Tak vám všem přeji, aby vás zdraví moc nezlobilo, klid a pohodu jak v práci, tak hlavně i doma. Oslavy absolvujte bez potíží a rachejtlí, abychom se i v příším roce setkávali, doufám, že nejen tady!
Tak vám všem přeji, aby vás zdraví moc nezlobilo, klid a pohodu jak v práci, tak hlavně i doma. Oslavy absolvujte bez potíží a rachejtlí, abychom se i v příším roce setkávali, doufám, že nejen tady!
Na můj poslední příspěvek se objevilo následující:
„Váš komentář čeká na schválení. Toto je náhled, váš komentář bude viditelný až po schválení.“
Kdo je ten schvalovatel?
Test
Dvě moje příspěvky byly okomentovány, že budou podrobeny schvalování a na konec zmizely. Neschváleny.
Aby nebyla mýlka – šlo o komentář ke stavu Libeňského mostu.
Hlávkův most “neumím”, ale jak Libeňský most tak ten Vyšehradský jsou v katastrofálním stavu. Někdy v roce 2019 se nadhodila možnost stavby repliky (nový most dle stavebních kódů by byl předimenzovaný a drahý), nicméně radní A.Sch. et consortes chtěli opravu. Trvalo dlouho, než se našel potenciální projektant, leč před nedávnem se ukázalo, že tudy cesta nevede (to zdůvodňování proč to vlastně nejde bylo vskutku dojemné) a bude se tedy stavět replika. Akorát bude poněkud dražší.
O úrovni názorů různých absolventů mostního stavitelství (případně stavební mechaniky) na VŠŽ vypovídá názor, který se před krátkým časem objevil v diskuzi na síti: “Proč utrácet peníze za nějaké stavění, ten most stačí otryskat a bude jako novej
Co je VŠŽ?
To zdcůvodňování, proč to nejde by mně docela zajímalo.
Ale já měla za to, že se uvažovalo taky o rozšíření mostu kvůli provozu.
Udělal jsem nepatrnou změnu – a hle, prošlo to. Inu nomina sunt odiosa
Neměl jsi nějak pozměněné jméno? Třeba velkými písmeny?
Jméno kupodivu kritické nebývalo, třeba Schumacher v něm občas míval překlepy. Horší je chyba v mailové adrese.
Á ne, tak už asi i jméno musí být správně.
Pokud to měla být Vysoká škola železniční, tak tu přejmenovali asi v r. 1960 na Vysokou školu dopravní, pak ji přesunuli do Žily a po rozpadu ČSR zrušili.
Vysoká škola života
TAk to jo 😀 😀 😀
Takovou blbost by nemohl tvrdit ani ten nejdementnější absiolvent jakéhokoliv stavitelství, vyhozený v prvním ročníku.
I když jeden nikdy neví, občas i ty hlavy študovaný plácají blbosti, že jde jednomu hlava kolem….
Žiliny (sorry za překlep)
Dopravní fakulty:
V Žilině zůstala fakulta prevádzky:
https://fpedas.uniza.sk/sk/
V Pardubicích po rozdělení vznikla dopravní fakulta:
https://dfjp.upce.cz
Dopravní fakulta je i na ČVUT (v Konviktské ulici).
TSK má řadu lidí, kteří chodí kontrolovat stav mostů a píšou o tom protokoly. ke každému mostu musí být stoh dokumentace, ale to nezabránilo, že když se boural jakýsi mostík na počátku D 11, tak plánované omezení provozu mělo být tuším 40 hodin. Teprve při bourání zjistili, že v něm vede nějaký silový kabel a bouralo se to asi čtyři dny. Řidiči se mohli pominout a Hřib vykřikoval, že najde viníka – ale už je to cca rok a viník nikde.
Poslouchal jsem jednou vyprávění jedné penzistky, jak v TSK chodila na kontroly. Ráno dala vnoučka do školky, vyřídila nákupy, kadeřníka či cosi podobného , po obědě doma napsala nějaký protokol a kolem 15. hod dorazila do práce úplně vyřízená z náročnosti kontroly. Tento režim si osvojila poté, co zjistila, že i když do protokolu napíše závažnou závadu, stejně se nic nedělo.
Sice tam pracovala před cca dvaceti lety, ale nevěřím, že by se tam něco podstatného v úrovni práce změnilo – viz ten mostík na D 11
TAk pokud do mystiku někdo zabetonoval silový lkabel a nezaznamenal to, tak ten mosták mohli kontrolovat horem dolem denně a nic by nezjistili.
Dost toptiž pochybuju, že kontrola, jak ji popisujete obnášela víc, než vizuální prohlídku.
A ať bouráte cokoliv kdekoliv, nikdy nejsou podobná překvapení vyloučena. Vždycky můžete narazit na něco, s čím jste nemohl počítat.
Beru, ale most není přece přístavba baráku, kde může být cokoliv. Navíc ten kabel musel být zaznamenán i u uživatele a na demoliční výměr jsou potřeba také nějaká povolení a souhlasy. Ale možné je všechno – i panna porodila.
Fakulta doprsavní je dnes součástí ČVUT :
https://www.fd.cvut.cz/
DVD – fakt byly zařazeny jako „neschválené“.
Já to rozhodně nebyl, tedy asi nějaký automat je z nějakého důvodu vyhodnotil jako spam.
Já mám ten spamový filtr nastavený dost přísně a těch zachycených spamů jsou tam mraky.
V tom spamu je i příspěvek Martina TT, Zpátečníka asi 5, MaYdy, Matzurky… všechny po novém roce.
Jestli to bylo vyhodnoceno jako první příspěvek nového diskutéra, který podléhá schválení… ???
Zkusím zítra najít nějaký společný znak.
Tak prosím trpělivost.
PS.
A já jsem přihlášen a přesto to ode mě chce jméno a e-mail k odeslání příspěvku.
Asi zase nějaká inovace…
Jak pořád dokola melu to svoje, že věřím jenom tomu co na vlastní oči uvidím, na vlastní uši uslyším, co mohu ohmatat, očichat a ochutnat – tak tady máte potvrzení, že ten starý kocour je krajně nedůvěřivý oprávněně.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ta-nejhorsi-dezinformace-Rakusanovo-vnitro-plati-vyzkum-veci-ktera-budi-hruzu-748985
>> maYda
O rozšiřování Libeňského mostu se nikdy vážně nejednalo, stav mostu by to nedovoloval. Nicméně dlouhodobě tu byly dvě tendence: most nový, moderní, široký atd. nebo opravit most stávající. Ten nový most by byl v intencích propojení ulic Veletržní a Dělnická. To má v plánu i radnice Prahy 7, ovšem propojení přes Bubny by mělo být jen pro pěší a cyklisty. Jenže na libeňské straně došlo na Palmovce k dílčímu zaslepení komunikace (Na Žertvách).
Opravu mostu všichni – tedy až na aktivisty a jistého politika – vylučovali. Ten stav je totiž úděsný. Nicméně tato varianta se prosadila, ale dlouho nebyl žádný zájemce o provedení projektu.
A před Vánoci se najednou vše vrací ke stavbě repliky – což se navrhovalo už před lety. Ovšem teď to bude dražší.
A ty důvody změny názoru. Uvědomuji si dva: prý změna evropských mostních předpisů po zřícení dálničního mostu v Janově 14.8.2018 a pak větší poškození části mostu (vlastně soumostí) než se čekalo.
Osobně si myslím, že projektantovi došlo, že má řešit neřešitelné a hodil ručník do ringu.
Dobré ráno
zdá se, že se opět bojuje za Prahu. Tentokráte v Jemenu.
Co takhle na Adan svrhnout Černochovou s Pekarovou?
A je vůbec Aden v moci Hutiů? Určitě jim patří Saná. On ten Jemen je nějak rozdělěný.
Použít ZHN ??? Na to jsou snad nějaké dohody, ne ?
Taky se bojuje za Káhiru – tam počítají pro rok 2024 (po zvýšení poplatků) s příjmem za průjezd Suezem cca 10 miliard USD. A lodě objíždějící Afriku jim nic nezaplatí.
Otevření druhé fronty omezí přísun peněz a zbreaní na Ukrajinu…
Nemůžete znát, ale existuje pěkná hra Hearts of Iron, která simuluje cest k WWII a její průběh, do značné míry z diplomatického a ekonomického pohledu.
Ve hře se dějí všechny ty obsazení Porúří, útok na Habeš, Incident u mostu Marco Pola a u každé z nich se malý glóbus v pravém horním rohu víc a víc ponáří do plamenů.
Úplně mám stejný pocit.
Šumaváku, pokud je ten první příspěvek na téhle stránce diskuse od dvd (podle textu asi ano), tak tam je podepsaný jako Ivan Davidovič. Nemůže být problém v tom?
Jejda, Aston v úvodníku kvílí.
Samé dobré zprávy. Bude krásný den 🙂
Otázkou je, zda Jemencům někdo dodá námořní drony. Poté začne skutečná legrace.
Mimochodem, Irán zajal tanker, který byl původně zabaven američany. Jde to rychle.
Spojené státy zastavily dodávky zbraní a vojenského vybavení na Ukrajinu kvůli nedostatku rozpočtových prostředků na takové programy, – John Kirby “
„Prezident měl oslovit Kongres, než zaútočil na Húsíje v Jemenu a zatáhl nás do dalšího konfliktu na Blízkém východě. Toto je první článek ústavy. Budu na tom trvat bez ohledu na to, kdo vede Bílý dům, demokrat nebo republikán.“ “ – napsal člen americké Sněmovny reprezentantů Ro Khanna.
Stojí za zmínku, že sám Biden odsoudil Trumpovo rozhodnutí zasáhnout Írán před čtyřmi lety: „Donald Trump nemá pravomoc vzít nás do války s Íránem bez souhlasu Kongresu. Prezident by nikdy neměl vzít tuto zemi do války bez informovaného souhlasu.“ amerického lidu.“
Dobrý den.
Pro ty, kdo v pátek nemáte depresi:
https://youtu.be/A0Fuhw6y3cQ?si=KQvr4kXDfh3NXqlW
USA nikdy nepošlou na Ukrajinu stíhačky F-35, – The National Interest
„F-35 bude nevyhnutelně sestřelen.“ Sestřelený F-35 dá Rusku příležitost studovat stíhací techniku,“ píše se v publikaci.
Pokračování příběhu legendy – Amiga 500.
https://pctuning.cz/article/historie-amigy-cesta-k-legendam-commodore-amiga-500-a-amiga-2000
Díky.
Mám obě – 500 i 2000 a monitor 1084s
Dobré dopoledne,
“ Navíc ten kabel musel být zaznamenán i u uživatele a na demoliční výměr jsou potřeba také nějaká povolení a souhlasy.“
Při bordelu, jaký zejména ve starších papírech někdy bývá, je opravdu možné všechno.
Kam se na to hrabe panna, co porodila….
K diskusi o Libeňaku https://www.youtube.com/watch?v=QDh9C3xUj5w
Tohle jsem už dlouho neslyšela….. 🙂
Dvě dvanáctistrunky v jednom klipu? To se často nevidí… 😉
(a ten Ovation má na kytaru s kovovými strunami netypické mechaniky, takovéhle se obvykle používají u klasických kytar s nylonkami)
„Osobně si myslím, že projektantovi došlo, že má řešit neřešitelné a hodil ručník do ringu.“
Jo, taky se mi to tak jeví. Ale možná z toho tu „neřešitelnost“ udělala právě ta změna předpisů.
Já si pamatuju jeden „nekonečný příběh“, šlo o bytový dům, třikrát se vydalo územní rozhodnutí a nikdy nenabylo právní moci, protože se někdo odvolal. Jenže protože na magistrátu se rychleji mění předpisy než se vyřizují odvolání, tak bylo nutno upravit dokumentaci podle nových předpisů.
Pamatuju se, že tam byl docela problém s parkováním, protože se změnily předpisy za tu dobu snad dokonce dvakrát a vždycky k horšímu, změnil se stavební zákon, měnily se vyhlášky, co musí obsahovat dokumentace. Studie na dům byla někdy z počátku tisíciletí a mezi prvním a posledním vydáním územního rozhodnutí byl odstup víc než deset let.
Pak stavebník prodal pozemek s projektem a dál nevím….
Neff se dnes rozhořčil, ANO mu boří jeho kůlničku … A takovou prima vládu máme a takoví jako ANO nám to tu ničí ….
ANO je součástí koalice. Ať padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina. Nebuďte překvapení.
Tak alespoň Okamůra aŠlachta asi ne.
Šlachta je Burešův fízl. Ovšem Okamura je jiné kafe. Tam je nenávist opravdová.
A další vlaštovka…
Výprodej zhruba dvaceti tisíc bateriových elektrických vozidel započal již na konci minulého roku. Získané finance se použijí pro opětovný nákup vozů spalujících při svém provozu ropná paliva.
Důvodů pro toto rozhodnutí je několik. Jednak zákazníci si elektromobily vybírají pro své potřeby jen v poměrně malém procentu a jednak se jejich provozu půjčovně Hertz prodražuje. Například kvůli drahému provozu a nákladným a zdlouhavým opravám.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/autopujcovna-hertz-omezi-elektromobily/2464639
Aston kvílí hezky, ale i když Schillerovou nepovažuju zrovna za vejlupek intelektu, tak bych se jí zastala – k čemu nám budou investice od obrany, když bude v háji infrastruktura?
není to tak dávno, kdy D1 zastavila i americký tanky.
I když – vlastně by se tedy do tej infrastruktury investovat opravdu nemělo, protože její stav je sám o sobě účinným obranným prostředkem 😀
Infrastruktura: Ťok, Havlíček, Řebíček a další vejlupci.
Rozkradli co mohli, postavili co největší šunt za co nejvyšší cenu.
Schillerová může v klidu říci, že chce zastavit peníze silovým složkám, zrušit výsluhy (12 mld. ročně), snížit platy OČTŘ. Jsou zbyteční. O tyto peníze můžeme chudým snížit daně.
Chudí jsou základ státu a je jich v současnosti stále víc a víc ..
Samozřejmě. Chudé danit, bohatým 500 miliard dotací.
A najdou se prosťáčci, co tomu tleskají.
Aby nebyli chudí, musí je někdo zaměstnat a platit. Kdyby ten byl sám jeden z chudých, tak by to nezvládl, he?
Přišel jsem vám pomoct. Dejte mi lidi a matrijál, a já vám to tady udělám.
Vidlák by vám odpověděl, že Ťok, etc… pilně pracovali na přípravě infrastruktury a ty decimetry dálnice, otevírané loni a letos existují díky pilné práci ANO.
Podle mě Vidlák buď těžce chlastá, nebo se sjíždí jak Zelenskij.
A jestli s tím nebudete souhlasit, tak se hlásíte k bolševismu, kdy ty chudé platí stát ..
Ne. Bolševici chudé okradli, některé zabili, jiné poslali do koncentráků.
Když potom některé pustili, tak „už to nebylo tak hrozné“ a „dalo se to přežít“.
Koukám na článek o uměleckých školách a narazila jsem na větu, která je podle mě jádrem problémů s moderním uměním: Umění je přece o idejích, nikoli o řemesle.
Nemůžu si pomoct, ale umění potřebuje řemeslo. Teprve na něm je možné stavět. Idea bez řemesla logicky vede něčemu, jako byla nedávno diskutovaná černá koule puštěná po Vltavě…
Zapomněla jsem odkaz:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kus-dratu-a-pullitr-To-je-umeni-rekl-student-Nic-nedelas-rekl-ucitel-a-bylo-zle-Svedectvi-ze-skol-748998
Tak jsem si přečetl toho Neffa, PaH-BŽ. Zeman měl pravdu. Póvl a Hnůj! A tak nějak začínám věřit tomu drbu, že jeho fotr byl mezi těmi vybranými novináři, co je Göbbels pozval aby opěvovali úspěchy nacistického Německa. Ta rodinná tradice by tam byla.
A jdu si dát panáka.
A dobré předpolední všem,
swetr report – u nás ráno snesitelných -5C, tedy oteplení o celých deset stupňů, s takovou zimou se už dát žít 🙂
Na Netu pobavil komentář F. Šebesty
https://svobodny-svet.cz/divci-valka/
Na slova bývalé ministryně financí, která mimo jiné doporučila soustředit více pozornosti místo tanků například na infrastrukturu, ostře reagovala předsedkyně sněmovny paní Pekarová. Ta Schillerovou přirovnala k Viktoru Orbánovi (což je v jejím mentálním světě patrně urážka) a exministryni označila za „hlásnou troubu ruské propagandy“. Paní Vrecionové z ODS slova kolegyně Schillerové zase připomněla mírové pochody peacniků 80. let. Senátorka Němcová, věrna své typické zdrženlivosti, výrok předsedkyně klubu ANO rovnou označila za „kolaboraci s nepřítelem a zradu ústavního slibu“. A pozadu nezůstala ani prezidentská kandidátka Nerudová, od níž si Schillerová vysloužila poučení, že po nových dálnicích by mohl „Rus“ ještě účinněji postupovat, až k nám jako v roce ‘68 opět „vtrhne“.
Ad Jurečka,
ten matlal měl resignovat už dávno, nícméně když mu myjou hlavu za ten večírek – kolik papalášů tam juchalo ? Opravdu se NIKDO z přítomných neobtěžoval si přečíst titulky a navrhnout ten večírek v tichosti ukončit ?
JohanaB (12.1.2024 (10.06)) napsal:
K vlaštovkám je potřeba dát i slepé uličky… 😛 https://www.reuters.com/business/autos-transportation/global-electric-car-sales-rose-31-2023-rho-motion-2024-01-11/
Chybí mi tam informace o jaké procento z celkového prodeje vozidel bez ohledu na typ pohonu jde a také rozložení podle míry dotací v daném státu.
PS: Pro ilustraci k těm dotacím:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-elektromobilu-v-nemecku-se-v-prosinci-propadly-o-48-procent-vw-hlasi-totalni-zhrouceni-73-3-procent/
Jak píše PetrSly, není dobré věřit vlastní propagandě.
Prodej BEV v Německu celkově a VW (zdroj: kba.de)
září 31714 2653
říjen 41279 1478
listopad 44942 5784
prosinec 54654 6183
Vysvětlit tahle čísla jako propad prodejů a totální zhroucení v prosinci…. Jak to jen říci,…. docela zajímavé 😛
A to, že neuvádíte čísla za srpen je schválně nebo omylem?
Umění a řemeslo ….
a co talent a fyzické ustrojení jako předpoklad?
Řemeslo je pro mě třeba Míša David nebo ten Poklus.
Paganini je pro mě spojení talentu a fyzických předpokladů. Trpěl vzácnou genetickou poruchou (Marfanův syndrom), v důsledku čehož mu narostly nelidsky dlouhé prsty.
S těmi se to potom na houslích hraje jedna dvě.
Samozřejmě pak i cvičení.
Kdo pilně cvičí, tomu housle kničí.
(viď Schumi?)
Co je nesrozumitelného na větě „teprve na něm je možné stavět“? 😉
Paganini snad necvičil?
Nevím, co je „nasepraha.cz“ zač, ale pobavil mě titulek: Policie prosí občany u vykrádání aut o spolupráci.
Umění a řemeslo
https://www.ssuar.cz
Lepší dobré řemeslo než špatní umění 🙂
Kdo umí, umí
Ano, tohle mě oslovuje. A předpokládám, že někdo z nich to řemeslo pozvedne i někam výš.
Zajímavé. Schází se fórum zemí, které hodlají řešit jaké přesné kapitulační podmínky má Ukrajina Rusku předložit. Já nevím… Nebylo by vhodné nejdřív mít jakýkoliv plán výhry?
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zasedani-k-ukrajinskemu-mirovemu-planu-se-zucastni-80-zemi-pocet-vzrostl/2464702
Směšné.
Jinak připomenu, že setkání na Maltě šlo úplně do ztracena. Jak je to s tím opakováním a jiným výsledkem? 😀
Ad Neff:
„Ohromnou odezvu tudíž vyvolalo prohlášení předsedkyně poslaneckého klubu Aleny Schillerové, že nepotřebujeme obranu a místo jejího posilování máme budovat infrastrukturu. “
Klasika:
Vloží jí do úst něco, co neřekla a na tom ji strhá.
Ona řekla:
„My nepotřebujeme tuto zemi připravovat na válku. My chceme žít v míru.“
Nějak ta nevidím slovo „obrana“ a nutnost nakupovat útočné stíhačky a nosiče jaderných zbraní, natož slovo „infrastruktura“.
A jinak volá po veřejné diskusi a tím brojí proti referendu.
Že by se bál, jak dopadne? 😀
Pro mne je trochu zklamání, že Neff je stejná svině, jako ostatní propagandisté. Nevím proč, ale čekal jsem trochu více.
To jako žes čekal větší svini? Dočkáš se!
vytrezvitel: A že neuvádíte čísla ze srpna je opomenutí nebo úmysl? Případně i čísla ze stejných období loňského roku, vůči nimž dělá srovnání odkazovaný článek?
Hele, já nevím, šel jsem přímo ke zdroji…
https://www.kba.de/DE/Presse/Pressemitteilungen/Nr1Segmente/2024/pm02_2024_nr1_seg_12_23_komplett.html
Má Němćina není nic moc, ale jestli tomu druhému grafu rozumím, tak celkový prodej vozidel na alternativní pohon oproti prosinci minulého roku -23 procent a elektromobilů -58 procent.
Nevím, jak Vy, ale já bych tohle majiteli jako úspěch prodával těžko.
Jinak listopad meziročně -38 procent, říjen meziročně -20 procent, září -35 procent. Jen tak dále! 😀
srpen +170 procent se Ti, jak by Ti měla vytknout Johanna, nehodí?
No, od srpna to jde pěkné dole vodou. že? 🙂
Neboj, počkej na čísla za leden. 😉
No a proč asi, že. O tom je ten článek.
Určitě budou super 😀
Jinak kvalitní předpověď expertů autofora za srpna:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/uz-ani-nemci-neveri-ze-by-plany-na-rozmach-elektromobilu-byly-dosazitelne-lide-nekoupi-7-az-8-milionu-aut/
‚Další z německých expertů Ferdinand Dudenhöffer tak říká, že tržní podíl bateriových elektromobilů na trhu nových aut od září klesne na 12 procent. Letos by tak mělo být registrováno pouze 440 tisíc nových elektromobilů, o 31 tisíc méně než loni.‘
K té korespondenční volbě jsem se dopustil drobné úvahy. Viz nahoře.
Další starej bolševik zaklepal bačkorama.
František Janouch, zeť ne menšího bolševika Ernesta Natanoviče Kolmana (viz Škvoreckého „Skřítek Kolmaník“)