu Koněvovi v další generaci neudělali ten zástup rudoarmějců, jak stála fronta za Stalinem 🙂
Pokud je ta socha dost nová (viz linkovaný rozhovor s panem Zbořilem), tak je to fakt trochu praštěné, proč ausgerechnet Koněv a ne mohyla všem padlým… ale ať si to Praha 6 a Zamini pořeší spolu, hlavně ať z toho nedělají aféru galaktických rozměrů.
S Babišem nesoucítím, nevolím, a pokud by padla kosa na kámen, ať padne na kameny všechny. Všem stejným metrem. Tedy i Bakalovi…. ?
“To už by bylo lepší ty pomníky mít na kolečkách a podle věrchušky”
Mám dojem, že o soše Klementa Gotwalda v Hradci Králové se říkalo, že má hlavu na závit, aby ji mohli případně odšroubovat a vyměnit.
Ona snad ta legenda vznikla tak, že původně měl být na vysokém pylonu a tak tu sochu udělali do perspektivy – malý nožičky a směrem nahoru se rozšiřovala a hlava byla veliká. To aby, až se bude tyčit na tom pylonu, tak aby neměl obrovský nohy a malou hlavičku, ale sby se jevil z podhledu ve správných proporcích
Jenže z pylonu sešlo a na nízkém podstavci ty proporce vypadaly divně a lid to dílo nazýval potupně Klémou s vodnatelnou hlavou. Tak prý tu velikou hlavu uřízli, přetavili a ve zmenšené verzi ji nasadili zpátky.
No, možná je to taky jen legenda. Ale jak by řekla moje babička – možná to není pravda, ale dobře se to poslouchá.
Ale maYdo, to přece nepůjde!
Babiš je premiér, úspěšný politický protivník všech ostatních, Bakala politik není, je to jen hnusný zbohatlík a je ho tedy možno trošku vydírat, aby pustil chlup.
S Bakalou jsem před mnoha lety mluvil při soutěži Miss a za těch 20″ co jsme prohodili pět slov se mi stačil zhnusit. Už vlastně nevím proč, ale měl jsem pocit slizkosti. Pak si tu Missku vzal za ženu, tuším… ¨
https://cs.wikipedia.org/wiki/Michaela_Bakala
Jo, vzal. Nepletu se.
Co nepůjde, starý kocoure? Sundat Gotwaldovi hlavu? Dávno ho sundali celýho i s podstavcem. 🙂
( možná se nepletete s Bakalovou misskou, ale spletl jste si mně asi s Matzurkou 😉 )
To je ono! Záměna osob jako v operetě! Pardon!
To nic, kocoure. 🙂
Kaýdopádně je tahle záměna naprosto neškodná. Jsou jiné situace a tam je to opravdu průůůser, když ty ženský popletete.
K těm pomníkům – vynikající Klaus…
https://www.novinky.cz/komentare/clanek/komentar-kdyz-se-zahaluji-a-bouraji-sochy-vaclav-klaus-ml-40295101
“Jen na jedno bych se zeptal těch dnešních novodobých historiků. Když vězni v Osvětimi slyšeli v lednu 1945 Koněvovo dělostřelectvo, přáli si, ať Koněvovy jednotky postupují rychle, nebo by bývali byli radši, aby se obrátily nazpátek a nemíchaly se do německých záležitostí?
Když Koněv zahájil útok na Berlín – bylo to dobře, nebo špatně? Vaši a moji prarodiče a praprarodiče – vítali v květnu 1945 Koněva, nebo jim vyhovoval K. H. Frank?”
A jen bych doplnil citátem Kryla – “Vím, byla by to chyba, plivat na pomníky!”
Zajímalo by mne, kde se vzala ta myšlenka, že by se sovětská armáda, nebo konkrétně Koněv tehdy neměla “míchat do německých záležitostí”. Ta je tak originální, že ji vidím fakt poprvé.
Tak vypadá to, že o tom nemíchání si to mysleli i organizátoři a tamtéž mluvící hlavy na “vzpominkovem shromáždění” 1.9. v Polsku.
Byl tam kdekdo, i náš jezevec, akorát ne Rusové, bo nebyli pozváni.
Zato prezident právního nastupce nacistickeho statu ano a ještě tam i řečnil. Pak tam řečnil i vajstrumpeta a vsichni si svorně davali velkeho bacha, aby ani jednou nevypustili nějaké slovo začínající na rus….
Zcela ostudné.
Trikolóra chce zpátky normální svět, který pomatení pokrokáři všech možných barev a odstínů ničí. Rodina je maminka, tatínek a děti, normální je pracovat, máme pouze dvě pohlaví, muž a žena nejsou stejní, ale ve své různosti se doplňují, demokracie není diktatura menšin…
Takto jednoduše shrnul Petr Štěpánek v PL program “Tríkolory”. Je dost smutné, že program politické strany/hnutí může být tak “přízemně normální”. Znamená to totiž, že momentálně zdaleka nežijeme v normálním světě. A tenhle kýžený stav by přitom měl být vlastně jen základem, výchozím bodem k nějakým novým cílům.
Dobrý den.
Starý kocoure: a o kolik chce Trikolóra chudým snížit daně? To je dle mého neskromného názoru alfa i omega volebního programu. Jak moc chce nechat chudé, aby rozhodovali o svých životech sami?
Proč mluvím jen o chudých? Protože pro bohaté mají všechny strany (vyjma jedné) speciální kolonky: Daně neplatit, do kapes sypat, při podvodech se nedívat. Aby tento program pro bohaté mohl být financován, musí být na prosté lidi přísnost. Jak říkal snad šéf agrární komory: kdo nás kritizuje, měl by zůstat několik dní bez jídla. Dříve se tomu říkalo zostřený půst.
Dobré ráno,
” muž a žena nejsou stejní, ale ve své různosti se doplňují”
synek tuhle přitáhl nějakou informaci, že prý zvýšený počet autistů mezi chlapci je daný nevhodnou metodou diagnostiky – vyšetřovací metody prý byly ušity na míru klukům, ale holčičí mozek funguje poněkud jinak.
Tak doufám, že ho někdo nenapráská nějakýmu uličnímu vejboru za genderově nekorektní řeči 😀
I když nevím, jetsli je politicky korektní závěr, že autistů je víc mezi kluky. Neměly by se stanovit nějaký kvóty na to, že autistických holek musí být stejně jako kluků?
Dobré dopoledne,
k těm pomníkům na kolečkách – snad by ani koleček nebylo třeba, jen vhodně zvolená forma. Vzpomněla jsem si totiž na starou dobrou Bohatýrskou trilogii, kde hostinský bustu J.A. Komenského širákem předělal na Buffalo Billa či naopak, podle toho, jaká se v hospůdce právě sešla klientela 😀
“https://www.lidovky.cz/nazory/shabu-negramotni-zalobci-statnim-zastupcum-schazi-medialni-vzdelani.A190902_221142_ln_nazory_ele”
Mám tomu snad rozumět tak, že státní žalobce nepochopil, jaké rozhodnutí po něm chtějí media? 😀
Matzurko, v Lánech v muzeu ( na kterém mi připadalo zajímavější vestavění ocelové konstrukce do starého špýcharu než pantofle Prezidenta Osvoboditele mají úžasnej obraz, jak Tatíček řeční k národu z balkonu staroměstské radnice. Já jsem v prvním momentě myslela, že to je Lenin, až titulek mně vyvedl z omylu. 😀
I ta kompozice a styl obrazu se nijak nelišily.
Maydo: ve Varech Rusové líbali nohy Masaryka.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rusove-ve-varech-libaji-masarykovi-nohy-mysli-si-ze-to-je-lenin.A110511_142039_vary-zpravy_alt
Je to sice stará zpráva, ale názorně ukazuje, jak směšnotrapné jsou bitvy o sochy a památníky.
OT: Proč nám to líbání nohou TGM tak vadí?
2 nickname:
Ano, velmi důležitá připomínka. Jistě, sociální spravedlnost musí být. Jenže aby se mohlo s tímhle začalo hýbat, nesmí se populace zabývat “počítáním pohlaví”. Tedy “vybřednout z bahna relativity” a postavit se na pevnou zem.
Tady už konsensus nebude jednoduchý. Bohatí se zajímají o nedotknutelnost majetku a “zásluhovost” (kolika lidem “dali práci”), chudí zase třeba o daně – například progresivní daň. proč člověk, který nevydělává, protože nepracuje má platit dně?
Proč vůbec platit daně, že? Bohatí žijí v domnění, že si všechno mohou koupit což je omyl – hodně věcí a služeb by bez daní “nebylo na trhu”. ano koupí si skvělé auto – ale nebude jich tolik, aby si koupili i dálniční síť.
Ti z druhého konce zase odmítají platit, protože z mnoha benefitů. pořízených z daní prý “nic nemají”. Proč mají přispívat na dálnice, když po nich nejezdí? Proč mají přispívat na kulturu, když sami ji k ničemu nepotřebují atd.
Zdá se, že pokud se podaří naší civilizaci vybřednout z toho bahna, kam momentálně zapadá hloub a hloub, tak se politika opět rozdělí na levici a pravici. Majetné a chudé. Chytré (vychytralé) a prosté (hloupé). To je život…
To, co vidím kolem sebe je pouze pokračující dekadence – a vlastně i demence.
Starý kocoure, ve Varech na to kápli 😀
Možná by mohl vytvořit počítač podobu Univerzálního Velikána, no, řekněme několik typů podle fyzického vzhledu a pak jen měnit cedulky. Podle potřeby Lenin nebo Masaryk ( hubený, plešatý s fousama). Gotwald nebo Churchil ( při těle, bez fousů, s velkou hlavou) stalin nebo Kalvoda ( komentář netřeba 😀 )
V technologicky vyspělé společnosti, kde budeme všichni očipováni, by potom bylo možno udělat cedulku interaktivní – podle toho, co načte z čipu, zjeví nápis podle politického smýšlení pozorovatele.
Spíš než demence je to infantilita. Kdy se i dospělí dožadují jakéhosi opatrovatele, tedy státu, který by jim usnadnil život a mohli se spolehnout, že za ně vyžehlí prů…švihy. Chtějí univerzálního dohlížitele, trestátora, donátora… zakažte všechno, co se mi nelíbí… donuťte ostatní dělat to, co se mi líbí… přispějte mi na tohle a onohle…
Ono je to tím, že z občanů státu se stali jeho klienti.
Starý kocoure: příklad:
pan majitel továrny platí daň ze zisku 15%. Pokud nemá daňové prázdniny (má). K tomu pobírá dotace.
Dělník v té samé továrně platí: sociální, zdravotní, daň. Vše mu strhne a odvede za něj zaměstnavatel, on si nejvýše všimne rozdílu mezi hrubou a čistou mzdou. Aby mohl pracovat v továrně, pořídil si auto (+DPH +”zelený poplatek”). Do něj benzín (+DPH +spotřební daň). Je zbytečné se bavit o “progresivní dani”, když jsou bohatí dotováni z peněz chudých. Tady se nebavíme o infrastruktuře, ale o čistých penězích na ruku.
Dělník v té samé továrně platí: sociální, zdravotní — Což o to, nickname, to fabrikant platí taky (není-li to důchodce či cizinec), jen z jiného základu…
Zcela souhlasím s tím, co máte asi na mysli, totiž že procento přerozdělování je zde nehorázně vysoké. Ale co píšete, je spíše jen otázkou úhlu pohledu: Lokomotiva táhne služební vůz plus osobní vagony versus Lokomotiva plus služební vůz táhnou osobní vagony. Dokud nemůžete změnit řazení vlaku, jsou způsoby, jak se na vlak díváte, celkem ekvivalentní.
“Lokomotiva táhne služební vůz plus osobní vagony versus Lokomotiva plus služební vůz táhnou osobní vagony.”
To je ale blbost, zpátečníku, protože ať se na to koukáte z jakéhokoliv úhlu, tak vždycky je to jen lokomotiva, která táhne všechno. Nic na tom nemění ani to, že někteří jsou ze svého úhlu pohledu přesvědčeni, že vlak jede proto, že poslední vagón strká před sebou ty ostatní včetně služebního a lokomotivu k tomu.
Nic na tom nemění ani to, kdyby na to strkání posledním vagonem věřilo 90% lidí a odhlasovali si to v demokratických volbách.
a nezměníte to ani změnou řazení vlaku. lokomotiva táhne všechno a na její výkon nemá vliv, jetsli je služební vůz na konci nebo na začátku vlaku.
Dejte lokomotivu doprostřed, tož bude půlku vagonů strkat před sebou a druhou půlku táhnout.
Samozřejmě, to strkání vagonů před sebou je poněkud obtížné, neb se blbě ovládají a nejspíš by vykolejily v první zatáčce.
Proto neměňme řazení vlaku. Lokomotiva musí být vepředu. Jak za ní zpřeházíte vagony, kam dáte služební, kam jídelák, nebo pošťák a kam ty ostatní, na tom už nezáleží.
Pokud snad lokomotiva táhne blbě a nefunguje, vězte, že to nebude lepší, když bude na konci vlaku a bude strkat vagony před sebou.
V tom případě neměňte pořadí vlaku, vyměňte lokomotivu. Hlavně místo ní nedávejte vagon.
2 maYda – v dnešní době to je ještě jednodušší… Připomněl bych pomník bratří Čapků na Mírákově náměstí…
https://encyklopedie.praha2.cz/plastika/676-pomnik-bratri-capku
No a stačil by nahrubo otesaný balvan a holografickou projekcí by se vytvořila cedulka, čí pomník to vlastně je, v závislosti na přání pozorujícího… A nemusí se ani manipulovat s nějakým kloboukem… Člověk by vhodil nějakou tu minci do automatu, naťukal by kýžený text a pak by se mohl cca 2-3 minuty kochat pohledem na Žižku, Karla x-tého, Franc-Josefa nebo třeba i Rumcajse či Cimrmana… Když by se chtěl někdo kochat déle, předplatil by si delší čas… Řešení prosté, jednoduché, v dnešní době snadno zvládnutelné, akorát by si na tom příslušný umjelec tolik nenamastil kapsu…
2 maYda (3.9.2019 | 12.13) – pozor na to… V Japonsku bývá lokomotiva (u některých vlaků) na konci vlaku. A opravdu ty vagóny před sebou strká…
Nemluvě o metru, kde má každá náprava svůj motor.
Matzurko (3.9.2019 | 9.26) , dobrý nápad. Jen nevím, jak by příznivci Koněva reagovali. 😛
MaYdo (3.9.2019 | 9.26), i tak by se to při úporné snaze dalo vykládat.
Nickname (3.9.2019 | 11.17) , obávám se, že v zápalu boje poněkud přiohýbáte. Ten fabrikant kromě té daně ze zisku platí ještě minimálně DPH, všechny daně kolem aut, baráku a nejspíš i to sociální a zdravotní. A to v takové výši, že nepochybně část z jím zaplaceného zbude i na chudinu.
Pánové, “zásluhovost” je slovo, které by se mělo používat velmi opatrně.
Kdekdo má pocit, že jeho podíl na budování společnosti/státu je větší,než podíl jiných, a zaslouží si větší odměnu. Pokud tak aspoň neuvažuje, je to pravděpodobně “šílený altruista” a patří do blázince. Ono to je v podstatě stejné i v menších skupinách. Třeba v rodině – pan otec nosí výplatu a panímáma řídí domácnost, děti trochu pomáhají, ale očekává se od nich hlavně “vděk”, t.j. že pomohou, až pan otec a panímáma už nebudou mít dost sil. To je podle ně normální, byť poslední dobou se to hodně obchází. Opuštěný senior znamená, že společnost není zdravá. Buď špatně vychoval své děti nebo je vůbec neměl. Stát jako garant je neohrabaný právě pro to množství mezistupňů, z nichž každý má nějaké jiné priority. Své priority.
Ale je jedno jak jsou úlohy rozděleny – hlavně nesmí nikdo mít pocit, že někdo jiný žije na jeho úkor.
Ve společnosti, ve státě je to velmi podobné. Rozdělení úkolů. Ba i šašci (umělci) mají svůj díl – bavit davy. Sociální spravedlnost jako taková neexistuje. Každý jen má tolik, kolik je schopen “obhájit” před zbytkem společnosti. Kolik mu společnost dovolí. A dovolí mu tolik, jaký mu přisuzuje význam. Tady začíná slovní šerm. Protože veřejné mínění formují jednak zákony, jednak média. Proto mají ti bohatí velkou potřebu ovládat zákony (lobbismus) a i nálady – vlastnit média.
Ale nebudu tady už rozumovat, na to jsou chytřejší, Jen jeden poznatek – nebo spíš dva. Čím je společnost větší, tím jsou informační toky delší a podléhají “úpravám” v jednotlivých levelech. Čili fungují méně dobře.
Proto menší státy fungují (obvykle) lépe, než velká soustátí jako EU nebo Rusko, Čína USA.
Dotace jsou čisté, destilované zlo. Protože si je lze “vyřvat”. Protože je lze “odklonit” , tedy ukrást. Některé věci by bez dotací zanikly nebo se musely “transformovat”. Kdo by to nedokázal, zahynul by.
Z čím větší “výšky” dotace přijde, tím je nesmyslnější, protože požadavky dlouho putují nahoru, upravovány jednotlivými levely řízení a podmínky zase docházejí zkreslené – z téhož důvodu.
Pokud si kdysi velmož něco objednal, šlo to zkratkou a rovněž tak kontrola bývala jednostupňová. Nedodal žádané v požadované kvalitě – nedostal zaplaceno. Což ovšem nebyla dotace ale obchod. Tohle fungovalo.
Kdyby jen vlaky, i ty nové kloubové autobusy jsou strkány zadní nápravou.
” i tak by se to při úporné snaze dalo vykládat.”
vzhledem k všeobecnému blbnutí naší mediální scény ohledně mediální gramotnosti, steskům, že zejména starší spoluobčané nejsou dost mediálně gramotní, věří všelijakým fake news a nevhodným webům a bědováním, jak senioři podléhají řetězovým mailům a v důsledku toho mají špatné názory, ta snaha ani nemusí být zas tak úporná.
A co ty řetězové maily? Už jste někdo nějakej dostal? Já dostala od rána nabídku na nějakej nábytek a na slevu v obchodě s kosmetikou a na to, abych je hodila do koše, mediálního poradce fakt nepotřebuju 😀
( Oznámení, že mi dovezou dnes kafe nepočítám, protože to kafe jsem si objednala.)
Moje politická osvěta je trestuhodně zanedbaná od doby, kdy se Ross Hedvíček odebral do věčných lovišť.
Co je to za mýtickou postavu ten Ross Hedvíček?
no dobře, tak sjem nevzdělqaná v oboru železniční dopravy a netušila jsem, že existuje nějaká zadní náprava.
Ale to snad nic nemění na základním faktu, že vždycky to je lokomotiva, co táhne/strká vlak a ne nějakej vagón a tudíž nelze tvrdit, že lokomotiva a služební vagon táhnou osobní vagony
Aerokarle: popisuji konkrétní případ konkrétní fabriky. Dělníci jsou samozřejmě rádi za možnost prarcovat. Majitel je také rád za nulové zdanění. I za dotace. Všichni v lokální soustavě jsou spokojení. Kdyby byl pan majitel malý český podnikatel, bylo by to samozřejmě jiné. Musel by zdaňovat, platit DPH z osobní spotřeby, hrozilo by mu zakleknutí. Takto mu nehrozí nic z výše uvedeného.
Ross Hedvíček byl český emigrant, žil, tuším na Floridě a jednu dobu velice pilně rozesílal nevyžádané maily, v kterých vykládal svoje, většinou negativní, názory na dění v ČR.
Jinak na wikipedii najdete hned několik odkazů na fohabdy kolem jeho činnosti a jetsli je spammer nebo ne a jestli ho z tej wikipedie smazat nebo ne.
http://hedvicek.uvadi.cz/wikipedie2.htm
https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Diskuse_o_smazán%C3%AD/Ross_Hedv%C3%ADček/Diskuse_u_článku/Archiv_I.
Všechny ty odkazy jsou z doby cca do roku 2008, pak se nad RH zavřela voda…
Teda, ne že by mně chyběl.
PeS (3.9.2019 | 12.34)
Ad
čí pomník to vlastně je, v závislosti na přání pozorujícího…
Žiju v tom, že pomníky nechává stavět momentální moc a pozorující mohou tak leda pozorovat a něco si přitom přát.